Range-Rover V8 3500 1976 startmotor identificatie
-
digitalis1956@hotmail.com
Range-Rover V8 3500 1976 startmotor identificatie
Beste lezer,
Hier schrijft J@n Brouwer vanuit Bonaire. Ik heb sinds 1987 een Land-Rover 88 series III seven seater station wagon uit 1974. De wagen trok drie keer over de Atlantische Oceaan. Geen klachten. Sinds kort heb ik een Range Rover V8 3500 uit 1976, gemaakt in Venezuela!!! De wagen is compleet en heeft gereden maar de startmotor is zoekgeraakt!!! Het identificatieplaatje zit niet meer op de carrosserie onder de motorkap. Hoe kom ik aan fabricagenummers van Venezuela? Hoe weet ik welke startmotor in deze wagen heeft gezeten? Zomaar een startmotor bestellen lijkt me risicovol als ik niet weet of er meerdere types gebruikt zijn. Ik kan foto's sturen van de tweedeurs Range-Rover. De wagen is goud metallic, twee deuren, geen stoffen bekleding. Alleen maar rubber en skai. Deuren open en schoon spuiten maar! Vriendelijke groepen vanuit de tropen!
Hier schrijft J@n Brouwer vanuit Bonaire. Ik heb sinds 1987 een Land-Rover 88 series III seven seater station wagon uit 1974. De wagen trok drie keer over de Atlantische Oceaan. Geen klachten. Sinds kort heb ik een Range Rover V8 3500 uit 1976, gemaakt in Venezuela!!! De wagen is compleet en heeft gereden maar de startmotor is zoekgeraakt!!! Het identificatieplaatje zit niet meer op de carrosserie onder de motorkap. Hoe kom ik aan fabricagenummers van Venezuela? Hoe weet ik welke startmotor in deze wagen heeft gezeten? Zomaar een startmotor bestellen lijkt me risicovol als ik niet weet of er meerdere types gebruikt zijn. Ik kan foto's sturen van de tweedeurs Range-Rover. De wagen is goud metallic, twee deuren, geen stoffen bekleding. Alleen maar rubber en skai. Deuren open en schoon spuiten maar! Vriendelijke groepen vanuit de tropen!
-
Frits Velthuijsen
Re: Range-Rover V8 3500 1976 startmotor identificatie
kijk hier eens.
[www.roversnorth.com]
gr frits
[www.roversnorth.com]
gr frits
-
RoLandrover
Elke startmotor voor een rover V8 of Buick 215 en mischien wel de 300 passen .
jou auto heeft origineel een 'oude' grote startmotor, echter de nieuwere vanaf de rover EFi motoren zijn kleiner en een stuk sneller/krachtiger.
Een startmotor vinden via een geschikte autoonderdelenleverancier zou geen probleem mogen zijn.
grtn
RoLandRover
jou auto heeft origineel een 'oude' grote startmotor, echter de nieuwere vanaf de rover EFi motoren zijn kleiner en een stuk sneller/krachtiger.
Een startmotor vinden via een geschikte autoonderdelenleverancier zou geen probleem mogen zijn.
grtn
RoLandRover
-
Dennis101
Allen moet je er bij een latere startmotor wel rekening mee houden dat er een voorziening gemaakt moet worden om tijdens het starten de voorschakelweerstand van de bobine te overbruggen. De vroegere startmotoren hebben een extra contact in de solonoide die de latere startmotoren missen.
Met een extra relais is dit overigens heel eenvoudig te maken.
Dennis B
Met een extra relais is dit overigens heel eenvoudig te maken.
Dennis B
-
RoLandrover
Helemaal gelijk Dennis,..
speelde ook al door mijn hoofd vandaag,...
dat is een wit draadje overigens die inderdaad tijdens het draaien van de startmotor de bobine voorziet van extra prik.
maar kan die niet gewoon bij de stuurdraad van de startmotor op? ah nee! stom idee van mij
inderdaad even via een relais anders blijft de startmotor draaien,...
grtn
RoLandRover
speelde ook al door mijn hoofd vandaag,...
dat is een wit draadje overigens die inderdaad tijdens het draaien van de startmotor de bobine voorziet van extra prik.
maar kan die niet gewoon bij de stuurdraad van de startmotor op? ah nee! stom idee van mij
inderdaad even via een relais anders blijft de startmotor draaien,...
grtn
RoLandRover
-
RR hobbyis't
mijn oude startmotor was een grote slome die had da kabeltje helemaal niet en die ik nu heb ook een grote heeft hem ook niet??
-
Dennis101
Dat kan, e.a.a. is namelijk afhankelijk van de toegepaste ontsteking en het bouwjaar van de auto.
Een originele RR uit 1976 heeft de extra voorziening nodig om behoorlijk te kunnen starten.
Dennis B
Een originele RR uit 1976 heeft de extra voorziening nodig om behoorlijk te kunnen starten.
Dennis B