kruisjes

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sjeroens

kruisjes

Bericht door sjeroens »

Vandaag wilde ik mijn kruisjes vernieuwen. achter had ik al gedaan, dus voor bleef over.
Kom ik erachter dat de normale maat niet past. (steek 83 mm, diameter shell 27mm)
Ik heb nodig steek 83mm, shell 30mm
Weet iemand waar ik deze kan vinden (omgeving breda), mijn laro hofleverancier in oisterwijk had niets.
-loop ff te balen want ik wilde van het weekend weer lekker met de kettingzaag spelen-

Alvast bedankt.
betreft een vooras van een 101fc (die dus ooit vervangen is.....)
Dennis101

Re: kruisjes

Bericht door Dennis101 »

Je zal e.e.a. toch goed moeten nameten, want de standaard maat die voor de Hardy Spicer 1310 assen van de 101 en series Land Rovers gebruikt worden is 27 x 81,7 mm dus dat zou je bij de achteras moeten meten.
De (betere) GKN compact 2015 die door diverse 101 rijders wordt gebruikt is het ook niet, want die gebruikt kruisstukken in de maat 27 x 74,5 mm.
Er zit dus een afwijking in de maten die je gemeten hebt, waardoor de maat die je bij de vooras gemeten hebt ook onzeker wordt.
In de catalogus kom ik wel kruisstukken tegen in de maat 30 x 81,8 (o.a. BMW, Ford, Mercedes Benz), 30 x 82,1, 30 x 82,4 en 30 x 83 mm tegen, dus om een passend exemplaar te vinden zijn de exacte maten nodig.
Als alternatief kun je aan Niek vragen welke as hij er toen onder gemonteerd heeft, scheelt weer zoeken.

Dennis B
sjeroens

Bericht door sjeroens »

Dennis,
vanmiddag snel gemeten, Achter zijn de maten volgens boek, ik meet 27 x 82 (als in mijn schuifmaat aandruk idd 81,7 mm. De vooras moet ik nog even precies meten, Het was meer de vraag of iemand een bedrijf in de buurt wist.
Mail is al naar Niek gestuurd.
Thanks
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Geef ff een belletje, ik vertrek zo naar de Ardennen en kan eventueel wat kruisjes afgooien langs de A16

Groeten neef Henk
06 45196438
Plaats reactie