sierdopjes deepdish velgen verwijderen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
JanTD5

sierdopjes deepdish velgen verwijderen

Bericht door JanTD5 »

Gents,

Heb onder mijn defender deepdish aluminium velgen liggen. Over de wiel moeren zitten van die fraaie sierdopjes. Deze krijg ik er mooi fraai niet af. Er zit een plastic huls bij die je volgen het manual erover moet schuiven en dan recht naar achteren trekken en dan zou hij het dopje mee moeten nemen. Mooi niet dus. ze zitten wel ietsie los, je kunt ze een beetje rond draaien en ook een beetje heen en weer bewegen, dit is gewoon de speling, denk ik. ook voorzichtig met een schroevendraaiertje met en stukje hout erachter geprobeerd, geen succes. Heb er eentje af de slotmoer van het reservewiel.

Iemand een sugestie?, behalve met een dremel er in de lengte een sleuf door heen slijpen.

Mvg JanTD5
Larosaurus

Re: sierdopjes deepdish velgen verwijderen

Bericht door Larosaurus »

Zijn geen sierdopjes, hierop moet je gewoon de sleutel zetten, bij slechts 1 zit er een slotmoer onder, daarvan krijg je het dopje eraf. Niet doen dus, heb al eens iemand gehad die van twee de doppen af had geslepen. Wielmoersleutel dacht 34 dus op de chromen dop zetten, zo klaar en niks slopen.
JanTD5

Bericht door JanTD5 »

Ahaaaaaa,

Dat wist ik niet. blij dat ik dus niet gelijk vanmiddag al aan ruwe methoden begonnen ben. Alleen nog even een dop/ sleutel zoeken in de werkplaats.

Bedankt, Mvg JanTD5
Larosaurus

Bericht door Larosaurus »

He he, was al bang... Heb het nl al een keer gezien bij iemand, dat proces draai je niet meer terug.
JanTD5

Bericht door JanTD5 »

Net vlug in het donker even op nieuw gekeken. heb nu alle dopjes van de slot moren er af. Het reserve wiel is nu al verwijderd. Morgen, als dochter naar peuterspeelzaal is, gaat papa even vlug de rest afmaken.

Bedankt, Mvg JanTD5

Ps: eerst vragen of de rest kennis heeft dan pas de botte bijl erin
Plaats reactie