Is de APK nog geldig met een nieuw kenteken?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Richard Brandon

Is de APK nog geldig met een nieuw kenteken?

Bericht door Richard Brandon »

Hallo mede prikkers,
Van de week is na een zeer soepel verlopen keuring bij de RDW mijn Series III, 88", stawag in ere hersteld met een geel kenteken.
Op verzoek krijg ik ook een nieuw kenteken met historische cijfer-letter-combinatie zodat ik weer mooie blauwe kentekenplaten kan monteren.
Nu vraag ik me alleen af.: Is mijn huidige APK nog geldig??, deze is welliswaar wel afgegeven op de zelfde auto maar met het oude kenteken.
Ik weet ook dat ik dat makkelijk bij de RDW had kunnen vragen maar ik had er helemaal niet bij stil gestaan.
Wie heeft hier ervaring mee? Groeten Richard
martin

Re: Is de APK nog geldig met een nieuw kenteken?

Bericht door martin »

als je op de site van de RDW je kenteken invoert kun je zien of er wel/geen apk opzit.

martin
Geert 88 SIIID

Bericht door Geert 88 SIIID »

Beste Richard,

toen ik mijn 88 van grijs naar geel liet keuren.

kreeg ik bij mijn nieuwe kenteken meteen een nieuw APK keuringsbewijs op het nieuwe kenteken, dus dat is geregeld.

Groetjes

Geert
Richard Brandon

Martin en Geert,
Bedankt voor jullie snelle reactie, Ik heb mijn nieuwe kenteken nog niet binnen, maar ik weet wat ik als eerste doe als het nieuwe nummer binnen is.

groeten Richard
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Als je een DigiD hebt, kun je het daarmee ook al nakijken voordat de papieren binnen zijn. Via de RDW site kun je zien welke voertuigen op jouw naam geregistreerd staan.

Jurriaan.
Frans Mien Mesjien

Bericht door Frans Mien Mesjien »

Hij is toch omgekeurd van grijs naar geel?.............nieuw kenteken dus.
Richard Brandon

Hierepiep en hulde aan de RDW,
Vandaag mijn nieuwe (geel) kenteken binnen gekregen met een historische letter-cijver combinatie. De blauwe platen zijn al in bestelling. Daarbij kreeg ik gelijk een tweede brief van de RDW met daarin een formulier dat mijn oude APK is overgenomen op het nieuwe kenteken. Waar kom je dat nog tegen, zonder te vragen of bij te betalen alles in één keer geregeld.

groeten Richard.
Plaats reactie