Brandstofverbruik 110 diesel
-
Eddie Kapitein
Brandstofverbruik 110 diesel
Beste Mensen,
Wie kan mij vertellen wat het verbruik is van een 110 met een diesel motor.
Overweeg om een 110 met dieselmotor aan te schaffen en mijn 110 v8 weg te doen.
Wie kan mij vertellen wat het verbruik is van een 110 met een diesel motor.
Overweeg om een 110 met dieselmotor aan te schaffen en mijn 110 v8 weg te doen.
-
Madcap
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Afhankelijk van welke diesel: 1:8 tot 1:10
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
-
Ronald Krutzen
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Er zijn mensen die beweren met een 200tdi zuiniger dan 1:10 te rijden. Ik haal gemiddeld met mijn 200tdi 1:8 en nu met het koude weer en af-en-toe slecht starten zakt dat richting 1:7.
Heb wel altijd mijn roofrack erop...
--
Roon110
Freelander II 2.2 td4 HSE 2007
[verkocht]
laro_thumb2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a503b5eff2b15f2daf278e03683eb81d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.ronaldkrutzen.com%2Flaro_thumb2.jpg', 'http://www.ronaldkrutzen.com/laro_thumb2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.ronaldkrutzen.com%2Flaro_thumb2.jpg', '', 10533949, 600, 600, 'Loading image ...', false);
110 200tdi 1983
Heb wel altijd mijn roofrack erop...
--
Roon110
Freelander II 2.2 td4 HSE 2007
[verkocht]
laro_thumb2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a503b5eff2b15f2daf278e03683eb81d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.ronaldkrutzen.com%2Flaro_thumb2.jpg', 'http://www.ronaldkrutzen.com/laro_thumb2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.ronaldkrutzen.com%2Flaro_thumb2.jpg', '', 10533949, 600, 600, 'Loading image ...', false);
110 200tdi 1983
-
Paul Kampeerrover
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Sterk afhankelijk van je rechtervoet, maar met kort roofrack, een Dormobile dak, allerlei extra's, met een rollend gewicht van zo'n 2350 kg kom ik op 1:11 zonder problemen.
Groet, Paul
Groet, Paul
-
Larosaurus
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
V8 op gas?
Ik gebruikte bij mijn td 5 met roofrack en zware lierbumper 1:10,5
Ik gebruikte bij mijn td 5 met roofrack en zware lierbumper 1:10,5
-
Paul Stroink (One-Ten)
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Gemeten met GPS, dus echte kilometers loopt mijn 110 200tdi softtop op de lange afstand bij 100 km/uur 1 op 13,7!
Mijn 110 300TDI Stationwagon met roofrack en grote banden loopt onder dezelfde condities 1 op 9
Mijn 110 300TDI Stationwagon met roofrack en grote banden loopt onder dezelfde condities 1 op 9
-
Ronald Krutzen
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
hmm. dan begin ik toch te twijfelen waarom die van mij zoveel dorst heeft...
Misschien maar beginnen met km's aflezen op de GPS ipv op de km-teller. En wat nauwkeuriger aftanken...
Misschien maar beginnen met km's aflezen op de GPS ipv op de km-teller. En wat nauwkeuriger aftanken...
-
Marc-my-Words
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Ik verbruik 's winters rond de 1:10 - met rustig rijden blijf ik zelfs aan de goede kant (maar zelfs met goed doorrijden naar de vakantiebestemming echt nog nooit door de 1:9 gezakt), 's zomers zit ik rond de 1:11, ook hier vaak aan de goede kant, en dan op de langere ritten over de Franse binnendoor wegen (meest N-wegen, of de grotere D-wegen), en op de lange Scandinavische trajecten tot ± 1:12,5.
Dit dus met een 110Td5HT uit 1999, geen airco, geen roofrack, geen dikke banden, en wel genoeg lucht, en gemiddeld slecht matig geladen.
Met een overdrive (en waarschijnlijk idem met een disco-tussenbak) is het makkelijker om nog iets zuiniger te rijden, gemiddeld scheelde dat ruim een halve kilometer per liter -- maar ik moet wel toegeven dat de overdrive weer uitnodigt om een net iets hogere kruissnelheid aan te houden. (Jammergenoeg is de overdrive niet klachtenvrij.)
Mijn fly-by-wire Defender heeft een kilometerteller die slechts ± 2% teveel telt, en dat weegt dus aardig op tegen de "kleine" liters die je aan de pomp krijgt.
