300Tdi op lt77

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Eric_1

300Tdi op lt77

Bericht door Eric_1 »

Hoi

Als ik een 300tdi wil inbouwen in een oudere Defender, en deze op de oude korte LT77 wil schroeven, wat kom ik dan allemaal tegen? Paste dat met de turbo (is RHD)? Moeten de motorsteunen veranderd worden? Slangen en oliekoelerslangen ed. zullen aangepast moeten worden.

Zou deze ombouw eenvoudiger zijn dan een Discocovery 200tdi plaatsen? Aangezien hierbij de uitlaat naar voren weggaat en je dit dus minder problemen overlevert; of krijg je er andere problemen voor terug?
Bart van Dessel

Re: 300Tdi op lt77

Bericht door Bart van Dessel »

Ik kan helaas op je vragen geen antwoord geven omdat ik geen ervaring heb met Defenders en soortgenoten. Ik weet wel dat een LT77 van een 200 tdi zonder probleem op een 300 tdi past. Ik rij zelf met een RRC 200 tdi met een R380 van een 300 tdi. De koppelings-setjes zijn ook hetzelfde.

gr, Bart
Huub Pennings

Bericht door Huub Pennings »

Rij er nu alweer een 3 maanden mee rond, het kan dus wel maar dan in een LHD met aangepaste motorsteunen, ik weet niet hoe je uit komt in een RHD. Anders kom je toch een keer gezellig op de koffie,

Huub
Ton

Bericht door Ton »

Ik heb net een 300 tdi ingebouwd in een defender met een LT77 bak.
Prachtig om te doen maar wel wat werk.
Een 200 tdi is makkelijker.

Je mag altijd langs komen om te kijken, maar in het kort:
de 300 past niet op de bak, dus aanpassen ik heb de belhouse gedeelt op de 300 vervangen voor die van een 2,5 turbo.
aan een zijde een motorsteun vervangen voor een zelf gemaakte, andere zijde die van de 2,5 gebruikt.
uitlaat aanpassen, incl de turbo aansluitingen.
en dan nog een heel aantal zaken iets aanpassen, nie moeilijk maar veel werk.

Wil je meer weten ik hoor het wel.

Ton
Plaats reactie