ombouw van benzine naar diesel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Peter

ombouw van benzine naar diesel

Bericht door Peter »

Beste allemaal.

Ik wil een belastingvrij range rover ombouwen van benzine naar diesel.
Waar moet ik overal aan denken??
Zit bij een diesel een andere versnellingsbak of een andere eindvertraging, omdat een diesel toch minder toeren maakt.
Of is dit te verwaarlozen?
Wat moet er nog meer veranderd worden? Misschien de tank, brandstofpomp, toerenteller, aansluiting op de automaat, electrische apparaten, enz.enz.??
Welke motor is het beste om in te bouwen?

Laat jullie gedachten er eens op los.

Alvast bedankt, Peter
Ron

Re: ombouw van benzine naar diesel

Bericht door Ron »

Dag Peter,

Mijn RR automaat, had uiteraard een V8 benzine en heeft nu een Isuzu 2.8td. Zit op de automaat dmv een adapterplaat, motor komt ook ter hoogte van de originele steunen en ruimte zat onder de kap. Tank kan blijven zitten, toerenteller werkt bij mij niet en je kunt er aan denken om een gloeiknopje op je dashboard te monteren maar da's bij deze motor niet echt nodig.
De 300tdi schijnt ook populair te zijn. Wil je helemaal voor iets moois gaan, hang er dan een 6.2 V8 diesel in (Hummert)! Moet je wel iets meer aanpassen maar je kunt je plaatje van V8 op je achterklep laten zitten
peter

Bericht door peter »

Ron.

Dat van de grote diesel, volgens mij kom je dan ook een grotere tank erin te leggen.
Maar dan wel en V8!!!!!!
berrys2a

Bericht door berrys2a »

ik heb mijn benzine 88 omgebouwd naar diesel en ik had de mazzel dat ik niet naar lelystad moest.

Houd er rekening mee dat wanneer je auto een typegoedkeuring heeft dat de eisen dan heel wat strenger worden.
Zeker als je een motor gebruikt die niet Land of Range Rover eigen is. Typegoedkeuring is vanaf 1973 ingevoerd.
Peter

Bericht door Peter »

Hoi,
Hier een andere Peter, dat van die type goedkeuring, wil dit dan zeggen dat het bij een van 1972 zomaar kan.
Die van mij is namelijk van 1972.

Peter
Erik Oosterhof

Bericht door Erik Oosterhof »

En wat zou dat kosten als je dat laat ombouwen?
Peter

Bericht door Peter »

Dat met de rdw zit wel goed, omdat het een ombouw project is.
De donor is diesel, maar mijn nieuwe koets is benzine.
Daarom de vraag waar je aan moet denken mij ombouw.
Anders toch een diesel koets kopen.

Peter
Plaats reactie