Nieuw en gelijk een vraagje

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Apen-nootjes

Nieuw en gelijk een vraagje

Bericht door Apen-nootjes »

Mezelf eerst maar even voorstellen, mijn naam is Vincent, ben 25 jaar en woon in een plaatsje vlak bij Gouda. Ben sinds kort in het bezit van een mooie 109 IIA uit 1966. Druk bezig om de deur en raamrubbers te vervangen, dan zou de auto weer waterdicht moeten zijn. Verder is die in een perfecte staat!

Nu is het zo dat deze nog op een grijs kenteken staat. Wel zitter er achterin langsbanken. Eigenlijk wil ik hem om laten keuren naar een geel kenteken. Echter is me verteld dat ik dan wel een nieuw kenteken krijg Bah... oud blauw kenteken staat veel mooier! En hoort naar mijn idee bij de auto. Verder vraag ik me af of ik door een keuring voor geel kenteken heen zou komen, deze versie heeft bijvoorbeeld de koplampen nog dicht bij elkaar zitten, heeft 2 handbediende ruitenwisser motoren en de langsbanken achterin hebben bijvoorbeeld ook geen gordels...

Zou het omkeuren veel problemen op kunnen leveren? Waar moet ik verder rekening mee houden? Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen!

P.S. Mailtje naar de RDW wordt je niet veel wijzer van... Alleen maar dat het kan en dat het aan eisen moet voldoen, maar welke eisen vermelden ze er dan voor het gemak weer even niet bij :|
plaetje

Re: Nieuw en gelijk een vraagje

Bericht door plaetje »

ten eerste mijn auto is van 1977 en is vorigjaar omgekeurd naar geel en heb blauwe plaaten. De inrichting wat toen mag nu ook nog je hoe er geen andere dingen te inbouwen. Want een oltimer mag zo blijven. Wel moet alles werken, ook de ruiten wissers, al is het met de hand.

plaetje
Disco

Bericht door Disco »

Beste,
Welkom
Maak geen problemen die er niet zijn:

Van Grijs naar Geel kan dan zelfs met een blauwe kentekenplaat er op dit moet wel uitdrukkelijk aangevraagd worden(dit wordt dan een speciaal aangewezen kenteken combi).
Voor de keuring gelden de eisen van het geboorte jaar van jouw wagen
Dus lampen binnen de schermen(ik meen in nl tot en met 1968) de ruitenwisser motoren, ontbreken van gordels etc hebben geen invloed op de keuring

Persoonlijk zou ik indien ik de achterste dwars geplaatste banken niet gebruik hem/haar lekker op grijs laten staan

Er zullen er vandaag best nog wel een berg reageren met meerdere tips, daarnaast zijn er vele die je voorgegaan zijn

Groeten Theo
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Hallo Vincent, alle eisen kun je terugvinden op de site van de RDW, je auto dient te voldoen aan de eisen van 1966, en dat zijn er niet zoveel. Blauwe platen en historisch kenteken krijg je als je auto van vóór 1978 is.

Gr, Bart
Richard B.

Bericht door Richard B. »

Hoi Vincent.
Ik heb zelf mijn Series III bouwjaar "77 een maand geleden laten omkeuren van grijs naar geel, het was gewoon een makkie.
Je auto wordt gekeurd volgens de geel-kenteken-uitvoering behorend bij zijn bouwjaar, als er dus een type-goedkeuring is van jouw uitvoering zijn je koplampen, gebrek aan gordels en ruitenwissers geen probleem. De vorrige eigenaar van mijn auto heeft bij het importeren een nieuw kenteken gekregen met gele kentekenplaten, tijdens mijn herkeuring heb ik gevraagd om een historisch kenteken en zonder problemen en extra kosten heb ik dat ook gekregen zodat ik nu ook rond rij met mooie blauwe platen. Zelf de APK gegevens zijn kostenloos overgenomen op het nieuwe kenteken. Dus volgens mij moet je hem gewoon laten omkeuren dan kan je legaal achterin mensen meenemen. Succes en groeten Richard
Richard B.

Bericht door Richard B. »

Ik ben er niet achter hoe ik een eerder bericht kan aanpassen maar .: Het lekvrij krijgen lijkt me een mooi streven maar ik ben er mee gestopt.
toch succes
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Laat ik het zo zeggen....... bijna lekvrij krijgen is reeel.
Helemaal lekvrij een onmogelijkheid. Maar het houd je wel bezig !!!

Gerrit

Richard B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben er niet achter hoe ik een eerder bericht
> kan aanpassen maar .: Het lekvrij krijgen lijkt me
> een mooi streven maar ik ben er mee gestopt.
> toch succes
robertekas

Bericht door robertekas »

Hee apenootjes

Je hebt mijn teamnaam gepikt.
Doe binnenkort mee aan race budapest bamako zie [www.budapestbamako.org]
Zoals je ziet is onze teamnaam Apenootjes welliswaar met een n.

Groetjes Robert en Ananda
Plaats reactie