Ik heb overigens een en ander langjarig bijgehouden dus de aftank-uitschieters zijn goed herkenbaar in de reeks.
Volgens mij zijn naast het "gewicht" van je rechtervoet, roofrack, airco, en banden en bandenspanning belangrijke factoren in het verbruik.
Als je deze zaken goed in de gaten houdt dan kan je verder alleen met overdrive of een disco-tussenbak nog wat winst binnenhalen.
Marc
Dit dus met een 110Td5HT uit 1999, geen airco, geen roofrack, geen dikke banden, en wel genoeg lucht, en gemiddeld slecht matig geladen.
Met een overdrive (en waarschijnlijk idem met een disco-tussenbak) is het makkelijker om nog iets zuiniger te rijden, gemiddeld scheelde dat ruim een halve kilometer per liter -- maar ik moet wel toegeven dat de overdrive weer uitnodigt om een net iets hogere kruissnelheid aan te houden. (Jammergenoeg is de overdrive niet klachtenvrij.)
Mijn fly-by-wire Defender heeft een kilometerteller die slechts ± 2% teveel telt, en dat weegt dus aardig op tegen de "kleine" liters die je aan de pomp krijgt.
Ik heb overigens een en ander langjarig bijgehouden dus de aftank-uitschieters zijn goed herkenbaar in de reeks.
Volgens mij zijn naast het "gewicht" van je rechtervoet, roofrack, airco, en banden en bandenspanning belangrijke factoren in het verbruik.
Als je deze zaken goed in de gaten houdt dan kan je verder alleen met overdrive of een disco-tussenbak nog wat winst binnenhalen.
Marc
-
Paul Kampeerrover
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Kon wel eens met de afstelling van je brandstofpomp te maken hebben.
Groet, Paul
Groet, Paul
-
LaRo'69
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Hey Eddie!
Alles wel? mijn 130 waar je al in mee hebt kunnen karren rijdt 1 op 10 en zelfs zuiniger.
Zoals je gemerkt hebt zelfs met aanzienlijke ladingen.
Groeten,
Robert
By the way.... de allerbeste wensen voor 2010!
Alles wel? mijn 130 waar je al in mee hebt kunnen karren rijdt 1 op 10 en zelfs zuiniger.
Zoals je gemerkt hebt zelfs met aanzienlijke ladingen.
Groeten,
Robert
By the way.... de allerbeste wensen voor 2010!
-
Marc-my-Words
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Willem 'MadCap' Schreef:
-------------------------------------------------------
> Afhankelijk van welke diesel: 1:8 tot 1:10
Willem, De jouwe is heel veel zuiniger, die staat de helft van de tijd achterop zo'n gele wagen, en dan verbruikt ie niks. Marc
-------------------------------------------------------
> Afhankelijk van welke diesel: 1:8 tot 1:10
Willem, De jouwe is heel veel zuiniger, die staat de helft van de tijd achterop zo'n gele wagen, en dan verbruikt ie niks. Marc
-
Eddie Kapitein
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Dank je voor jullie reactie,
Even ter informatie mijn V8 nu rijdt 1:4. Kan als ik jullie zo lees er van uit gaan dat het 1:10 is voor een diesel.
Zou nog graag willen weten wat voor blok jullie er in hebben liggen. Robert, van jouw weet ik het al.
Wat is het beste blok wat ik kan gebruiken, welke blijft het beste heel. Het moet voor degelijk en betrouwbaar zijn en supersnel hoeft voor mij niet. In een Landrover heb je alle tijd toch.
Even ter informatie mijn V8 nu rijdt 1:4. Kan als ik jullie zo lees er van uit gaan dat het 1:10 is voor een diesel.
Zou nog graag willen weten wat voor blok jullie er in hebben liggen. Robert, van jouw weet ik het al.
Wat is het beste blok wat ik kan gebruiken, welke blijft het beste heel. Het moet voor degelijk en betrouwbaar zijn en supersnel hoeft voor mij niet. In een Landrover heb je alle tijd toch.
-
Bart van Dessel
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Verreweg het degelijkst en betrouwbaar: 200 tdi, draait bij normaal onderhoud gewoon niet kapot, 500.000 km zonder revisie is niet abnormaal.
Een 300 tdi loopt rustiger maar is iets minder "bullitproof" dan een 200 tdi, koeling wil wel eens problemen geven.
Een 2.5 diesel NA is veel te zwak (vind ik) voor een zware auto als een Defender, het gaat me niet om pure snelheid maar om veiligheid.
