disco aankoop advies/vering
-
martijn bachman
disco aankoop advies/vering
beste prikkers ,
na dat ik klaar ben met mijn 110 restauratie ben ik bezig met eventueel een discovery uit 7/2000 te kopen auto ziet er goed uit op wat normale slijt plekken na .
Ik heb van wat mensen hierin de buurt gehoord dat het zwakke plek van deze discos is dat de lucht vering problemen geeft die nog al moeilijk cq duur zijn om te repareren
wie kan mij duidelijkheid geven al vast bedankt voor jullie medewerking in deze
gr martijn b
na dat ik klaar ben met mijn 110 restauratie ben ik bezig met eventueel een discovery uit 7/2000 te kopen auto ziet er goed uit op wat normale slijt plekken na .
Ik heb van wat mensen hierin de buurt gehoord dat het zwakke plek van deze discos is dat de lucht vering problemen geeft die nog al moeilijk cq duur zijn om te repareren
wie kan mij duidelijkheid geven al vast bedankt voor jullie medewerking in deze
gr martijn b
-
Alex aka Grizzly
Re: disco aankoop advies/vering
je kan ze ook vervangen voor gewone veren
[www.discovery2.co.uk]
mvg
Alex / Grizzly
Landrover Defender 110
[www.lr-discovery.nl]
[www.discovery2.co.uk]
mvg
Alex / Grizzly
Landrover Defender 110
[www.lr-discovery.nl]
-
Bart van Dessel
Re: vering
Hoi, is goed om te bouwen naar schroefveren, ik heb daar setjes voor en kan het ook voor je uitvoeren, maar liever een PB sturen anders wordt ik aangevallen op reclame maken voor m'n eigen toko.
Groetjes, Bart
Groetjes, Bart
-
johan
Dat valt nogal mee met die veerproblemen. Een vorig model Range Rover staat bekend om volstrekt niet te vinden electronische en dus niet te betalen problemen met de luchtvering. De disco 2 heeft alleen achter luchtveren en dat werkt volgens mij nogal probleemloos. Alleen de balgen zijn na een fors aantal jaar een keer aan vervanging toe omdat ze dan een keer kunnen gaan lekken. Die kosten veel minder dan een band en ze gaan veel langer mee. Ik zou persoonlijk niet snel luchtveren gaan vervangen. Je mist dan ook de automatische hoogteregeling die het weggedrag bij flinke belading of aanhanger gewoon constant houden. Dat zal met schroefveren niet lukken. Natuurlijk heb je bij schroefveren nooit storing, da's waar. Maar de luchtvering van een D2 is toch niet echt een zwak punt. Juist de voorveren van de eerste serie D2 waren niet goeds. Te zwak en in ieder geval te laag waardoor de as maar een centimeter of 4 kon inveren. (kun je eenvoudig even controleren door er onder te kijken). Die heb ik vervangen en dat scheelt enorm, drempels en spoorovergangen neemt hij nu veel beter.
Groeten, Johan
Groeten, Johan
-
Bart van Dessel
Ik ben het volstrekt met Johan eens, de balgen zijn zo vervangen (en die heb ik ook nieuw) en het systeem is veel beter dan van P38. Wat eigenlijk alleen kapot gaat zijn de balgen, de rest valt wel mee. Af en toe een pompje of een verstopte droger maar makkelijk te vervangen en niet duur. Maar er zijn mensen die persé schroefveren willen maar dat zijn meestal mensen die totaal geen vertrouwen in electronica hebben en vaak uit oudere Land Rovers stappen. Dat met die voorvering is een goed punt dat Johan naar voren haalt, ik heb pas een TD5 van '99 verkocht en ik vond ook dat die aan de voorkant erg slap was, ik heb andere TD5's gehad waar aan de voorkant Koni dempers zaten en andere veren en die veerden veel beter.
Gr, Bart
Gr, Bart