Blokje eruit....

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron 2.8teedee

Blokje eruit....

Bericht door Ron 2.8teedee »

Ik heb volgens mij alle bouten die het blok aan de bak vasthouden eruit maar kan ik het blok er nu ook zo vanaf wippen? Als ik het blok achterover kantel met een stuk hout, dan zit er namelijk geen milimeter speling tussen bak en blok...Iets meer kracht misschien?
RoLandrover

Re: Blokje eruit....

Bericht door RoLandrover »

Aan gezien je een conversie hebt kan je misschien iets over het hoofd zien,..

wat voor bak is je blok aan gekoppeld? een v8 bak? dan kan ik namelijk wel even tellen hoeveel bouten je zou moeten hebben voor hij los is.

grtn

RoLandRover
Ron 2.8teedee

Aha, jij bent wakker! Is idd een conversie. Is een diesel op een ZF bak (met adapterplaat). Ik ben de sluiting drie keer rond geweest met de looplamp maar kan echt geen moer () of bout vinden....
Dacht misschien dat er inwendig nog een as dwars zat, maar dan zou er toch inmiddels speling tussen de bak en as ontstaan zijn.
RoLandrover

aah ok,.

dan heb je nog 4 hele fijn bouten om te tackelen!

haal de halve maan maar eens los onder de bellhouse, en het ronde kijk gaatje onder de bellhouse.

dan zie je aan de binnenkant, tussen de flex-plate ne de koppelomvormer 4 bouten sleutel 14 of 17?

die moeten alle 4 ook los

veel plezier je kan er lekker bij

grtn

RolandRover
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

roland,

je bak kan toch ook los als je je koppelomvormer aan je blok laat zitten.

groet frank
RoLandrover

ja heb je inderdaad gelijk in

maar misschien dat het wel net iets meer ruimte over laat om te bewegen
als deze los is?

In ieder geval loopt er geen zooi olie uit als je de koppel omvormer los haalt van de flexplaat.

Ron 2.8teedee

leuk...
Plaats reactie