Groetjes, Bart
Een 300 tdi loopt rustiger maar is iets minder "bullitproof" dan een 200 tdi, koeling wil wel eens problemen geven.
Een 2.5 diesel NA is veel te zwak (vind ik) voor een zware auto als een Defender, het gaat me niet om pure snelheid maar om veiligheid.
Groetjes, Bart
-
pp!
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
ikke ook 1:10 - 1:12, en heb er ipv een 2.5TD een gereviseerde 200TDi in
( en heb er ook nog een roofrack op + GY-Wranglers)
Farther up the road
img19.imageshack.us --> mod_embed_images_loadimage('6ac52de90d44872b16f9a3cdc990290f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/img19/5973/fotobf.th.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/i/fotobf.jpg/', 10543205, 600, 600, 'Loading image ...', false);
( en heb er ook nog een roofrack op + GY-Wranglers)
Farther up the road
img19.imageshack.us --> mod_embed_images_loadimage('6ac52de90d44872b16f9a3cdc990290f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/img19/5973/fotobf.th.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/i/fotobf.jpg/', 10543205, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Scratch
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Hoi Eddie,
Alle diesels doen iets van 1 op 10, kan iets minder, of iets meer. Maar daar zal niet veel verschil in zitten. Ligt een beetje aan hoe de motor is ingereden, maar soms loopt de ene motor gewoon zuiniger als zijn tweeling broer. Verder bepaalt je rechter voet ook nog een beetje. Niet onbelangrijk is ook welke versnellingbak hangt er achter de motor, maat banden, antennes, roofrack, gewicht, enz enz.
Ik heb zelf een 110 gehad met een 200TDi van een disco, versnellingbak Defender, maar met een de tandwielen van de disco, 1.4 tussenbak en 285x75x16 banden (MT) Deze verbruikte 1 op 10 gemiddeld, lange afstanden 1 op 11. Veel zuiniger kan haast niet (dan hebben ze het vast over een VW Polo of een Opel corsa )
Daarna heb ik een 90 TD5 gehad, lichter van gewicht, maar 1 op 7, soms 1 op 8. Ik heb de auto wel eens lichter gemaakt, roofrack er af, geen antennes en 235x85x16 banden er onder..........1 op 8, geen verschil dus Meteen maar weer de echte banden er op gedaan
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('8fae9e8b2932ceb008efaa00a505a05b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 10543545, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2010 17:40 door Scratch.
Alle diesels doen iets van 1 op 10, kan iets minder, of iets meer. Maar daar zal niet veel verschil in zitten. Ligt een beetje aan hoe de motor is ingereden, maar soms loopt de ene motor gewoon zuiniger als zijn tweeling broer. Verder bepaalt je rechter voet ook nog een beetje. Niet onbelangrijk is ook welke versnellingbak hangt er achter de motor, maat banden, antennes, roofrack, gewicht, enz enz.
Ik heb zelf een 110 gehad met een 200TDi van een disco, versnellingbak Defender, maar met een de tandwielen van de disco, 1.4 tussenbak en 285x75x16 banden (MT) Deze verbruikte 1 op 10 gemiddeld, lange afstanden 1 op 11. Veel zuiniger kan haast niet (dan hebben ze het vast over een VW Polo of een Opel corsa )
Daarna heb ik een 90 TD5 gehad, lichter van gewicht, maar 1 op 7, soms 1 op 8. Ik heb de auto wel eens lichter gemaakt, roofrack er af, geen antennes en 235x85x16 banden er onder..........1 op 8, geen verschil dus Meteen maar weer de echte banden er op gedaan
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('8fae9e8b2932ceb008efaa00a505a05b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 10543545, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2010 17:40 door Scratch.
-
Marc-my-Words
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Dag Eric,
Ik denk dat de rechtervoet meer uitmaakt als je schetst, en verder wat je noemt het inrijden en toevallige individuele verschillen.
Ik rijd echt al jaren in een 110Td5 (en dus geen pipolo, of corsacof) beroerder als 1:10 vind ik echt beroerd, 1:11 vind ik normaal en 1:12 of beter is een meevaller.
Met een Td5 moet je je nog iets meer inhouden als anders, want hij kan beslist meer als een Tdi, maar juist met de hogere toeren krijgt ie dorst.
Grappig overigens dat wat betreft betrouwbaarheid wel de Tdi200/Tdi300 genoemd worden en niet de Td5.
