Is duitsland inderdaad zo goedkoop?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan

Is duitsland inderdaad zo goedkoop?

Bericht door Jan »

Omdat ik toch uiteindelijk ooit met mijn hele gezin in de landrover de hort op kan zit ik wel eens te kijken naar alternatieven voor mijn huidige grijs kenteken 110 hardtop.

Ben er hardstikke blij mee, maar mis twee zitplaatsen.

Een 110 is dan al snel te duur, want als hij geel is wil ik hem belastingvrij hebben.

Toen dacht ik.... een grijze 130 .... dan ben ik er ook?

maar die zijn zo duur...

Tot ik over de grenzen ging kijken...

In duitsland lijken die zeer betaalbaar? Een exemplaar van 10 jaar oud voor 8000 euro?

Is dat echt zo?

En, als ik dan een grijze wil importeren, hoe zit het dan met bpm en invoerkosten?

Zomaar een gedachtendingetje, zo laat op de avond starende naar plaatjes van mooie defenders....

Groeten,

Jan
(diehetliefstezijngrijzecommercialhardtop110uit87geelwilmakenmaardatnietkanvanwegestommeoverheid)
Teun

Re: Is duitsland inderdaad zo goedkoop?

Bericht door Teun »

Jan,

Ze zijn door de bank genomen inderdaad wel iets goedkoper als je naar het oosten gaat. Maar wat eigenlijk belangrijker is: ze zijn meestal compleet (completer (denk bijvoorbeeld aan een standkachel)) uitgerust en veelal erg goed onderhouden.

Bij die € 8.000 zul je nog wel het een en ander op moeten tellen. De douane site kan je daar goed mee helpen.

Succes
Teun
(die ooit een 90 uit Duitsland heeft gehaald)
Hans

Bericht door Hans »

Grijs kenteken wagen van 10 jaar oud zit geen bpm op dus dat bijtellen zal wel meevallen, de bpm op grijs kenteken is nl een paar jaar geleden pas ingevoert dus voor die datum betaal je geen bpm.
Bart74

Bericht door Bart74 »

130's in Duitsland zijn vaak goedkoper.. maar pas op voor auto's met veel deuken, een snorkel, etc... (Vaak wit of groen)

Deze zijn vaak vroeger in gebruik geweest bij RWE (Rheinbraun Werke). Een bruinkoolmijn. Weinig kilometers en veel draaiuren...
Deze auto's zijn vaak 'schroot' en je moet erheel veel aan doen om ze weer normaal op de weg te krijgen.
Jan

Bericht door Jan »

Vorig jaar heb ik ook een 130 uit Duitsland gekocht.
Je moet wel een bouwjaar voor 2005 nemen om de BPM te ontwijken.
Kosten voor invoeren vallen erg mee. Vergeleken met NL inderdaad goedkoper.

Op dit moment staan er op marktplaats wel een hele serie 130's ook hele mooie.

Groeten,

Jan
ad

Bericht door ad »

Hoi, ik weet er niet zoveel van maar heb wel paar keer met belastingdienst gesproken.
Ze vertelden mij dat je het kortingstarief opnieuw moet aanvragen bij belastingdienst en dat je het als particulier niet zo maar krijgt (je neemt niet automaitsch over van de vorige eigenaar) ...........
Bij een camper kenteken (uit nederland!) wordt het na aanvraag wel geaccepteerd bij een particulier.

Of kun je volgens jullie bij de belastingdienst dat kortingstarief ivm grijs kenteken (bedrijfswagen) wel krijgen als particulier persoon ?

Groetjes
Leo

Bericht door Leo »

Ik heb net een defender 90TD5 uit duitsland geimporteerd. Het aanbod in gele kentekens is veel groter, meestal zijn ze scheckheftgepflegt (onderhouden volgens onderhoudsboekje) en meer opties en in mijn speurtoch veel minder roest oxidatie. Na een paar maanden zoeken op o.a. mobile.de heb ik er 4 uitgezocht die ik op een dag kon bezoeken. Na 1200km gereden te hebben was de laatste echt een hele mooie goeie wagen. Invoeren is eenvoudig, je kan een 15 daags exportkenteken afsluiten, kost +/- 130 euro. Voor BPM en andere info zie [www.cartuning-guide.com]
Zelf heb ik alle auto,s vermeden met snorkel lier ruige banden enz.

veel plezier
Plaats reactie