Van de ene op de andere dag in mijn Light Weight gestopt met te rijden. Het is begonnen wanneer ik het gaspedaal indrukte een korte vertraging was voordat het toerental opliep. Ondertussen heb ik het opvoerpompje en de inspuitpomp vervangen. Het probleem wat nu ontstaan is, is dat er geen brandstof meer uit de persleidingen komt van de inspuitpomp naar de injectoren. De pomp wordt goed aangedreven door de onderliggende as die weer wordt aangedreven door de nokkenas. Het gehele systeem is ontlucht volgens de defensie handleiding.
Heeft iemand nog een idee hoe ik brandstof uit de persleidingen kan krijgen?
Met vriendelijke groeten,
Lennert
brandstofinspuitpomp "88 ex-defensie
-
88Cees
Re: brandstofinspuitpomp "88 ex-defensie
De opvoerpomp wil bij deze auto's wel eens valse lucht aanzuigen door de brandstof omschakel kraan. (voor L en R tank).
Probeer de het eens zonder, met een rechtstreekse leiding van je opvoerpompje naar de dieseltank.
Gr Cees
Probeer de het eens zonder, met een rechtstreekse leiding van je opvoerpompje naar de dieseltank.
Gr Cees
-
Peter T.
Re: brandstofinspuitpomp "88 ex-defensie
Had zelf een splinternieuwe inspuitpomp (ex defensie) liggen die ik vorig jaar heb ingebouwd. Zelfde probleem ermee; kwam niks door de drukleidingen ondanks dat de boel soepel draaide. Bleek dat door het lange liggen van de ingepakte pomp dat de boel verkleeft was (met name de druk plunjers hebben hier last van). Koste mij een aardige duit om de boel bij een revisieburo weer gangbaar te laten maken (de hele pomp moet uitmekaar als het niet ALLEEN aan de plunjers ligt). Resultaat is wel een perfecte nieuwe pomp maar ja....de leuke aanbieding voor een splinternieuwe pomp werdt uiteindelijk toch een duur grapje.
Overigs is het wel van groot belang om inderdaad de tip van 88cees eerst uit te testen omdat dit een veel voorkomend probleem is. Zeker omdat je al rare motorproblemen had voor vervanging van beide pompen. Je hoeft niet meteen een hele omleiding te maken maar probeer met een vlak/dunner geslepen sleuteltje 10 (daarmee kun je er precies bij) de borgmoer in de omzetkraan IETS aan te draaien. Kan soms enorm schelen als ie lucht trekt door wat slijtage. Helpt dit niet dan de leidingen nalopen op eventuele lekkage. En soms.....tja....is het gewoon een kwestie van nogmaals ontluchten en nogmaals enz.. Denk eraan de je de slag van de opvoerpomp hoog genoeg uitvoert (door de druk heen). Soms staat de opvoerpomp door de stand van de nokkenas al in de hoogste stand...kun je pompen tot een ons maar komt niks. De straaltjes diesel uit de drukpomp moeten lekker stralen zullen we maar zeggen.
sukses
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('34c06c9b5415296217e5e329fe83c4cd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 10481523, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Overigs is het wel van groot belang om inderdaad de tip van 88cees eerst uit te testen omdat dit een veel voorkomend probleem is. Zeker omdat je al rare motorproblemen had voor vervanging van beide pompen. Je hoeft niet meteen een hele omleiding te maken maar probeer met een vlak/dunner geslepen sleuteltje 10 (daarmee kun je er precies bij) de borgmoer in de omzetkraan IETS aan te draaien. Kan soms enorm schelen als ie lucht trekt door wat slijtage. Helpt dit niet dan de leidingen nalopen op eventuele lekkage. En soms.....tja....is het gewoon een kwestie van nogmaals ontluchten en nogmaals enz.. Denk eraan de je de slag van de opvoerpomp hoog genoeg uitvoert (door de druk heen). Soms staat de opvoerpomp door de stand van de nokkenas al in de hoogste stand...kun je pompen tot een ons maar komt niks. De straaltjes diesel uit de drukpomp moeten lekker stralen zullen we maar zeggen.
sukses
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('34c06c9b5415296217e5e329fe83c4cd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 10481523, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
keteldijk
Re: brandstofinspuitpomp "88 ex-defensie
hallo Lennert,
als een pomp is gereviseerd moet hij worden afgevuld met preserveer vloeistof om het verkleven van onderdelen te voorkomen.
gereviseerde pompen van defensie kunnen echter maar zo een par jaar op de plank hebben gelegen.
meestal gaan de plunjers vastzitten en geeft hij geen brandstof. verder moet je uitkijken met proberen omdat ook het plunjerhuis kan vastlopen.
als dit gebeurd breekt in het gunstigste geval alleen het asje wat de pomp aandrijft en is je pomp overleden.
dan ben je duidelijk verder van huis.
revisie hoeft echt niet zo veel te kosten, je kan me hier ook even over bellen.
groet Robert, 0621585460
als een pomp is gereviseerd moet hij worden afgevuld met preserveer vloeistof om het verkleven van onderdelen te voorkomen.
gereviseerde pompen van defensie kunnen echter maar zo een par jaar op de plank hebben gelegen.
meestal gaan de plunjers vastzitten en geeft hij geen brandstof. verder moet je uitkijken met proberen omdat ook het plunjerhuis kan vastlopen.
als dit gebeurd breekt in het gunstigste geval alleen het asje wat de pomp aandrijft en is je pomp overleden.
dan ben je duidelijk verder van huis.
revisie hoeft echt niet zo veel te kosten, je kan me hier ook even over bellen.
groet Robert, 0621585460