hallo,
ik heb een lightweight serie 3
Daar zit een kachel in. Het gaat om nummer 320691 ( [www.lrseries.com] gaat een =heater&page=1 )
nu was de kachel al uit elkaar toen ik hem kocht.
Weet iemand hoe de kachel aan moet sluiten
dan gaat het om electrisch de rest is al wel gelukt
De kachel motor / roter zit aan de binnenzijde van mijn voertuig
van de rkachelmotor komt een draad waar gaat deze heen?
Uit de binnenzijde van de kachel komen drie draden deze komen van een soort contactje (biementaal ofzo)
waar moet ik deze aansluiten
ik hoop dat iemand een aansluit schema heeft want in al mijn boeken en op internet kom ik niet verder
al vast bedankt
gr
sander
kachel aansluitenn lightweight
-
HLaan
Re: kachel aansluitenn lightweight
Dag Sander,
Die enkele draad is vermoed ik een losse massa draad die ergens op het kachel huis zit.
De 3 draden samen betreffen 1 X 12V >> blower voluit ;1 X 12V via een weerstand(waarschijnlijk wat jij bi-metaal noemt) >> blower 1/2 kracht en 1 X Massa.
Succes,
Huub
Die enkele draad is vermoed ik een losse massa draad die ergens op het kachel huis zit.
De 3 draden samen betreffen 1 X 12V >> blower voluit ;1 X 12V via een weerstand(waarschijnlijk wat jij bi-metaal noemt) >> blower 1/2 kracht en 1 X Massa.
Succes,
Huub
-
sander
Re: kachel aansluitenn lightweight
Huub van der Laan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dag Sander,
>
> Die enkele draad is vermoed ik een losse massa
> draad die ergens op het kachel huis zit.
> De 3 draden samen betreffen 1 X 12V >> blower
> voluit ;1 X 12V via een weerstand(waarschijnlijk
> wat jij bi-metaal noemt) >> blower 1/2 kracht en 1
> X Massa.
>
> Succes,
> Huub
hi huub
de draad is denk ik geen massa ik denk dat ie massa haalt vanaf het chassis (zit ie met een pin op vast)
ik denk namelijk dat een draad is om de blower aan te laten gaan
ik zou toch graag een schema hebben om te kijken hoe ie nou precies loopt en hoe moeten die andere draden dan naar de schakelaar lopen en aangesloten worden
thx
sander
-------------------------------------------------------
> Dag Sander,
>
> Die enkele draad is vermoed ik een losse massa
> draad die ergens op het kachel huis zit.
> De 3 draden samen betreffen 1 X 12V >> blower
> voluit ;1 X 12V via een weerstand(waarschijnlijk
> wat jij bi-metaal noemt) >> blower 1/2 kracht en 1
> X Massa.
>
> Succes,
> Huub
hi huub
de draad is denk ik geen massa ik denk dat ie massa haalt vanaf het chassis (zit ie met een pin op vast)
ik denk namelijk dat een draad is om de blower aan te laten gaan
ik zou toch graag een schema hebben om te kijken hoe ie nou precies loopt en hoe moeten die andere draden dan naar de schakelaar lopen en aangesloten worden
thx
sander
-
Marchel
Re: kachel aansluitenn lightweight
Hallo Sander,
Even uit het hooft zitten er 3 draden aan de kachel. (Groen, wit en Bruin (of zwart)). De 3 draden gaan door het schutboard naar de achterzijde van het dash board.
De groene en witte gaan naar de kachel schakelaar op het dashboard. De bruine (of zwarte) is de aarde. De groene en witte komen aan de kachel schakelaar. De ene is voor langzaam en de ander is voor hard.
Op mijn website www.gerbers.biz zijn de electrische schema's wel te vinden. Helaas staan hier de kleuren niet bij.
groeten,
Marchel
blauwe landrover lightweight
Even uit het hooft zitten er 3 draden aan de kachel. (Groen, wit en Bruin (of zwart)). De 3 draden gaan door het schutboard naar de achterzijde van het dash board.
De groene en witte gaan naar de kachel schakelaar op het dashboard. De bruine (of zwarte) is de aarde. De groene en witte komen aan de kachel schakelaar. De ene is voor langzaam en de ander is voor hard.
Op mijn website www.gerbers.biz zijn de electrische schema's wel te vinden. Helaas staan hier de kleuren niet bij.
groeten,
Marchel
blauwe landrover lightweight