geen 4 wd ??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
gery

geen 4 wd ??

Bericht door gery »

kan het zijn dat mijn defender geen 4-wd heeft als hij er wel instaat en het lampje ook brand ?

ik heb het idee dat alleen de achter wielen aangedreven worden hoe kan ik dit
controleren en wat kan er eventueel mis mee zijn, het is een nieuwe versnellingsbak met
tussen bak.
Pekinees

Re: geen 4 wd ??

Bericht door Pekinees »

Over wat voor Defender heb je het?
Een Defender is toch permanent 4 wiel aangedreven? Er branden dan geen lampjes.
Bedoel je misschien de Diflock? Daar is wel een waarschuwingslampje voor, als je die inschakelt

Rien (Alleen Series bezitter en geen Defender deskundige)
gery

Bericht door gery »

Vandaag weer wat geprobeerd en ik hoorde een "kloink" in de bak en
heb het idee dat hij nou goed is, heb geprobeerd wat te slippen enz..
in de sneeuw en de voorwielen hebben nu aandrijving dus ik denk
dat hij is blijven hangen ofzo.
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Ik dacht ook dat een defender permanent 4x4 had en het dus niet uit kan staan. En er dus niet kan blijven hangen ook. Iets in je verhaal klopt niet. Praat je inderdaad niet over de difflock?

Arnold. (Ook alleen series deskundige.)
Gerard E.

Bericht door Gerard E. »

Als je een ronde knop uitgetrokken hebt (in je seatbase) en daarmee die "klonk" veroorzaakt hebt is het inderdaad je diflock.
Groet Gerard E.
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Gerard E. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je een ronde knop uitgetrokken hebt (in je
> seatbase) en daarmee die "klonk" veroorzaakt hebt
> is het inderdaad je diflock.
> Groet Gerard E.

Dan heb je misschien wel DiffLock maar naar mijn bescheiden mening geen Defender.

Alle (of bijna alle) Defenders (in ruime zin, dus incl de naamloze 90/110/130) hebben permanent 4x4 en inschakelbare DiffLock.
Als het een beetje meezit hoor je die niet in en uitschakelen, wel kan de DiffLock soms niet direct inschakelen, en vaker nog even blijven hangen bij het uitschakelen.

En als je het goed doet dan merk je heel weinig van de DiffLock, anders dan net iets meer tractie in de moeilijker omstandigheden.
(Als je de DiffLock merkt dan is dat meestal op de verharde weg waarop je de DiffLock uit had moeten schakelen.)

Marc
Plaats reactie