Beste..
Sinds een poos heb ik last met het starten van mijn serie III op benzine/LPG. ALs ik de sleutel omdraai moet ik in ca. 50 % van de gevallen dit opnieuw doen omdat er onderin niets gebeurd. Het contact geeft de stroom wel door aangezien ik de LPG-tank afsluiter hoor. Voorin gebeurd echter niets. Als ik het nogmaals doe start de auto normaal. Het contactslot uiteinde heb ik door een nieuwe vervangen. De startmotor heb ik het afgelopen jaar al twee maal eruit gehad ter revisie: geen verbetering. Twee massakabels vervangen: accu min naar body en accu min naar motor. Het blijft een raar spook. Wie herkent dit?
Groet, serieus3, Henk
Starten Serie III
-
Hans 109
Re: Starten Serie III
Logisch te werk gaan.
Neem een losse draad, sluit deze aan op het startrelais op de startmotor, andere kant op de accu en kijk of de startmotor rond gaat. Wel het geheel effe in z'n vrij zetten
dan, startdraad volgen naar het contactslot, daar het eindje van de draad opzetten. en zo weer verder terug, kom je het vanzelf tegen
Neem een losse draad, sluit deze aan op het startrelais op de startmotor, andere kant op de accu en kijk of de startmotor rond gaat. Wel het geheel effe in z'n vrij zetten
dan, startdraad volgen naar het contactslot, daar het eindje van de draad opzetten. en zo weer verder terug, kom je het vanzelf tegen
-
Henk Krijnen
Re: Starten Serie III
Hoi Hans,
Snap wat je bedoeld, simpel en doeltreffend.
Zodra ik ff tijd heb en het weer meewerkt zal ik het proberen.
Snap wat je bedoeld, simpel en doeltreffend.
Zodra ik ff tijd heb en het weer meewerkt zal ik het proberen.