Beste,
Mijn 110 200tdi ( disco motor ) verliest vermogen als hij warm is, ik kom dan amper der berg hier in het dorp op.
Het lijkt dan ook alsof de turbo druk weg valt ( ik hoor hem dan niet meer ). Helaas geen turbo druk meter in de auto
dus kan er weinig van zeggen. Mij leek dus dat ik of geen lucht of geen diesel kreeg.
Ik heb de slangen van de turbo etc. gecheckt, die zijn goed. Ik heb de olie en koelvloeistof gecontroleerd, is ook goed
dus waarschijnlijk geen lekke koppakking. Waste gate is ook vrij.
Diesel filter zit er pas een paar honderd km op dus zou ook vrij moeten zijn. Diesel systeem vandaag nog eens ontlucht, ook goed...
Timing etc heb ik niets aan gedaan dus lijkt me ook niet het probleem.
Ik heb trouwens ook het idee dat hij slechter start, maar dat zou ook door de kou kunnen komen.
kost samengevat ik weet het ff niet meer...
Ik hoor graag suggesties en misschien wel de oplossing
Luc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2009 17:53 door luc.b.
200tdi verliest vermogen
-
RoLandrover
Re: 200tdi verlist vermogen
misschien dat je waste-gate op de turbo open blijft staan?
is goed mogelijk, maar je kan misschien beter wel een drukmeter op je inlaat achter de turbo
aansluiten om dit werkelijk te testen. Dit is te doen door even naar een compressorboer oid te rijden
en eea aan te schaffen. Dan moet je voor een paar tientjes alles kunnen krijgen om te gaan meten.
kan je voor minder geld een nieuwe/andere wastegate op de kop tikken dan kan je die gewoon monteren.
kijk even of er ook een drukslang op de injectorpomp aangesloten zit, volg deze en check op mogelijke breuken/gaatjes.
Deze stuurt de pomp om bij boven atmosferische inlaatdruk de diesel te compenseren (meer) om alle lucht te kunnen benutten voor vermogen.
grtn
RoLandRover
is goed mogelijk, maar je kan misschien beter wel een drukmeter op je inlaat achter de turbo
aansluiten om dit werkelijk te testen. Dit is te doen door even naar een compressorboer oid te rijden
en eea aan te schaffen. Dan moet je voor een paar tientjes alles kunnen krijgen om te gaan meten.
kan je voor minder geld een nieuwe/andere wastegate op de kop tikken dan kan je die gewoon monteren.
kijk even of er ook een drukslang op de injectorpomp aangesloten zit, volg deze en check op mogelijke breuken/gaatjes.
Deze stuurt de pomp om bij boven atmosferische inlaatdruk de diesel te compenseren (meer) om alle lucht te kunnen benutten voor vermogen.
grtn
RoLandRover
-
luc.b
Re: 200tdi verlist vermogen
tnx
Ja ik ga zeker ff de druk meten, maar het is zo dat hij " hoorbaar minder word " op het moment dat ik echt vermogen ga vragen.
Op vlakke weg normaal rijden geen probleem. wil ik inhalen of berg op dan valt hij terug.
Slang van turbo naar pomp heb ik net gecontroleerd, deze is ok.
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
Ja ik ga zeker ff de druk meten, maar het is zo dat hij " hoorbaar minder word " op het moment dat ik echt vermogen ga vragen.
Op vlakke weg normaal rijden geen probleem. wil ik inhalen of berg op dan valt hij terug.
Slang van turbo naar pomp heb ik net gecontroleerd, deze is ok.
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]