Wat me vandaag is overkomen ben ik nog steeds niet helemaal over uit.
Rij van huis naar Harderwijk met de range, 10km van huis loopt ineens de motor uit alsof de ontsteking het er mee opgehouden was. Aan de kant van de weg beland geprobeerd te starten. Na een tijdje sloeg hij aan en kort daarna gewoon weer uit.......? Maatje gebeld, die heeft me afgesleept. Bij hem thuis aangekomen weer geprobeerd te starten, hij is nog een paar keer aangeslagen maar bleef niet lang lopen. ANWB gebeld, die komt na een kwartiertje start de auto met startpilot en zet hem netjes aan de kant, motor blijft lopen en ik ben daarna weer naar huis gereden zonder problemen.
Volgens de ANWB was het de accu, maar de motor kon nog prima op de accu ronddraaien, niet een keer, want ik heb herhaaldelijk geprobeerd te starten.
De bougies vonkte als een bezetenen en volgens mij kreeg hij ook brandstof de pomp was zichtbaar aan het werk.
Wie heeft een idee wat er aan de hand kan zijn, want ik baal als een stekker dat ik niet weet waarom mijn motor, een 3.5carb, er ineens mee ophield en nu gewoon weer loopt.
Sjoerd
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2009 21:25 door offroadanimal.
Motor loopt uit........ rrc 3.5 carb
-
Benno
Re: Motor loopt uit........
Water in de carbs wat bevriest ??
Bevroren tankontluchting ?
Bevroren tankontluchting ?
-
Margriet
Re: Motor loopt uit........
hey sjoerd,
ik heb ook eens zoiets gehad was alleen niet met een landrover.
toen zat er een inwendig draadbreukje in een stroomdraadje volgens mij van de bobine maar aan de buitenkant was niks aan het draadje tezien.
gewoon onder het rijden sloeg ie af. en als je dan wou starten kreeg ik hem niet aan de praat en soms als je de motorkap dichtgooide deed ie het ineens weer en dan even later sloeg ie weer af.
vooral last op hobbelweggetjes of met tereinrijden omdat als je hard een bult opreed het blok een beetje achterover kantelde en dan was het draadje net te kort.
het heeft heel lang geduurd tot ik het gevonden had hoor. uiteindelijk heb ik hem gestart en ben ik met de motorkap open alle kabeltjes en draadjes op en neer gaan wiebelen tot ie weer afsloeg
kan best zijn dat het bij jou ook zoiets is. .
hoe kan het nou aan de accu liggen als je gewoon kun starten?
succes met zoeken!
groeten margriet
2wdroqu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf420182f97fd33362e8e226a6e16c41', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2F2wdroqu.jpg', 'http://i46.tinypic.com/2wdroqu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2F2wdroqu.jpg', '', 10436000, 600, 600, 'Loading image ...', false);
ik heb ook eens zoiets gehad was alleen niet met een landrover.
toen zat er een inwendig draadbreukje in een stroomdraadje volgens mij van de bobine maar aan de buitenkant was niks aan het draadje tezien.
gewoon onder het rijden sloeg ie af. en als je dan wou starten kreeg ik hem niet aan de praat en soms als je de motorkap dichtgooide deed ie het ineens weer en dan even later sloeg ie weer af.
vooral last op hobbelweggetjes of met tereinrijden omdat als je hard een bult opreed het blok een beetje achterover kantelde en dan was het draadje net te kort.
het heeft heel lang geduurd tot ik het gevonden had hoor. uiteindelijk heb ik hem gestart en ben ik met de motorkap open alle kabeltjes en draadjes op en neer gaan wiebelen tot ie weer afsloeg
kan best zijn dat het bij jou ook zoiets is. .
hoe kan het nou aan de accu liggen als je gewoon kun starten?
succes met zoeken!
groeten margriet
2wdroqu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf420182f97fd33362e8e226a6e16c41', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2F2wdroqu.jpg', 'http://i46.tinypic.com/2wdroqu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2F2wdroqu.jpg', '', 10436000, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Kermy V8
Re: Motor loopt uit........
HEEL herkenbaar !!
Dit hadden we dit jaar begin Juni, op weg naar Schotland. Alles dik in orde denk je en ineens, zo net voor de afslag IJmuiden slaat de motor af bijh 120 km/h op de highway.... 20 min staan met de kap opne, starten, lopen en hop naar de boot !
De dagen erna, stteds minder, maar wel op de meest ongelegen momenten : hik-hik-stop.... om GEK van te worden.
Alles nagekeken, alles werkte...
Een van de laatste dagen: op weg naar Edinburgh, hik-hik-stop op de snelweg, omhoog, net voor een wegversmalling...
Lang verhaal kort :
De massa van de bobine zat aan dezelfde bout vast als waar de Lumination onsteking mee vast was gezet aan het spatbord. Detail : dit was een nieuw geboord gat, met aan twee zijde dus gewoon lak ! Dus de massa was slechts op een braampje ofzo... Alles ging goed, 3000km in NL gereden zonder problemen, maar met warmte (LPG nieuw, net de week voor Schotland), 30 graden in NL EN 120km op de highway, laat metaal nog wel eens uitzetten... Dus afkoelen (weer massa !) en rijden maar weer...
Dus, tip van de week : check je massakabel van de bobine. Schroef die met een mooi AMP-oogje en een dikke plaatschroef opnieuw in je spatbord en je zult zien dat alles weer doet zoals tevoren.
Succes !!
Kermy the V8 Mate (110 V8 3,5 1983)
Dit hadden we dit jaar begin Juni, op weg naar Schotland. Alles dik in orde denk je en ineens, zo net voor de afslag IJmuiden slaat de motor af bijh 120 km/h op de highway.... 20 min staan met de kap opne, starten, lopen en hop naar de boot !
De dagen erna, stteds minder, maar wel op de meest ongelegen momenten : hik-hik-stop.... om GEK van te worden.
Alles nagekeken, alles werkte...
Een van de laatste dagen: op weg naar Edinburgh, hik-hik-stop op de snelweg, omhoog, net voor een wegversmalling...
Lang verhaal kort :
De massa van de bobine zat aan dezelfde bout vast als waar de Lumination onsteking mee vast was gezet aan het spatbord. Detail : dit was een nieuw geboord gat, met aan twee zijde dus gewoon lak ! Dus de massa was slechts op een braampje ofzo... Alles ging goed, 3000km in NL gereden zonder problemen, maar met warmte (LPG nieuw, net de week voor Schotland), 30 graden in NL EN 120km op de highway, laat metaal nog wel eens uitzetten... Dus afkoelen (weer massa !) en rijden maar weer...
Dus, tip van de week : check je massakabel van de bobine. Schroef die met een mooi AMP-oogje en een dikke plaatschroef opnieuw in je spatbord en je zult zien dat alles weer doet zoals tevoren.
Succes !!
Kermy the V8 Mate (110 V8 3,5 1983)