Kies een tank

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan Willem

Kies een tank

Bericht door Jan Willem »

Zo ik heb zaterdag avond even mee gedaan aan sterkste man van ... en het nieuwe chassis eventjes op het oude gelegd.
(dat rode ding stond er voor de sier hoor )

[picasaweb.google.nl]#

Het is een TD5 chassis en er moet o.a. een nieuwe tank op komen.
Weet iemand of deze met cradle past op een TD5 chassis????

Ik hoor het graag.

JW
Marijn & Simba

Re: Kies een tank

Bericht door Marijn & Simba »

Tsja, zonder foto blijft t lastig.
wat is je chassisnr? Als dat past binnen de range die Paddock opgeeft zou t moeten kunnen

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1750f0016b0abfedc9ba724aefc79f63', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10294858, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Z'n Td5 chassis heeft geen nummer, is nieuw

Jurriaan.
Rene110V8

Bericht door Rene110V8 »

Hoi Jan-Willem

Ik heb de oude bevestiging van het chassis geslepen en die aan het nieuwe chassis gelast. Vervolgens bleek de oude tank perfect te passen. Ik heb als het goed is aankomende week wat tijd en dan zal ik je wat documentatie sturen van wat ik allemaal heb overgenomen.

Groeten Rene110V8

Landy: 26-02-1983 110 3.5L V8 LHD
Dougie: 19-09-1984 110 3.5L V8 RHD

[www.markelo4x4.tk]

[landrover110v8.fotopic.net]
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Zet mij even in het CC-vakje Rene

Is'ie al in't zinkbad geweest?

Jurriaan.
Rene110V8

Bericht door Rene110V8 »

Nee nog niet. Ben op dit moment bezig het schutbord aan te passen en dan gaat volgend jaar het hele spul in 1x naar de verzinkerij.

Groeten Rene110V8

[www.markelo4x4.tk]

Jan Willem

De oude achterbalk is erg rottig en waarom veel werk zoeken als het zo te koop is??

Snappie.

Heb je trouwens de baksteunen afgeslepen en de oude terug gebout op het nieuwe chassis??

Gr

JW
Rene110V8

Bericht door Rene110V8 »

Bij mij was de oude tank bevestiging nog in goede staat het was alleen een kwestie van handig zijn/worden met een haakse slijper

De baksteunen heb ik eraf geslepen want een LT95 past daar niet op en de gaten voor de LT95 steunen zijn allemaal aanwezig op de goede plaats

Groeten Rene110V8

[www.markelo4x4.tk]

Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

mogelijk had je ook de kunstof tank van de td5 kunnen monteren, en die is zo te zien gelijk aan de kunstof tanks die je onder de rangerovers en discoverys vind v.a. 1990 je zou even de onderdeel nummer moeten vergelijken maar misschien ook een oplossing.

Groetjes Andrew
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

inderdaad, als ik oude chassis laat stralen en galvaniseren dan maak ik ze eerst klaar voor montage plastic tank, nooit meer gedoe, klaar.

gr, bart
Jan Willem

Bart,

Leg eens uit svp.

Wat doe je exact. wat moet ik kopen etc etc.

Ik hoor het HEEEEEL graag

JW
Bart van Dessel

Even voor de duidelijkheid: ik hou me alleen bezig met RRC en Disco's maar dat komt een beetje op hetzelfde neer denk ik. Het is niet zo moeilijk, een kunststof tank is gebruikt vanaf ca. 1992 en past makkelijk onder een ouder chassis, hij zit op dezelfde plek als een stalen exemplaar, achter onder de kofferruimte. Het voorste steuntje aan je chassis dien je weg te halen en iets verder naar voren opnieuw aan lassen, het beste kun je de tank eronder plaatsen en met een bok op z'n plaats houden en dan een plekje voor je steuntje zoeken. Aan de achterkant is het ook even een nieuwe plek zoeken waar je de 2 bevestigingspunten maakt.
Een kunststof tank koop je voor een paar tientjes, er zijn voldoende disco's gesloopt en die dingen gaan nooit kapot. Op paginamarkt staat er eentje maar 200 euro is veel te duur.

Gr, Bart
Jan Willem

Heb jij bij toeval iets van een onderdeel nummer in de buurt?

Of een kunststof tank die goed is voor een paar 10en

Hoi

JW
Bart van Dessel

heb geen onderdeelnummer, wel een tank voor € 50,- incl. dieselvlotter.

gr, Bart
Plaats reactie