Gaaf, maar erg dom...
-
roony
Gaaf, maar erg dom...
Door omstandigheden heb ik afgelopen jaar weinig aan/met mijn auto kunnen doen dus toen ik vanochtend een paar nieuwe accu's had geplaatst was het tijd voor ouderwets plezier maken. Lekker door de sneeuw in de bossen rijden over de bekende paden rondom Tilburg.
Alles ging perfect tot dat ik door het ijs zakte. Geschroken rustig uit het spoor gereden om vervolgens de omgeving eens goed te bestuderen. Wat bleek zonder dat ik er erg in had was ik over ijs en de bevroren grond een enorme modderpoel ingereden. Omdat ik bijna een jaar niet in het terrein was geweest besloot ik rustig te draaien en terug te rijden. Dit ging echter anders dan gepland.
Na een kleine 10 meter breekt er een stuk ijs en grond af met als resultaat dat we op zijn zijkant lagen (+/- 75 graden) . Dit was niet de eerste keer dat ik dat mee maakte maar toch. Even moeilijk de auto uit om de schade op te nemen en dat was schrikken. Ik lag in een dicht gevroren "sloot/spoor" waar ook nog water in stond. Vervolgens alles geprobeerd om los te komen zonder resultaat. Het stressniveau nam toe kan in jullie vertellen vooral omdat het donker begon te worden en omdat de bewoonde wereld toch een eind wandelen was. De stoute schoenen aangetrokken en hulptroepen gebeld (Marco THNX).
Nooit geweten dat bellen zo geest verhelderend kan werken, ik had toch nieuwe accu's, voorop staat toch een lier zouden mijn lier accu's vol opgeladen zijn? Nadat eea was aangesloten bleek dat alles werkt. Omdat de auto zo scheef stond (rustend op de zijkant) de kabel onder de grootst mogelijke hoek aan een boom gelegd. Weer achter het stuur gekropen en mijn vrouw de afstandbediening gegeven. Met veel gekraak en een enorme inspanning kwamen wij uit de sloot. Toen we eindelijk weer konden rijden zo snel mogelijk uit deze modderpoel gereden (uiteraard de hulptroepen afgebeld). Met een klein deukje in mijn ego gelukkig alles overleefd, door de spanning helaas vergeten foto's te nemen.
Dat was weer een goed besteede zondag..
Groet,
Roony
Alles ging perfect tot dat ik door het ijs zakte. Geschroken rustig uit het spoor gereden om vervolgens de omgeving eens goed te bestuderen. Wat bleek zonder dat ik er erg in had was ik over ijs en de bevroren grond een enorme modderpoel ingereden. Omdat ik bijna een jaar niet in het terrein was geweest besloot ik rustig te draaien en terug te rijden. Dit ging echter anders dan gepland.
Na een kleine 10 meter breekt er een stuk ijs en grond af met als resultaat dat we op zijn zijkant lagen (+/- 75 graden) . Dit was niet de eerste keer dat ik dat mee maakte maar toch. Even moeilijk de auto uit om de schade op te nemen en dat was schrikken. Ik lag in een dicht gevroren "sloot/spoor" waar ook nog water in stond. Vervolgens alles geprobeerd om los te komen zonder resultaat. Het stressniveau nam toe kan in jullie vertellen vooral omdat het donker begon te worden en omdat de bewoonde wereld toch een eind wandelen was. De stoute schoenen aangetrokken en hulptroepen gebeld (Marco THNX).
Nooit geweten dat bellen zo geest verhelderend kan werken, ik had toch nieuwe accu's, voorop staat toch een lier zouden mijn lier accu's vol opgeladen zijn? Nadat eea was aangesloten bleek dat alles werkt. Omdat de auto zo scheef stond (rustend op de zijkant) de kabel onder de grootst mogelijke hoek aan een boom gelegd. Weer achter het stuur gekropen en mijn vrouw de afstandbediening gegeven. Met veel gekraak en een enorme inspanning kwamen wij uit de sloot. Toen we eindelijk weer konden rijden zo snel mogelijk uit deze modderpoel gereden (uiteraard de hulptroepen afgebeld). Met een klein deukje in mijn ego gelukkig alles overleefd, door de spanning helaas vergeten foto's te nemen.
Dat was weer een goed besteede zondag..
Groet,
Roony
-
Margriet
Re: Gaaf, maar erg dom...
Klinkt als een spannend avontuur,
Wat was dat voor Laro? Jammer dat ik er niet bij was, had ik mooi foto's kunnen maken ,
ik woon in haaren dus het kan nooit echt ver hier vandaan geweest zijn.
ik heb ook weleens vast gezeten in de duinen hier vlakbij.... hardstikke leuk, was wel in de zomer. met flink veel gas een flinke berg opgestoven bij duinoord door los mul zand. ging perfect. tot je bovenaan stopt en weer weg probeerd te rijden dan graaf je jezelf in met je modderbanden en daar sta je dan. ik had alleen geen lier.
Groeten Margriet
Wat was dat voor Laro? Jammer dat ik er niet bij was, had ik mooi foto's kunnen maken ,
ik woon in haaren dus het kan nooit echt ver hier vandaan geweest zijn.
ik heb ook weleens vast gezeten in de duinen hier vlakbij.... hardstikke leuk, was wel in de zomer. met flink veel gas een flinke berg opgestoven bij duinoord door los mul zand. ging perfect. tot je bovenaan stopt en weer weg probeerd te rijden dan graaf je jezelf in met je modderbanden en daar sta je dan. ik had alleen geen lier.
