Mogelijkheden gastank onder auto plaatsen 110 V8??
-
110country
Mogelijkheden gastank onder auto plaatsen 110 V8??
Welke mogelijkheden zijn er om een gastank onder de auto te bouwen zonder de orginele benzinetank hiervoor te verwijderen? Wie heeft hiermee ervaring?
-
G-men (Gargamel)
Re: Mogelijkheden gastank onder auto plaatsen 110 V8??
Je kunt 2 kleine tanks (2x40ltr) kwijt onder de wagen. Ze zitten dan onder de bestuurderes en pasgiersstoel.
Geeft je 64 Liter gas; en bij een V8 betekend dat dat je bij elke pomp staat te tanken. En het kost je flink wat bodemspeling en eigenlijk staat het ook niet mooi.
Zelfde geld overigens als je een ringtank op de plaats van de originele benzinetank plaatst. Dan heb je volgens mij zelfs nog iets minder, wel genoeg grondspeling. Maar op en 5 of 10 liter reservetankje kom je met een V8 niet ver.
Meest praktische oplossing is een 100 liter tank op de plek van 1 van de zijbankjes. Valt netjes binnen de afmetingen van het zijbankje en je kunt ingeveer 300-350 km rijden. En de volledige benzinetank blijft behouden.
Hier heb ikzelf uiteindelijk voor gekozen.
Met een 2.5 kom je iets verder volgens mij.
Geeft je 64 Liter gas; en bij een V8 betekend dat dat je bij elke pomp staat te tanken. En het kost je flink wat bodemspeling en eigenlijk staat het ook niet mooi.
Zelfde geld overigens als je een ringtank op de plaats van de originele benzinetank plaatst. Dan heb je volgens mij zelfs nog iets minder, wel genoeg grondspeling. Maar op en 5 of 10 liter reservetankje kom je met een V8 niet ver.
Meest praktische oplossing is een 100 liter tank op de plek van 1 van de zijbankjes. Valt netjes binnen de afmetingen van het zijbankje en je kunt ingeveer 300-350 km rijden. En de volledige benzinetank blijft behouden.
Hier heb ikzelf uiteindelijk voor gekozen.
Met een 2.5 kom je iets verder volgens mij.
-
110country
Ik ga toch de kleine tanks eens verder onderzoeken. Over het algemeen heb ik de volledige bodemspeling niet nodig en ik wil absoluut geen ruimte achter inleveren. Heb je een adres waar ze deze tanks kunnen leveren, of is dit gewoon standaard?
-
Bob Knipscheer
Ik lees en kijk ook even mee. in mijn 110 moet ook gas ingebouwd worden en ik vind het zonde om de ruimte in de auto op te geven.
De originele benzine tank heb ik er al uit en vervangen door een klein 45 liter tankje in het spatbord. Nu ben ik op zoek naar de grootst mogelijke ringtank die ik op de plaats van de benzine tank ga hangen.
als ik iets gevonden heb laat ik het je weten.
Groeten,
Bob
De originele benzine tank heb ik er al uit en vervangen door een klein 45 liter tankje in het spatbord. Nu ben ik op zoek naar de grootst mogelijke ringtank die ik op de plaats van de benzine tank ga hangen.
als ik iets gevonden heb laat ik het je weten.
Groeten,
Bob
-
G-men (Gargamel)
Als je al een 45 liter wingtank hebt voor benzine is het wel een optie. volgens mij kun je dan een 80 liter ringtank kwijt.
De site van RPI enginering geeft je een aantal voorbeelden; en op de site van AWM vind je de meest gebruikte tanks en hun afmetingen.
[www.wvm.nl]
[www.v8engines.com]
Enjoy !!
mvg, Gerrit
De site van RPI enginering geeft je een aantal voorbeelden; en op de site van AWM vind je de meest gebruikte tanks en hun afmetingen.
[www.wvm.nl]
[www.v8engines.com]
Enjoy !!
mvg, Gerrit
-
neO
..maar heeft iemand ervaring met onderbouw? Benzinetank dus nog in tact. Ben al een tijdje op zoek naar deze optie, maar kan niets vinden.
Ik hou dit draadje dus ook nog even in de gaten..
Ik hou dit draadje dus ook nog even in de gaten..
-
caikid
hallo allemaal,
ik ben in belgie de volgende site tegen gekomen en de kosten zijn ongeveer 750 euro.
[www.autotanks.be]
grt Marco
ik ben in belgie de volgende site tegen gekomen en de kosten zijn ongeveer 750 euro.
[www.autotanks.be]
grt Marco
-
110country
knipscheerbob Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik lees en kijk ook even mee. in mijn 110 moet ook
> gas ingebouwd worden en ik vind het zonde om de
> ruimte in de auto op te geven.
