zekeringhouder 24V

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marc

zekeringhouder 24V

Bericht door Marc »

Hoi,

Ik ben bezig om de zekeringen van mijn LW van het schutbord naar een plekje onder de motorkap te verhuizen. Ik wil hierbij de originele twee plastic zekeringhouders hergebruiken. Nu ben ik vergeten of deze zekeringhouders in de originele opzet ten opzichte van elkaar gespiegeld zijn: d.w.z. dat bij beide de 'lange lipjes' aan de achterzijde zitten (conform 2e echelon 2.10.11 afbeelding 2.10.23)?
Hopelijk kan iemand in zijn militaire wagen kijken.
Alvast dank je wel.

Goedejaarwisseling gewenst!!!

Groet,

Marc
Martin88LW

Re: zekeringhouder 24V

Bericht door Martin88LW »

Hoi Marc,

Heb net ff voor je gekeken: de houders horen idd gespiegeld te zitten, dus de hoge kant van de zekeringhouders zit zeg maar tegen het schutbord.
V1-V12 zitten aan de bestuurderskant (links) van de auto, V13-V24 tegen de rechterdeur.
Als je nog meer vragen hebt: ik heb ook een ex defensie LW helemaal uit elkaar gehad en heb ook veel foto's daarvan.
Suc7!

Martin
Marc

Bericht door Marc »

Dank je wel! Kan ik weer verder.

Marc
Freek

Bericht door Freek »

Nu jullie het toch over die zekeringhouder hebben (24V)
Bij mij branden regelmatig de zekeringen in, of het vonkt daar af en toe.
Met als gevolg geen achterlichten of rem lichten.(slecht contact)
De zekering zitting schoon maken helpt maar tijdelijk.
Hebben jullie daar ook last van?
Martin88LW

Bericht door Martin88LW »

Hoi Freek,

Eerlijk gezegd niet. Al kan ik me er wel wat bij voorstellen als de zekeringen al wat ouder zijn. Het materiaal waar de zekeringstrip zelf van is gemaakt is vrij zacht spul wat door de druk van de houder gaat vloeien en dus steeds dunner wordt. Gevolg kan dan zijn dat er precies een rondje uit wegbrandt. Dan zou regelmatig vervangen van de zekeringen een oplossing moeten bieden.
Maar die van mij zitten er pas 2 jaar in, en zoals gezegd heb ik er nog geen last van gehad.
Suc7,
Martin
Plaats reactie