Conversie 3drs > 5drs
-
Tinus
Conversie 3drs > 5drs
zoek informatie/ prijs en contacten voor een conversie van 110/ 109 met 3drs naar 5drs.
hoor dat het mogelijk is maar niemand kan me vertellen of het ook echt kan (nieuwe panelen, dak, deuren etc...) en wat de kosten zouden zijn.
thx,
Tinus
hoor dat het mogelijk is maar niemand kan me vertellen of het ook echt kan (nieuwe panelen, dak, deuren etc...) en wat de kosten zouden zijn.
thx,
Tinus
-
Jurriaan
Re: Conversie 3drs > 5drs
Ja, het kan. Kijk hier maar eens:
[www.terriet.com]
Jurriaan.
[www.terriet.com]
Jurriaan.
-
Exfietser
Re: Conversie 3drs > 5drs
Ja hoor dat kan maar het maakt nogal wat uit of je een 110 of een 109 gaat ombouwen. Een 109 is een stuk lastiger en kostbaarder om om te bouwen.
Arnold.
Arnold.
-
CamperChris
Re: Conversie 3drs > 5drs
Hoi Tinus,
een 109/110 ombouwen naar 5-deurs kan prima (schijnt), Naast Erwin hebben Paul Kampeerrover en Erik 110+ LW dit klusje ook al eens geklaard. Als je los de benodigde onderdelen nieuw wilt aanschaffen zal het wel prijzig worden, je kunt beter ergens een complete achterbak opscharrelen. het dak is overigens één vd weinige delen die niet hoeft te worden aangepast.
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('26be5ffc2c931f333d648b5d72ba84e1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 10495042, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a729badd2437babde2871215529f6b5c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 10495042, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
een 109/110 ombouwen naar 5-deurs kan prima (schijnt), Naast Erwin hebben Paul Kampeerrover en Erik 110+ LW dit klusje ook al eens geklaard. Als je los de benodigde onderdelen nieuw wilt aanschaffen zal het wel prijzig worden, je kunt beter ergens een complete achterbak opscharrelen. het dak is overigens één vd weinige delen die niet hoeft te worden aangepast.
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('26be5ffc2c931f333d648b5d72ba84e1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 10495042, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a729badd2437babde2871215529f6b5c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 10495042, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
-
tinus
Re: Conversie 3drs > 5drs
geweldig - dank voor de reacties. mooie beelden ook Jurriaan, denk dat een conversie RHD > LHD makkelijker en goedkoper is.
we gaan nog even verder zoeken naar de die mooie belastingvrije 109/110 V8 of Series III 2.6benzine...
we gaan nog even verder zoeken naar de die mooie belastingvrije 109/110 V8 of Series III 2.6benzine...
-
Erik One-ten+LW
Re: Conversie 3drs > 5drs
Ik heb eventueel nog wel wat delen, die mss niet erg knap, maar wel bruikbaar zijn. De achterbak van een stawag 110 bijvoorbeeld, zonder bodem.
Alles is overigens zelf te maken als je een beetje handig bent, jij kunt toch ook lassen enzo?
Kijk hier voor ideëen.
[www.mijnalbum.nl]
Erik
Alles is overigens zelf te maken als je een beetje handig bent, jij kunt toch ook lassen enzo?
Kijk hier voor ideëen.
[www.mijnalbum.nl]
Erik
-
Jan
Re: Conversie 3drs > 5drs
Tinus, het is goed te doen, ik ben er op dit moment zelf mee bezig. Erg belangrijk is om goede t-stijlen te vinden.
Heb je nu al een 3 deurs? Waarom koop je anders geen 5 deurs?
Succes Jan
PS voor vragen kun je me mailen: meijereij@xs4all.nl
Heb je nu al een 3 deurs? Waarom koop je anders geen 5 deurs?
Succes Jan
PS voor vragen kun je me mailen: meijereij@xs4all.nl
-
tinus
Re: Conversie 3drs > 5drs
ik heb er inderdaad nog geen maar wel een interessant v8 LHD op oog, echter 3 deurs en ondanks dat ik concessie geen bezwaar vind wil ik hem toch naar 5drs brengen.
ben echter met ander groot project bezig (restauratie 2cv6) welke ik al uitbesteed heb, wil dus niet een ander las-project er zelf bijdoen.
alternatief is een series III met 6cyl welke al helemaal 5drs LHD etc is - staat echter in zuid-duitsland.
houden jullie op hoogte.
ben echter met ander groot project bezig (restauratie 2cv6) welke ik al uitbesteed heb, wil dus niet een ander las-project er zelf bijdoen.
alternatief is een series III met 6cyl welke al helemaal 5drs LHD etc is - staat echter in zuid-duitsland.
houden jullie op hoogte.
-
Paul Stroink
Re: Conversie 3drs > 5drs
Volgens mij is een ombouw van 3 naar 5 deurs een veel makkelijkere klus dan een RHD --> LHD conversie.