> De originele benzine tank heb ik er al uit en
> vervangen door een klein 45 liter tankje in het
> spatbord. Nu ben ik op zoek naar de grootst
> mogelijke ringtank die ik op de plaats van de
> benzine tank ga hangen.
>
> als ik iets gevonden heb laat ik het je weten.
>
> Groeten,
>
> Bob
Beste Rob, hoe ben je aan deze wing tank gekomen? Heb je hier een goed(koop) adres voor?
Gr.
-------------------------------------------------------
> Ik lees en kijk ook even mee. in mijn 110 moet ook
> gas ingebouwd worden en ik vind het zonde om de
> ruimte in de auto op te geven.
> De originele benzine tank heb ik er al uit en
> vervangen door een klein 45 liter tankje in het
> spatbord. Nu ben ik op zoek naar de grootst
> mogelijke ringtank die ik op de plaats van de
> benzine tank ga hangen.
>
> als ik iets gevonden heb laat ik het je weten.
>
> Groeten,
>
> Bob
Beste Rob, hoe ben je aan deze wing tank gekomen? Heb je hier een goed(koop) adres voor?
Gr.
-
Tom_RRC
Ik heb ervaring met een RRC met een onderbouw ringtank.
Eigenlijk alleen maar positief, een klein wing tankje ingebouwd. Alles werkt perfect en ik kan ongeveer 325km rijden op 1 lpg tankje. Dat is voldoende voor mij, kan probleemloos van Eindhoven naar Groningen rijden zonder te tanken. Terug tank ik wel een keertje (met een 10mm vullijn is dat toch binnen 30sec gedaan). En ik heb nog een volledige laadbak vrij. Zal binnenkort wel eens wat foto's maken.
Mvg Tom
Eigenlijk alleen maar positief, een klein wing tankje ingebouwd. Alles werkt perfect en ik kan ongeveer 325km rijden op 1 lpg tankje. Dat is voldoende voor mij, kan probleemloos van Eindhoven naar Groningen rijden zonder te tanken. Terug tank ik wel een keertje (met een 10mm vullijn is dat toch binnen 30sec gedaan). En ik heb nog een volledige laadbak vrij. Zal binnenkort wel eens wat foto's maken.
Mvg Tom
-
Eric_1
Hoi
Onze 110 heeft 2x 60L links en rechts onderbouw. Hij is vanaf nieuw op LPG afgeleverd dus volgens mij is de rechter er gewoon vanaf nieuw door de dealer ondergebouwd; in combinatie met een 80 of 90 liter tank achterin. Toen ik hem 15 jaar gelden kocht heb ik de tank achterin vervangen door een 2de tank links eronder. Daarvoor heb ik de accubak wel wat aangepast. Zijn gewoon normale tanks en heel veel steken ze niet onder het chassis uit. De benzinetank is nog de normale achter.
Onze 110 heeft 2x 60L links en rechts onderbouw. Hij is vanaf nieuw op LPG afgeleverd dus volgens mij is de rechter er gewoon vanaf nieuw door de dealer ondergebouwd; in combinatie met een 80 of 90 liter tank achterin. Toen ik hem 15 jaar gelden kocht heb ik de tank achterin vervangen door een 2de tank links eronder. Daarvoor heb ik de accubak wel wat aangepast. Zijn gewoon normale tanks en heel veel steken ze niet onder het chassis uit. De benzinetank is nog de normale achter.
-
110country
Eric,
wat zijn de maten (lengte/ diameter) van de tanks. Is het wellicht mogelijk om enkele foto's te maken? Ik zou je zeer dankbaar zijn!
Gr. Bjorn
wat zijn de maten (lengte/ diameter) van de tanks. Is het wellicht mogelijk om enkele foto's te maken? Ik zou je zeer dankbaar zijn!
Gr. Bjorn
-
Eric_1
Hoi Bjorn
Ik rij in de winter niet veel met de auto dus hij staat op het moment in de staling. Even uit mijn hoofd was de diameter 31 a 32 cm. Bij 60L vindt je dan automatisch hoe lang ze zijn. Gaan net tussen de bulkhead outrigger en de outrigger van je B-stijl. Deze zijn een klein beetje uitgewerkt om hem ertussen te krijgen. Ik heb wel een foto van de auto; niet specifiek van de tank.
Ik rij in de winter niet veel met de auto dus hij staat op het moment in de staling. Even uit mijn hoofd was de diameter 31 a 32 cm. Bij 60L vindt je dan automatisch hoe lang ze zijn. Gaan net tussen de bulkhead outrigger en de outrigger van je B-stijl. Deze zijn een klein beetje uitgewerkt om hem ertussen te krijgen. Ik heb wel een foto van de auto; niet specifiek van de tank.