Die Td5 is vooralsnog een stuk duurder, maar er zijn al verschillende berichten mbt hoge kilometrages zonder noemenswaardige klachten.
Qua betrouwbaarheid kan de Td5 zich dus gerust meten met de Tdi200/300, daarbij is de Td5 toch ook iets soepeler, alleen ... als er iets mis is is het ook echt mis (althans, dan is het heel snel is het een financiële dijkdoorbraak).
Marc
Ik denk dat de rechtervoet meer uitmaakt als je schetst, en verder wat je noemt het inrijden en toevallige individuele verschillen.
Ik rijd echt al jaren in een 110Td5 (en dus geen pipolo, of corsacof) beroerder als 1:10 vind ik echt beroerd, 1:11 vind ik normaal en 1:12 of beter is een meevaller.
Met een Td5 moet je je nog iets meer inhouden als anders, want hij kan beslist meer als een Tdi, maar juist met de hogere toeren krijgt ie dorst.
Grappig overigens dat wat betreft betrouwbaarheid wel de Tdi200/Tdi300 genoemd worden en niet de Td5.
Die Td5 is vooralsnog een stuk duurder, maar er zijn al verschillende berichten mbt hoge kilometrages zonder noemenswaardige klachten.
Qua betrouwbaarheid kan de Td5 zich dus gerust meten met de Tdi200/300, daarbij is de Td5 toch ook iets soepeler, alleen ... als er iets mis is is het ook echt mis (althans, dan is het heel snel is het een financiële dijkdoorbraak).
Marc
-
Eddie Kapitein
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Als ik goed begrijp is een 2,5 td niets en een 200 tdi goed.
Wat kosten die blokken weet iemand dat.
Wat kosten die blokken weet iemand dat.
-
Scratch
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Marc-my-Words Schreef:
-------------------------------------------------------
> Grappig overigens dat wat betreft betrouwbaarheid wel de Tdi200/Tdi300 genoemd worden en niet de TD5
Mee eens, ik ben ook een TD5 fan, al die extra liters was het dubbel en dwars waard.
Zal ook aan "mijn" TD5 gelegen hebben. Hoewel ze bij de dealer me eens vertelde dat dat wel normale waardes waren voor een TD5.
Ik rij nu 300TDI, heeft te maken met belastingvrij rijden, heb nog niet bij gehouden hoe zuinig hij rijd, maar het zou wel 1 op 17 kunnen zijn
En Eddie, als je voor goed, beter, best gaat, dan is het 200TDI, 300TDI, TD5
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('90118e7cf7cd634f4ebb45044a128fd5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 10545141, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> Grappig overigens dat wat betreft betrouwbaarheid wel de Tdi200/Tdi300 genoemd worden en niet de TD5
Mee eens, ik ben ook een TD5 fan, al die extra liters was het dubbel en dwars waard.
Zal ook aan "mijn" TD5 gelegen hebben. Hoewel ze bij de dealer me eens vertelde dat dat wel normale waardes waren voor een TD5.
Ik rij nu 300TDI, heeft te maken met belastingvrij rijden, heb nog niet bij gehouden hoe zuinig hij rijd, maar het zou wel 1 op 17 kunnen zijn
En Eddie, als je voor goed, beter, best gaat, dan is het 200TDI, 300TDI, TD5
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('90118e7cf7cd634f4ebb45044a128fd5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 10545141, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Bart van Dessel
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Een 2.5 TD weet ik niet wat die kost, enkele honderden euro's? Schijnt alleen niet zo'n betrouwbaar blok te zijn, maar val me niet aan, ik heb het alleen van (regelmatig) horen zeggen.
Een 200 tdi koop je voor ergens tussen de € 750,- en € 1000,- met alle toebehoren. Een oude Disco 200 tdi is een ideale donor. Er wordt hier aangekaart dat een TD5 een betere motor is dan een 200 of 300 tdi, dan kan kloppen maar in dit geval wordt het bekeken als alternatief voor een 3.5 V8 in een 110 en dan lijkt me een TD5 niet de juiste keuze met z'n electronica. Als er iets kapot gaat aan een 200/300 tdi dan kan bijna iedereen dit (redelijk goedkoop) oplossen maar een TD5 met een mankement wordt veel problematischer en véél duurder.
gr, Bart
Een 200 tdi koop je voor ergens tussen de € 750,- en € 1000,- met alle toebehoren. Een oude Disco 200 tdi is een ideale donor. Er wordt hier aangekaart dat een TD5 een betere motor is dan een 200 of 300 tdi, dan kan kloppen maar in dit geval wordt het bekeken als alternatief voor een 3.5 V8 in een 110 en dan lijkt me een TD5 niet de juiste keuze met z'n electronica. Als er iets kapot gaat aan een 200/300 tdi dan kan bijna iedereen dit (redelijk goedkoop) oplossen maar een TD5 met een mankement wordt veel problematischer en véél duurder.
gr, Bart
-
Bram109
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Niet zo betrouwbaar nee, ik ken ze met ruim 400.000 km.
