Vastzetten Lagerhuis mainshaft S3 versnellingsbak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hubert

Vastzetten Lagerhuis mainshaft S3 versnellingsbak

Bericht door Hubert »

Beste prikkers,

Ik heb nogmaals een vraag voor jullie.

Op het moment ben ik bezig met de revisie van mijn versnellings- en reductiebak van m;n landrover S3.
Omdat de keeringen lekten en ik het verleden van m'n versnellingsbak niet weet, besloot ik de deze te reviseren.

Toen ik het vliegwielhuis, layshaft en mainshaft verwijderd had zag ik dat het achterste lagerhuis, van de mainshaft gedraaid kon worden. Het is niet zo dat het met veel gemak draaid maar het draaid wel.
Dus toen lagerhuis verwijderd en schoon gemaakt. In het werkplaatsboek staat dat de buitenkant van het lagerhuis met locktite 603 ingesmeerd moet worden, zag hier echter geen resten van.

Nu had ik op de forums al gelezen dat dit meer voorkomt en dat dit als gevolg kan hebben dat het zachte aluminium van de versnellingsbak wordt aangetast.

Op de website van meneer "Logrover" kwam ik de volgende modificatie tegen:

[www.log-rover.co.uk]

Hij heeft het lagerhuis met een bout vastgezet. Is dit aan te raden? Heb namelijk niet al te veel vertrouwen in de locktite...
Hebben jullie al eens zo'n modificatie uitgevoerd?

gr,

Hubert
88Cees

Re: Vastzetten Lagerhuis mainshaft S3 versnellingsbak

Bericht door 88Cees »

Heb ook Loctite gebruikt, die gele voor lagerpassingen te lijmen.
Heb de bak (4 jaar geleden) daarna nooit meer open gehad, maar heb geen problemen.
Ook heb ik het het lager wat in dit huis zit verwisseld voor een, aan één zijde dicht lager, om oliemigratie naar de tussenbak tegen te gaan.
Verder lekken de meeste seriesbakken aan de selecteurassen door die knullige rubber ringetjes.
Ik heb hier zelf O-ringen voor gebruikt.

Gr Cees
Plaats reactie