Discovery waar op letten
-
Pekinees
Discovery waar op letten
Ik heb wel belangstelling voor deze Discovery:
[link.marktplaats.nl]
Zijn er zwakke plekken of bekende euvels waar ik op moet letten?
Ik rijd alleen maar een SIIa, dus zulk modern spul is mij nog vreemd.
Hoor graag
Rien
[link.marktplaats.nl]
Zijn er zwakke plekken of bekende euvels waar ik op moet letten?
Ik rijd alleen maar een SIIa, dus zulk modern spul is mij nog vreemd.
Hoor graag
Rien
-
Job
Re: Discovery waar op letten
zijn een hoop punten waar je op moet letten
maar het belangrijkste is wel dat een disco 3.9 v8
geen g3 verklaring heeft de auto is nooit type gekeurd
wou zelf ook een g3 laten inbouwen in disco v8 uit 97
is dus een conventioneel gas systeem met hoge wegenbelasting en verbruik
groeten
maar het belangrijkste is wel dat een disco 3.9 v8
geen g3 verklaring heeft de auto is nooit type gekeurd
wou zelf ook een g3 laten inbouwen in disco v8 uit 97
is dus een conventioneel gas systeem met hoge wegenbelasting en verbruik
groeten
-
Lucas van Lierop
Re: Discovery waar op letten
Fijne auto maar ze roesten flink in ieder geval de bodem/spatborden achter en dorpels. Verder kan de versnellingsbak wel eens aan revisie toe zijn na een bepaald aantal kilometers. Bij mij waren dit 2 punten die wel een bak geld hebben gekost. Ik rijdt overigens een handgeschakelde diesel.
Verder is het een stuk modernere auto dan een serie maar nog wel een waar je heel veel zelf aan kan doen.
Groet
Lucas
Verder is het een stuk modernere auto dan een serie maar nog wel een waar je heel veel zelf aan kan doen.
Groet
Lucas
-
Lucas van Lierop
Re: Discovery waar op letten
Oja de achterbalk van de carosserie kan lijken op knackebrod...
Had ik al gezegd dat het WEL een fijne auto is?
Had ik al gezegd dat het WEL een fijne auto is?
-
Roel
Re: Discovery waar op letten
volgens mij , heeft het wel of geen g3 op kenteken niets met de typegoedkeuring te maken , deze wordt afgegeven op het voertuig , als een auto een geregelde katalysator heeft die het motormangment regelt en je bouwt daar een geregelde lpg installatie bij in dan voldoe je gewoon aan de g3 regeling en ik ga er vanuit dat dit ook gewoon op het kenteken vermeldt staat , dus is er niets aan de hand.
uiteraard dient de lpginstallatie ook aan bepaalde eisen te voldoen.
maar de rdw geeft de kentekenbewijzen uit en die geven alleen een kenteken met g3 af als je ook aan de gestelde eisen voldoet.
ik rijdt zelf een disco1 v8 efi uit december 92 met een supermoderne lpginstallatie uit 2006 en ik haal alle emmissie-eisen om aan g3 te voldoen maar omdat mijn disco geen katalysatoren heeft krijg ik geen g3 op m,n kenteken
groet roel
uiteraard dient de lpginstallatie ook aan bepaalde eisen te voldoen.
maar de rdw geeft de kentekenbewijzen uit en die geven alleen een kenteken met g3 af als je ook aan de gestelde eisen voldoet.
ik rijdt zelf een disco1 v8 efi uit december 92 met een supermoderne lpginstallatie uit 2006 en ik haal alle emmissie-eisen om aan g3 te voldoen maar omdat mijn disco geen katalysatoren heeft krijg ik geen g3 op m,n kenteken
groet roel
-
Mud Machine
Re: Discovery waar op letten
Het hangt er vanaf of de motor op benzine qua emissieeisen aan de Euro II '95 norm voldoet. Navraag bij LR Nederland kan je daar uitsluitsel over geven.
Verder moet de ingebouwde LPG installatie aan de G3 eisen voldoen.
Verder moet de ingebouwde LPG installatie aan de G3 eisen voldoen.
-
Pekinees
Re: Discovery waar op letten
Dank U heren voor de wijze raden.
Ik zal eens gaan kijken.
Grtn en beste wensen
Rien
Ik zal eens gaan kijken.
