touw voor kaapstander lier

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
john

touw voor kaapstander lier

Bericht door john »

Hallo,

Wie kan mij vertellen welk touw ik het beste kan gebruiken bij mijn kaapstander lier en waar ik dit eventueel zou kunnen bestellen?
Barranco

Re: touw voor kaapstander lier

Bericht door Barranco »

Hier hebben ze het op de rol, kun je zelf de lengte bepalen.

Tromp Hengelsport & Touwslagerij Sinds 1886 Arnhem
Kleine Oord 76
6811 HZ Arnhem
westfries

Bericht door westfries »

Ja eigelijk heb je de RTC6133 nodig maar suk6 met zoeken
Op een kaapstander wil je geen touw met rek echt als je staat te trekken en de rek schiet door dan kost het je klauwen
Ik zou voor iets van heneptouw gaan geen rek en lekker stug
Barranco

Bericht door Barranco »

Hoi John en Westfries,

Ik bedoel manilla, is een soepel touw, vergelijkbaar met de klimtouwen vroegen in de gymzaal.
Dat hebben ze dus bij Tromp in Arnhem, onder meer de diameters 12, 20, 25, 28, 36

Succes!

Groeten Toon uit Klarenbeek
john

Bericht door john »

bedankt!
Willem Weltevrede

Bericht door Willem Weltevrede »

Speciaal gevlochten lijn die in de zeilvaart wordt gebruikt is soepel en er zit geen rek in. Oogmet kous er in laten maken en klaar om te lieren.

Willem Weltevrede
www.larasgranny.nl
Davy

Bericht door Davy »

Ik heb mn manilla hier vandaan. Heeft van alles en nog wat aan touw liggen, ook div maten manilla en voor een schappelijke prijs.

Beetje vreemde vogel, voert al enige tijd strijd met marktplaats omdat zn in het Fries geplaatste advertenties steeds weer werden verwijderd. Lijkt er op dat ie gewonnen heeft, ik zie iig een Friese ad van een paar weken geleden nog steeds staan .

Davy
110

Bericht door 110 »

Ik had geslagen touw voor mijn kaapstander,
geen hennep, dat houdt teveel vocht vast en kost veel aandacht wat betreft onderhoud (drogen), en gaat door rot te snel achteruit.

Geslagen touw heeft als nadeel dat het gaat draaien bij gebruik van een klapblok (lees hierover ook het archief eens door), hoe meer rek, hoe meer draaiing.

Zou ik nu nog een kaapstander gebruiken, dan zou ik gevlochten kunstof touw gebruiken,
zoiets als:
[cgi.ebay.co.uk]

Via een zoekmachine kan je nog een hoop informatie vinden, bijvoorbeeld:
[www.google.nl]

Succes
john

Bericht door john »

Thank you very much!
Plaats reactie