Tips demonteren dak RRC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Tom_RRC

Tips demonteren dak RRC

Bericht door Tom_RRC »

Iemand tips om het dak van een RRC eraf te krijgen?
De RRC is helemaal kaal, op de voorruit en de 2 zijruiten na. Hoe krijg ik deze er netjes en beheerst (geen hamer) eruit?
Het dak zit verder alleen maar met schroeven (die onder die zwarte dopjes zitten) vast?
Ian RookRover

Re: Tips demonteren dak RRC

Bericht door Ian RookRover »

Yep, neem aan dat je de hemel en de hemelverlichting los hebt? Ook de zonnekleppen en handgrepen? Dan is het een kwestie van een paar dozijn schroeven losdraaien en dan het dak omhoog duwen. Zit nog wel een soort isolatietape tussen, dus daar moet je even "doorheen" duwen.

Ian.
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Mooi, hij is helemaal kaal verders. De voorruit en de 2 zijruiten hoeven er dus niet uit?
Ian RookRover

Bericht door Ian RookRover »

Nee, niet nodig om ruiten eruit te halen. Althans, hoefde niet bij mijn '91'er.

Ian.
johan

Bericht door johan »

Ramen kunnen blijven zitten.
Ongeveer 50 parkers vergeet de achterste hoeken niet.
Tot "79 zit het dak gekit, daarna met tochtstrip.
Indien gekit, bij de achterste hoeken 2 zware schroevendraaiers er tussen en met beleid kracht erop zetten.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Inderdaad, precies 50 parkers! wel een grote kruis-schroevedraaier gebruiken anders gaan er enkele doldraaien.

gr, Bart
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Bedankt mannen, in dit tut-weer kan ik buiten aan de slag. Ach, het is voor een goed doel zullen we maar zeggen... En niet te vergeten een pak koeken ;-).
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Dat was nog eens te doen... Dit is volgens mij het meest makkelijke onderdeel van een gehele RRC wat te demonteren valt!

Bedankt iedereen!
Plaats reactie