Groeten Margriet
-
disco1992
hoi roony,
wat een pech zeg!
je mag mij ook wel bellen hoor voortaan.
woon ook in tilburg en kan vaak wel even helpen.
ook ik ken de omgeving uit mijn duimpje,
had je graag geholpen.
sterkte en tot gauw
disco1992
wat een pech zeg!
je mag mij ook wel bellen hoor voortaan.
woon ook in tilburg en kan vaak wel even helpen.
ook ik ken de omgeving uit mijn duimpje,
had je graag geholpen.
sterkte en tot gauw
disco1992
-
stumpertje
Mooi verhaal, en mooi dat je jezelf hebt kunnen redden. Je ziet wel, je hoeft alleen maar te bellen, de rest gaat vanzelf . Volgende keer wel ff wachten zodat ik eerst nog de foto's kan maken
Groet
Marco
Groet
Marco
-
Bart van Dessel
Mooi avontuur! en dom, dat valt wel mee hoor, ik heb een keer om 2 uur 's nachts een loonwerker moeten bellen, ik zat ergens midden in het bos vast met een Discovery, tot aan de assen. Een grote John Deere trok me eruit, de tractor bestuurder kon er wel mee lachen, kwam net van een feestje af, gelukkig houden ze een tractor niet snel aan voor alcohol controle......
gr, Bart
gr, Bart
-
Margriet
ach joh dat kan iedereen gebeuren bart... maar jou 't eerst!
-
Bart van Dessel
Ja Margriet, ik kan een boek schrijven over mijn flaters en blunders, geweldig! Dat houd je jong!
Mijn oudste zoontje van 5 wordt geen haar beter, hij gaat het liefste met papa mee de bossen in en vraagt dan iedere 10 seconde: papa, wanneer gaan we lieren?
Mijn oudste zoontje van 5 wordt geen haar beter, hij gaat het liefste met papa mee de bossen in en vraagt dan iedere 10 seconde: papa, wanneer gaan we lieren?
-
Margriet
als je maar op past dat ie er niet met zijn vingertjes tussen komt.
mijn exvriendje had zijn halve vinger eraf gelierd. ongelukje zit in een klein hoekje he, dat weet je.
vast een leuk ventje... krijg je nog wat mee te stellen in de pubertijd, lol
mijn exvriendje had zijn halve vinger eraf gelierd. ongelukje zit in een klein hoekje he, dat weet je.
vast een leuk ventje... krijg je nog wat mee te stellen in de pubertijd, lol
-
Liesje
Die kun je op zijn 16e niet uit de kroeg halen om 2 uur 's nachts... maar hij heeft stiekem je auto mee en die mag je uit een modderplas trekken...
-
Madcap
Geeft niks, wie niet waagt...... en zonder Land Rover kan het ook tegenzitten: [www.nrc.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2010 00:53 door Willem 'MadCap'.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2010 00:53 door Willem 'MadCap'.
-
Bart van Dessel
Ik was 16 toen m'n vader me betrapte terwijl ik met 4 vriendjes in m'n moeder d'r Kadett (1.8i!!) door het dorp scheurde, daags voor m'n Mavo examen. Nu, 24 jaar later moet ik dat nog regelmatig aanhoren.....de rest van m'n avonturen biegt ik stapsgewijs op tijdens etentjes onder invloed van alcohol.........altijd mooie verhalen.
-
RoadRocket
haaren? tssss.... daar kom ik regelmatig doorheen op weg vanaf liempde naar een bezoekje aan pa en ma in oisterwijk
wel zwaaien he? (ook al heb ik zo'n ingevallen neusje )
robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6abe7e1452096298817f2b949db391fc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 10561724, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2010 11:05 door RoadRocket.
wel zwaaien he? (ook al heb ik zo'n ingevallen neusje )
robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6abe7e1452096298817f2b949db391fc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 10561724, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2010 11:05 door RoadRocket.
-
Margriet
oh leuk, echtwaar? ik wist niet dat je zo dichtbij woonde!
ben pas nog door liempde getoerd door de sneeuw.
en uh, ik zwaai altijd naar alle vierkante land rovers tenzij ik 2 handen aan mijn stuur nodig heb .
de ronde land rovers (dus disco's en freelanders en rangies) zwaaien bijna nooit terug dus daar ben ik mee opgehouden tenzij er dikke blubberbanden onderzitten of een lier en een roofrack, dan zwaai ik wel. tis discriminatie, ik weet het.
groeten margriet
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2010 12:39 door Margriet.
ben pas nog door liempde getoerd door de sneeuw.
en uh, ik zwaai altijd naar alle vierkante land rovers tenzij ik 2 handen aan mijn stuur nodig heb .
de ronde land rovers (dus disco's en freelanders en rangies) zwaaien bijna nooit terug dus daar ben ik mee opgehouden tenzij er dikke blubberbanden onderzitten of een lier en een roofrack, dan zwaai ik wel. tis discriminatie, ik weet het.
groeten margriet
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2010 12:39 door Margriet.
-
Bart van Dessel
Nou Margriet, ik rij RRC en Disco's en zwaai altijd, maar de vierkante LaRo's zwaaien nooit naar mij terug! Waarschijnlijk omdat ze hun droomauto tegemoet rijden en dat ze even in dromenland zitten....
Groetjes vanuit een wit Meijel
Groetjes vanuit een wit Meijel
-
Margriet
terugzwaaien doe ik altijd!
alleen zwaai ik bij disco's range's freelanders niet meer als eerste want meestal kijken ze je aan of je niet goed bij je hoofd bent. (nou klopt dat mischien zo wel maar daar ging het niet om )
alleen zwaai ik bij disco's range's freelanders niet meer als eerste want meestal kijken ze je aan of je niet goed bij je hoofd bent. (nou klopt dat mischien zo wel maar daar ging het niet om )