LHD onderdelen zijn moeilijk te vinden en duur, een achterbak moet wel te vinden zijn (kan natuurlijk ook van een RHD auto) T-stijlen zou je evntueel zelfs nieuw kunnen kopen.
Het is eigenlijk alleen schroefwerk.
LHD onderdelen zijn moeilijk te vinden en duur, een achterbak moet wel te vinden zijn (kan natuurlijk ook van een RHD auto) T-stijlen zou je evntueel zelfs nieuw kunnen kopen.
Het is eigenlijk alleen schroefwerk.
-
CamperChris
Re: Conversie 3drs > 5drs
Tinus, ik heb van Erik begrepen dat de vroege Stawags (zeker uit de UK) vaak flink rot zijn op typische stawag-details (zoals de draagbalk onder de achterste zitbak en allerlei vreemde hoekjes bij de wielkasten). Houdt er dus rekening mee dat áls je een LHD 5-deurs vindt, je mogelijk nog een enorme puist met werk binnenhaalt.
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('81aea341dd395876f14c0631c0321975', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 10497926, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c9a39b71cb55e12bd905d9e810e1a7ae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 10497926, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('81aea341dd395876f14c0631c0321975', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 10497926, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c9a39b71cb55e12bd905d9e810e1a7ae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 10497926, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
-
Erwin 110TD5
Re: Conversie 3drs > 5drs
Been there....done that
Het is goed te doen, mits je alle materialen beschikbaar hebt. Als je niet kunt/wilt lassen is geen bezwaar, kon ik tijdens mijn ombouw project ook niet. Op de T-stijlen na is alles goed te verkrijgen, en nieuw vielen mij de prijzen voor oa. de crossmembers best mee. (zelfs bij leveranciers die als "duur" bekend staan)
De T-stijlen zijn nieuw echt schandalig hoog in prijs, dus die moet je denk ik als 1e op zien te snorren.
nieuwbakerop.JPG --> mod_embed_images_loadimage('006d7e70e456e3e795817f286fdcd22c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.terriet.com%2FJoomla%2Fimages%2Fombouwfotos%2Fnieuwbakerop.JPG', 'http://www.terriet.com/Joomla/images/ombouwfotos/nieuwbakerop.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.terriet.com%2FJoomla%2Fimages%2Fombouwfotos%2Fnieuwbakerop.JPG', '', 10497967, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Als je het project gaat doen, succes...ik heb er veel lol aan besteed (op mijn webstekje staat het dagboek van de ombouw nog)
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Het is goed te doen, mits je alle materialen beschikbaar hebt. Als je niet kunt/wilt lassen is geen bezwaar, kon ik tijdens mijn ombouw project ook niet. Op de T-stijlen na is alles goed te verkrijgen, en nieuw vielen mij de prijzen voor oa. de crossmembers best mee. (zelfs bij leveranciers die als "duur" bekend staan)
De T-stijlen zijn nieuw echt schandalig hoog in prijs, dus die moet je denk ik als 1e op zien te snorren.
nieuwbakerop.JPG --> mod_embed_images_loadimage('006d7e70e456e3e795817f286fdcd22c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.terriet.com%2FJoomla%2Fimages%2Fombouwfotos%2Fnieuwbakerop.JPG', 'http://www.terriet.com/Joomla/images/ombouwfotos/nieuwbakerop.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.terriet.com%2FJoomla%2Fimages%2Fombouwfotos%2Fnieuwbakerop.JPG', '', 10497967, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Als je het project gaat doen, succes...ik heb er veel lol aan besteed (op mijn webstekje staat het dagboek van de ombouw nog)
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
-
Erik One-ten+LW
Re: Conversie 3drs > 5drs
De T-stijlen heb ik dan ook grotendeels zelf nieuw gemaakt. De gehele dorpels en een groot deel van de C-stijlen. Die heb ik trouwens demontabel gemaakt tov van de dorpels. Het enige dat ik nieuw en origineel heb gekocht zijn de alu plaatdelen die vóór het achterwiel zitten. Die waren 'to far gone'... De rest is met een alu-plaat, een zetbank, staalplaat en een lasmachine goed te doen.
Erik (die erg blij is met zijn stawag)
Erik (die erg blij is met zijn stawag)
-
Paul Kampeerrover
Re: Conversie 3drs > 5drs
Ik heb, zoals Chris al beschreef een 3-deurs omgebouwd naar een 5-deurs.
Ik heb een complete koets gekocht van een schade gevalletje.
Schutbord was krom, de linker voordeur ook, maar de rest bruikbaar.
2 dagen werk.
Ik heb bovendien van de gelegenheid gebruik gemaakt om de bovenkant van he chassis aan te pakken.
groet, Paul
Ik heb een complete koets gekocht van een schade gevalletje.
Schutbord was krom, de linker voordeur ook, maar de rest bruikbaar.
2 dagen werk.
Ik heb bovendien van de gelegenheid gebruik gemaakt om de bovenkant van he chassis aan te pakken.
groet, Paul