Remtrommels deel 1

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Cor

Remtrommels deel 1

Bericht door Cor »

Hoi allemaal,

Ik zag het berichtje van Chris over zijn relaas met remtrommels: ik heb zelf ook de afgelopen dagen in de schuur zitten werken bij -5.
Mijn probleem: ik had R-voor een lekkende remcylinder en dus nieuwe besteld bij Paddock. Blijken de nieuwe na montage te lekken langs de aansluiting van de remolie leidingen. Wat ik ook vreemd vond: de wartels van de remleidingen moet ik losdraaien met een engelse maat sleuten 7/16" geloof ik. Echter de nieuw geleverde ontluchtingsnippel moet ik monteren met een sleuteltje 10mm.
Heb ik nou nieuwe remcylinders gekregen met metrische draad en lekken de remleidingen omdat ik engelse maat wartels in een matrische draad remcylinder aan het monteren ben?
Wie heeft hier ervaring mee..

Ps: de wartels kon ik met de hand wel redelijk ver in de cylinder draaien, dus zonder geweld gemonteerd.
Ps 2: in mijn besparingsdrift heb ik natuurlijk de goedkope Britpart remcylinders gekocht: is het een kwaliteits probleem??

Bedankt voor alle info, en alvast prettige feestdagen...

Cor
Dennis101

Re: Remtrommels deel 1

Bericht door Dennis101 »

Wat betreft remonderdelen is Britpart tot nu toe altijd een kwaliteitsprobleem geweest, van dit merk ben ik nog geen enkel behoorlijk product tegengekomen op dit gebied.
Bij series Land Rovers zijn de aansluitingen op de wielcilinders altijd voorzien van UNF draad, maar bij Britpart zou ondanks dat de schroefdraad (ongeveer) UNF draad is het probleem ook in de afwerking van de boring kunnen liggen.
Ik ben ze tegengekomen, waarbij de conus onderin de boring zo slecht was afgewerkt dat je de afdichting nooit lekvrij kon krijgen.

De latere originele Land Rover ontlucht nippels hebben ook UNF draad, maar een 10 mm zeskant dus dat hoeft niet het probleem te zijn.

Kijk ook of de leidingen en leidingmoeren niet te veel vervormd zijn, want ook hier zo een probleem in kunnen schuilen.

De remcilinder zou ik in elk geval weggooien en vervangen door een behoorlijk exemplaar, zoals Delphi, TRW of origineel Land Rover.

Dennis B
Plaats reactie