Wanneer ik een oldtimer landrover van een Belgische eigenaar naar Nederland wil importeren, zijn er dan nog bijzondere zaken waar op gelet moet worden?
De auto staat nog op Engels kenteken wel zijn het V5 formulier en de MOT papieren aanwezig.
Engelse auto importeren van Belgische eigenaar
-
Gromit
Re: Engelse auto importeren van Belgische eigenaar
Let er allereerst op of er een DUIDELIJK chassisnummer is! Is die niet aanwezig of niet te lezen, dan wordt een Nederlands kenteken krijgen een probleem.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2ba20afc1a04cfeea3eb9578b11e8d9f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 10331435, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2ba20afc1a04cfeea3eb9578b11e8d9f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 10331435, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Jan Willem
Re: Engelse auto importeren van Belgische eigenaar
Is dus gewoon een Engelse wagen die toevallig in belgie staat.
Je moet hem dus ook gewoon behandelen als een Engelse.
Het grote voordeel is, is dat hij dichterbij staat en je hem kunt schouwen.
Controleer of er op het V5 chassis en motornummer vermeld staat en dat dit overeenstemd en GOED leesbaar is op de auto zelf (chassis echt op het chassis lezen)
daarnaast is het handig al er een aantal zitplaasten op staan.
Als alles geod is. wagen halen en mee naar de RDW ter invoering.
Laat hem daar niet APK keuren omdat je dan bij evt afkeur telkens naar de RDW moet voor herkeur.
Je moet hem dus ook gewoon behandelen als een Engelse.
Het grote voordeel is, is dat hij dichterbij staat en je hem kunt schouwen.
Controleer of er op het V5 chassis en motornummer vermeld staat en dat dit overeenstemd en GOED leesbaar is op de auto zelf (chassis echt op het chassis lezen)
daarnaast is het handig al er een aantal zitplaasten op staan.
Als alles geod is. wagen halen en mee naar de RDW ter invoering.
Laat hem daar niet APK keuren omdat je dan bij evt afkeur telkens naar de RDW moet voor herkeur.
-
Mud Machine
Re: Engelse auto importeren van Belgische eigenaar
Aantal zitplaatsen is niet van belang. Komt tegenwoordig niet meer op kenteken te staan (tenzij de wagen jonger is dan een bepaald jaar (dacht 2002) maar dat is hier niet van toepassing).
Verder hoeft er ook geen motornummer op de V5 te staan (liever niet eigenlijk want dan kun je zelf nog wisselen naar bv 200Tdi). Als het er wel op staat moet het natuurlijk kloppen met de motor die er in de wagen zit. Verder ook controleren op cilinderinhoud op de V5. Eigenlijk gewoon alle gegevens op de V5.
Heb zelf namelijk meegemaakt dat een voormalige V8 omgebouwd was naar diesel en dat er wel diesel op de V5 stond maar dat het oude motornummer en de V8 cilinderinhoud er nog opstonden. Via LR Nederland middels een verklaring nog goedgekomen maar wel een heel gedoe.
Als je er mee naar de RDW gaat voor kentekenkeuring moeten er NL koplampen inzitten en moeten mistlamp en achteruitrijlamp omgewisseld zijn.
FF de zoekfunctie gebruiken want er zijn al diverse draadjes over.
succes
Verder hoeft er ook geen motornummer op de V5 te staan (liever niet eigenlijk want dan kun je zelf nog wisselen naar bv 200Tdi). Als het er wel op staat moet het natuurlijk kloppen met de motor die er in de wagen zit. Verder ook controleren op cilinderinhoud op de V5. Eigenlijk gewoon alle gegevens op de V5.
Heb zelf namelijk meegemaakt dat een voormalige V8 omgebouwd was naar diesel en dat er wel diesel op de V5 stond maar dat het oude motornummer en de V8 cilinderinhoud er nog opstonden. Via LR Nederland middels een verklaring nog goedgekomen maar wel een heel gedoe.
Als je er mee naar de RDW gaat voor kentekenkeuring moeten er NL koplampen inzitten en moeten mistlamp en achteruitrijlamp omgewisseld zijn.
FF de zoekfunctie gebruiken want er zijn al diverse draadjes over.
succes
-
Def130 Traveling in Style
Re: Engelse auto importeren van Belgische eigenaar
Hoi Mudmachine,
Klopt wat je verteld; althans het deel van het archief... Motornummers doen ze absoluut niet meer moeilijk over. M.a.w. de regels zijn sinds, ik meen afgelopen mei, ernstig versoepelt. Net een 110 ingevoerd met 200 tdi disco-blok met nog het oude 2.5 N/A blok-nummer op het V5. Diverse RDW-stations gebeld en allemaal met een éénduidig antwoord. Maakt geen bal meer uit. Diesel, LPG of Diesel; het zal ze jeuken... Ze zien het wel als je komt en vullen gewoon de juiste gegevens van het blok wat er nu inhangt in hun database. In ons geval dus een 200 Tdi met bijbehorend vermogen; wat vervolgens weer op je kentekenpapieren komt te staan. Dus alleen alles wat gewicht in de schaal legt (reservewielen etc.) eraf, i.v.m. gewichtsbesparing voor een weging en EU-koplampen erin; mislamp en achteruitrijlicht omwisselen (kapje) en klaar is kees.
Heel veel succes met de invoer.
Groeten Tsjip
05092010189.jpg --> mod_embed_images_loadimage('31a128c1ce55401488d0c43345d540bb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-NouK9NhrWRM/TIdWI0uqUoI/AAAAAAAAAI8/5jN2Ca2kb54/s800/05092010189.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', '', 10332508, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Klopt wat je verteld; althans het deel van het archief... Motornummers doen ze absoluut niet meer moeilijk over. M.a.w. de regels zijn sinds, ik meen afgelopen mei, ernstig versoepelt. Net een 110 ingevoerd met 200 tdi disco-blok met nog het oude 2.5 N/A blok-nummer op het V5. Diverse RDW-stations gebeld en allemaal met een éénduidig antwoord. Maakt geen bal meer uit. Diesel, LPG of Diesel; het zal ze jeuken... Ze zien het wel als je komt en vullen gewoon de juiste gegevens van het blok wat er nu inhangt in hun database. In ons geval dus een 200 Tdi met bijbehorend vermogen; wat vervolgens weer op je kentekenpapieren komt te staan. Dus alleen alles wat gewicht in de schaal legt (reservewielen etc.) eraf, i.v.m. gewichtsbesparing voor een weging en EU-koplampen erin; mislamp en achteruitrijlicht omwisselen (kapje) en klaar is kees.
Heel veel succes met de invoer.
Groeten Tsjip
05092010189.jpg --> mod_embed_images_loadimage('31a128c1ce55401488d0c43345d540bb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-NouK9NhrWRM/TIdWI0uqUoI/AAAAAAAAAI8/5jN2Ca2kb54/s800/05092010189.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', '', 10332508, 600, 600, 'Loading image ...', false);