Toeterje SIII

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
roderiquez

Toeterje SIII

Bericht door roderiquez »

Heb een grote bak met sneeuw op de voorkant gehad, vond mijn toetertje niet leuk denk ik. Om te beginnen; de aarde naar toeter doet het prima, en alle contacten zijn schoongemaakt van corrosie. Wat is het probleem:

Als + draad van de toeter eraf haal, en toeter, dus een +12V vanaf de schakelaar stuur, meet ik hem op de multimeter. Geen draadbreuk dus. sluit vervolgens de draadjes aan, hoor ik alleen de wind door mijn roofrack waaien, dus geen toet.raar zou je zeggen.

Haal de plus er weer af, toeter nog een keer, heb weer een 12v signaal op de multimeter. Vervolgens toeter ik nog steeds, en sluit de kabel (met de multimeter bevestigd) al toeterend aan op de toeter, zakt hij opeens naar 0V, en is het weer (of nog steeds) stil.

Sluiting zou je denken. Maar als ik de pluspoort direct op de acu aansluit toetert hij als de beste. Wat gaat hier mis??
Jorre Venderbos

Re: Toeterje SIII

Bericht door Jorre Venderbos »

Gebruik een 12v lamp en een multimeter om te meten, dan zie en meet je meteen slechte contacten.
Met de lamp zie je of er spanning opstaat en met de multimeter zie je of er een acceptabel spanning val is. Al je op verschillende punten meet kan je de oorzaak van de spanningsval ook vinden.

Succes, jorre
HLaan

Bericht door HLaan »

Ik zou toch als testje een losse draad van de toeter naar de toeter schakelaar leggen om te testen. Het kan zijn dat de originele 12V draad is beschadigd en onderweg ook contact maakt met massa met als gevolg verlies...Je kunt daarnaast ook de schakelaar omzeilen door de ingaande 12V en de afgaande naar de toeter direct door te verbinden bij de schakelaar, hiermee weet je of het probleem in de schakelaar zit.

Suc-7
D&G

Bericht door D&G »

Mijn toetertje begon vorige week pas na 50 km weer wat geluid te produceren

Als je meet over de claxon heen meet je inderdaad een lagere spanning maar geen 0 V . Logisch want er zit een spoeltje in die aan de ene kant aan massa ligt en je meet over de weerstand van de spoel. Als je het met een lampje meet zal je hetzelfde zien.

Ik vermoed dat er gewoon vocht in je claxon zit en dat gaat wel even duren voor het eruit is... Oplossing: ander type claxon

Succes!

Debbie & Gerard

90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958

BLRC Website

BLRC Facebook pagina

Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/12/2009 18:38 door D&G.
Plaats reactie