Grtn en beste wensen
Rien
-
Job
Re: Discovery waar op letten
g3 verklaring
Naar aanleiding van het door u opgegeven kenteken is door ons ook de kw's achterhaald, dit is 134kw.
De reden dat deze combinatie met gasinstallatie niet voldoet aan de G-3 eisen, is dat dit merk auto
met een G-3 installatie nooit bij TNO is geweest voor de G-3 goedkeuring.
De reden hiervan is, dat Landrover geen merk is waar heel veel vraag naar is voor een gasinstallatie.
De kosten van de G-3 goedkeuring zijn dan voor de leverancier veel te hoog ten opzichte van het aantal te verkopen gasinstallaties.
dit kreeg ik als antwoord van een gerenomerde gas inbouwer in het noorden van het land
mijn disco v8 es uit 97 bevalt verder goed rijd machtig echt heel wat anders als een series
heb nu alleen problemen met de ontsteking
Naar aanleiding van het door u opgegeven kenteken is door ons ook de kw's achterhaald, dit is 134kw.
De reden dat deze combinatie met gasinstallatie niet voldoet aan de G-3 eisen, is dat dit merk auto
met een G-3 installatie nooit bij TNO is geweest voor de G-3 goedkeuring.
De reden hiervan is, dat Landrover geen merk is waar heel veel vraag naar is voor een gasinstallatie.
De kosten van de G-3 goedkeuring zijn dan voor de leverancier veel te hoog ten opzichte van het aantal te verkopen gasinstallaties.
dit kreeg ik als antwoord van een gerenomerde gas inbouwer in het noorden van het land
mijn disco v8 es uit 97 bevalt verder goed rijd machtig echt heel wat anders als een series
heb nu alleen problemen met de ontsteking
-
Scratch
Re: Discovery waar op letten
RDW
Even kijken bij verbruik/milieu. Schijnt dus wel op papier te staan.
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('e7f9bf8029592377b28fc5ffd80a19e7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 10487499, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Even kijken bij verbruik/milieu. Schijnt dus wel op papier te staan.
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('e7f9bf8029592377b28fc5ffd80a19e7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 10487499, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Roel
Re: Discovery waar op letten
vindt het een wazige reactie van die gasinbouwer omdat dit helemaal niet van tno afhankelijk is , misschien als een auto vanaf fabriek met een lpginstallatie geleverd wordt , dan lijkt het me aannemelijk dat er tijdens het typegoedkeuringsproces ( mooi scrabbelwoord ) de lpginstallatie getest wordt door bijvoorbeeld tno , maar bij een aftermarket systeem dient de auto te voldoen aan bepaalde emissie-eisen en de lpgcomponenten aan de g3-eisen , en aangezien het g3 op kenteken staat is het dus gewoon mogelijk en volgens de eisen , regels en wetten gedaan.
ps uiteraard nog alle de beste wensen voor 2010
groet roel
ps uiteraard nog alle de beste wensen voor 2010
groet roel
-
Bart van Dessel
Re: Discovery waar op letten
Hoi Roel, wat Job schreef klopt toch wel, ik heb redelijk lang bij Citroën gewerkt ('95 tot 2000) in de inkoop/verkoop en daar hadden we bij sommige modellen ook geen G3 goedkeuring. Dit waren modellen waar niet vaak lpg wordt ingebouwd zoals een Xantia 3.0 V6 en sommige modellen van de Evasion. Per type wordt er een typegoedkeuring voor afgegeven en dat kost geld, als er voldoende van verkocht wordt dan is dit geen probleem. In de lease scheelde dat niet zoveel in het maandtarief omdat het toen over fl. 250,- per jaar ging, wel of niet G3.
Maar we dwalen af, het berichtje ging over aandachtspunten Discovery, grootste zwakke punt is inderdaad roest, de vloer achter, dorpels, binnenschermen en ophangpunten. Een '97 die goedkoop aangeboden wordt kan op het eerste oog heel mooi zijn, maar van onder kan ie heel rot zijn en soms niet meer te repareren, ik heb gevalletjes gezien......
Groetjes, Bart
Maar we dwalen af, het berichtje ging over aandachtspunten Discovery, grootste zwakke punt is inderdaad roest, de vloer achter, dorpels, binnenschermen en ophangpunten. Een '97 die goedkoop aangeboden wordt kan op het eerste oog heel mooi zijn, maar van onder kan ie heel rot zijn en soms niet meer te repareren, ik heb gevalletjes gezien......
Groetjes, Bart