uitlaat Range Rover classic
-
Daan
uitlaat Range Rover classic
Hallo,
Ik heb een vraag over het uitlaat systeem van mijn Range Rover uit 1976, het gaat om de 3.5 liter uitvoering. Ik heb nu vanaf de middendemper een dubbele uitlaatpijp naar achteren. Nu is het probleem dat de middendemper lek is. Ik ben hier al even naar opzoek maar tweedehands kan ik die niet vinden en nieuw zijn ze best wel aan de prijs. Nu kan ik voor niet veel geld een enkele uitlaatsysteem kopen, vanaf het spruitstuk naar achteren. Mijn vraag is dan ook geeft dit problemen?
Groeten Daan
Ik heb een vraag over het uitlaat systeem van mijn Range Rover uit 1976, het gaat om de 3.5 liter uitvoering. Ik heb nu vanaf de middendemper een dubbele uitlaatpijp naar achteren. Nu is het probleem dat de middendemper lek is. Ik ben hier al even naar opzoek maar tweedehands kan ik die niet vinden en nieuw zijn ze best wel aan de prijs. Nu kan ik voor niet veel geld een enkele uitlaatsysteem kopen, vanaf het spruitstuk naar achteren. Mijn vraag is dan ook geeft dit problemen?
Groeten Daan
-
Benno
Re: uitlaat Range Rover classic
Daan, er zijn veel verschillende uitvoeringen voor de RRC. De vroege dubbele versie is wel te vervangen door een enkele maar dan past hij niet goed meer. Ik heb zelf vanaf de Y-pijpen naar achteren de middendemper en einddemper vervangen door een enkele pijp voor een latere classic. De achterste demper en pijp moeten ca. 15 cm. ingekort worden en dat was bij mij geen probleem.
Succes,
Benno
Succes,
Benno
-
Daan
Hallo Benno,
Ik wilden ook vanaf de Y pijpen met een enkele pijp gaan werken, dan vervang ik de middendemper en de achterdemper voor een enkel pijp. Dus alleen inkorten en verder moet het gewoon passen?
Ik wilden ook vanaf de Y pijpen met een enkele pijp gaan werken, dan vervang ik de middendemper en de achterdemper voor een enkel pijp. Dus alleen inkorten en verder moet het gewoon passen?
-
Benno
bij mij in ieder geval wel. Middendemper is geen probleem. Iets verderop in de lijn, net voor de achteras heb ik de deling gemaakt. Daarna een universele verbindingsklem erom gezet en klaar is klara. Dit gaat al een jaar of zes prima dus volgens mij een goed alternatief voor de duurdere dubbele uitvoering.
groet,
Benno
groet,
Benno
-
Frank 110V8
hoi,
heb je wel bij paddocks gekeken? voor hun prijzen kan je niet gaan hannessen met gebruikte slijtdelen.
groet frank
heb je wel bij paddocks gekeken? voor hun prijzen kan je niet gaan hannessen met gebruikte slijtdelen.
groet frank
-
Frank 110V8
zie [www.paddockspares.com] voor 50 euro zou ik niet moeilijk doen