Als je ze maar me beleid gebruikt.
Maar ik val je niet aan hoor.
Bram.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2010 21:56 door Bram109.
Als je ze maar me beleid gebruikt.
Maar ik val je niet aan hoor.
Bram.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2010 21:56 door Bram109.
-
Marc-my-Words
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een 2.5 TD weet ik niet wat die kost, enkele
> honderden euro's? Schijnt alleen niet zo'n
> betrouwbaar blok te zijn, maar val me niet aan, ik
> heb het alleen van (regelmatig) horen zeggen.
> Een 200 tdi koop je voor ergens tussen de €
> 750,- en € 1000,- met alle toebehoren. Een oude
> Disco 200 tdi is een ideale donor. Er wordt hier
> aangekaart dat een TD5 een betere motor is dan een
> 200 of 300 tdi, dan kan kloppen maar in dit geval
> wordt het bekeken als alternatief voor een 3.5 V8
> in een 110 en dan lijkt me een TD5 niet de juiste
> keuze met z'n electronica. Als er iets kapot gaat
> aan een 200/300 tdi dan kan bijna iedereen dit
> (redelijk goedkoop) oplossen maar een TD5 met een
> mankement wordt veel problematischer en véél
> duurder.
>
> gr, Bart
Dat zei ik ook, tot wel tweemaal toe: de Td5 is duurder.
Echter met name in de Defender hoor/lees je nauwelijks over problemen met de Td5 terwijl er inmiddels genoeg Td5's zijn met met de Tdi vergelijkbare kilometrages. Maar verder ... had er nog een Tdi ingezeten toen ik mijn Td5 kocht dan had ik ook een Tdi gehad.
Marc
-------------------------------------------------------
> Een 2.5 TD weet ik niet wat die kost, enkele
> honderden euro's? Schijnt alleen niet zo'n
> betrouwbaar blok te zijn, maar val me niet aan, ik
> heb het alleen van (regelmatig) horen zeggen.
> Een 200 tdi koop je voor ergens tussen de €
> 750,- en € 1000,- met alle toebehoren. Een oude
> Disco 200 tdi is een ideale donor. Er wordt hier
> aangekaart dat een TD5 een betere motor is dan een
> 200 of 300 tdi, dan kan kloppen maar in dit geval
> wordt het bekeken als alternatief voor een 3.5 V8
> in een 110 en dan lijkt me een TD5 niet de juiste
> keuze met z'n electronica. Als er iets kapot gaat
> aan een 200/300 tdi dan kan bijna iedereen dit
> (redelijk goedkoop) oplossen maar een TD5 met een
> mankement wordt veel problematischer en véél
> duurder.
>
> gr, Bart
Dat zei ik ook, tot wel tweemaal toe: de Td5 is duurder.
Echter met name in de Defender hoor/lees je nauwelijks over problemen met de Td5 terwijl er inmiddels genoeg Td5's zijn met met de Tdi vergelijkbare kilometrages. Maar verder ... had er nog een Tdi ingezeten toen ik mijn Td5 kocht dan had ik ook een Tdi gehad.
Marc
-
Scratch
Re: Brandstofverbruik 110 diesel
Wat ook wel grappig is, is dat de TD5 bijna langer is gemaakt dan de 2,5TD, 200TDi en de 300TDi bij elkaar.
zegt toch wel iets
Een 200TDI is denk ik een goed alternatief voor een V8. Deze is goedkoop, betrouwbaar, en het zuinigste uit de rij diesels.
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('18776ab7fd0220259ccb172fae3afd2a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 10545926, 600, 600, 'Loading image ...', false);
zegt toch wel iets
Een 200TDI is denk ik een goed alternatief voor een V8. Deze is goedkoop, betrouwbaar, en het zuinigste uit de rij diesels.
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('18776ab7fd0220259ccb172fae3afd2a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 10545926, 600, 600, 'Loading image ...', false);