Beste prikkers,
Al bijna een jaar lang staat er op het industrieterrein waar mijn bedrijf gevestigd is een oude Dodge ram van, de auto is van oorsprong wit maar inmiddels groen uitgeslagen van de mos en er ligt een grote bult bladeren omheen.
Ik heb de wijkagent gevraagd of hij hier iets aan kan doen deze heeft de eigenaar al 2 maal verzocht om het voertuig weg te halen zonder resultaat, de wijkagent vertelde mij tevens dat hij geen boete kan geven ivm het ontbreken van de apk dit gaat allemaal via de rdw ook kan de politie volgens hem geen boete meer geven als je met een auto zonder apk rijdt !
De apk is sinds september 2006 verlopen !
Ik vond dit een bijzonder verhaal, mogelijk is er een prikker die bij de Politie, RDW, of CJIB werkt die hier antwoord op kan geven ?
Weet iemand hoe je zo'n eigenaar kunt aansporen om toch z'n auto binnenkort weg te halen ?
gr.
Jan Aart
OT boete APK / wegslepen auto
-
plaetje
Re: OT boete APK / wegslepen auto
Bij de gemeente melden , je mag een voertuig niet langer dan 14 dagen op de openbare weg laten staan, in Nederland. Staat hier in de APV gemeentelijke verordening. Als die op een privé parkeerplaats staat kun je er niets tegen doen.
plaetje
plaetje
-
Marc-my-Words
Dag Jan Aart,
Ik denk dat er niet veel mogelijkheden zijn. Je kan misschien nog eens in de APV kijken: in zo'n Algemene Plaatselijke Verordening staan allerlei gemeentelijke regeltjes wat betreft parkeren, opslaan van goederen, openen van putten, wildplassen, en wat niet al ... en dan via de gemeente proberen de politie aan te zetten tot actie. De politie bepaalt nl zelf (of meer de chefs en de verder de politiek) waar ze hun inzet op richten.
Een iets ludiekere "oplossing" is natuurlijk het opladen op een auto-ambulance en dan inleveren als "gevonden voorwerp".
Een klierige "oplossing" is het in de aandacht van hangjongeren/daklozen of andere wat steviger aanpakkende types aanbevelen van dit "object". Nadat deze aandacht eroverheen gegaan is valt het vanzelf in de categorie wrakken en daarvoor is i.h.a. wel een actief gemeentelijk beleid.
Marc
Ik denk dat er niet veel mogelijkheden zijn. Je kan misschien nog eens in de APV kijken: in zo'n Algemene Plaatselijke Verordening staan allerlei gemeentelijke regeltjes wat betreft parkeren, opslaan van goederen, openen van putten, wildplassen, en wat niet al ... en dan via de gemeente proberen de politie aan te zetten tot actie. De politie bepaalt nl zelf (of meer de chefs en de verder de politiek) waar ze hun inzet op richten.
Een iets ludiekere "oplossing" is natuurlijk het opladen op een auto-ambulance en dan inleveren als "gevonden voorwerp".
Een klierige "oplossing" is het in de aandacht van hangjongeren/daklozen of andere wat steviger aanpakkende types aanbevelen van dit "object". Nadat deze aandacht eroverheen gegaan is valt het vanzelf in de categorie wrakken en daarvoor is i.h.a. wel een actief gemeentelijk beleid.
Marc
-
Frank 110V8
Jammer dat oud ijzer niet meer zoveel oplevert.......
Ik neem wel aan dat de eigenaar ondertussen een stapeltje bonnen van de RDW heeft.
Maar als hij opeens midden op de weg staat gaat de politie wel actie ondernemen.
Ik heb wel ooit eens een artikel gelezen dat het juridisch erg lastig is voor de overheid iets te doen met dergelijke ontheemde auto's.
Groet Frank
Ik neem wel aan dat de eigenaar ondertussen een stapeltje bonnen van de RDW heeft.
Maar als hij opeens midden op de weg staat gaat de politie wel actie ondernemen.
Ik heb wel ooit eens een artikel gelezen dat het juridisch erg lastig is voor de overheid iets te doen met dergelijke ontheemde auto's.
Groet Frank
-
Gert
Hier in Purmerend staat langs het kanaal zo eens in het jaar een voertuig zonder platen enzo. Afgelopen jaarwisseling was de laatste, deze heeft een week of twee op zn kant gestaan, waarschijnlijk een "grap" op oudjaarsnacht. Toch heeft het ding er niet langer dan een maand gestaan, toen was hij weg. De gemeente is op dat moment volgens mij verantwoordelijk voor het weghalen voor zoiets, en niet de politie. De gemeente zal het waarschijnlijk wel proberen te verhalen op de eigenaar.