Bedrading benzinemeter 110 V8 1986

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Niels E

Bedrading benzinemeter 110 V8 1986

Bericht door Niels E »

Beste prikkers,

Kan er iemand vertellen welke draden er aan de benzinemeter zitten (linkerzijkant tank, 110 v8 uit 1986)? De vorige eigenaar, ook wel Hobby Bob genoemd, heeft daar een zooitje van gemaakt en aan mij de schone taak om het weer op te lossen.

Zitten er drie draden aan vast? En welke kleur hebben deze? En lopen ze naar de linkerachterkant? Ik heb daar nog een witte en een groene draad over, maar weet niet of dit origineel is. Verder lopen er langs de linker chassisbalk nog twee zwarte draden naar voren, richting rechter zijkant versnellingsbak.

Iemand enig idee? Alle hulp is welkom!

Groet,

Niels E
Marc Frencken

Re: Bedrading benzinemeter 110 V8 1986

Bericht door Marc Frencken »

Dag Niels,

Op de zenderunit van de brandstof tank zitten 3 connectoren aangesloten.
Als je de ronde ring ziet waar de connectoren opzitten dan is de:

Onderste connector de aansluiting van de massa (draad is meestal zwart)
De middelste connector de aansluiting naar het benzinepeil indicatie lampje (draad is wit/grijs gecombineerd van kleur)
De bovenste connector is de aansluiting naar de benzine meter (draad is groen/zwart gecombineerd van kleur)

Alle 3 de draden lopen inderdaad naar de linker achterkant waar ze de hoofdkabelboom in gaan waar ook de verlichting op aangesloten is.
Origineel lopen er vanuit de dunne kabelboom waar ook de drie draden van de brandstoftankzenderunit in zitten nog twee draden (zwart en wit) welke de massa en 12V voeding zijn voor de brandstofpomp die in de tank gemonteerd zit.

Zo zit het tenminste op mijn 110 V8 uit 1985

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten,

Marc Frencken

Landrover 110 3.5L V8 CSW "Toller"
[picasaweb.google.nl]...
[picasaweb.google.com]
Niels E

Re: Bedrading benzinemeter 110 V8 1986

Bericht door Niels E »

Hey Marc,

Sorry voor de late reactie en hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg. Hier heb ik zeker wat aan.

Nu blijkt dus wel dat mijn zenderunit overleden is, die ik er met veel gepruts net ingezet heb... Van de week maar ff een nieuwe bestellen.

Nogmaals dank voor je reactie.

Groet,

Niels
Plaats reactie