Aansluiten claxondraad stuurhandel SIII 88" benzine

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bob Nonnekens

Aansluiten claxondraad stuurhandel SIII 88" benzine

Bericht door Bob Nonnekens »

Even een vraagje over de claxondraad vanaf de stuurhandel in mijn SIII.
Na een aantal jaar heb ik deze handel weer moeten vervangen wegens ingebrande contactpunten en versleten veertje. Als gevolg van een hersenschudding door een motorongeval heb ik dit niet zelf losgehaald maar is mijn vader zo vriendelijk geweest dit te doen. Hij heeft ook het nieuwe onderdeel vor mij gehaald. Pa bedankt!
Mijn vrouw heeft de auto morgen nodig dus ik wil dat ding er even gauw aanknopen.
Ik krijg alleen niet meer helder waar de bruine draad die er los bijbungelt aan vast moet.

Volgens het bedradingsschema komt de bruine draad vanaf de schakelaar op het contactslot te zitten. Klopt dit? Komt'ie echt achterop het contactslot of loopt'ie via het zekeringenblok (en zo ja op welke aansluiting)?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Bob Nonnekens
't Werkezeltje (SIII 88" Stawag)
Bob Nonnekens

Re: Aansluiten claxondraad stuurhandel SIII 88" benzine

Niemand?
Gerard.E.

Bericht door Gerard.E. »

Hoi Bob,
Ik heb even naar het schema gekeken (blz 86-4) manual en volgens mij komt de bruine draad van je schakelaar op nr 1 van je zekeringbox.
Groet,
Gerard
Daktari

Bericht door Daktari »

Ha Bob,

Wat ik in mijn boek zie is het volgende:
Vanaf de claxonschakelaar gaat er inderdaad een bruin draadje naar aansluiting nr 1 van het contactslot.
Daarop zitten 4 aansluitpunten: 1 voor een wit-rode draad, 1 voor een witte draad, 1 ongebruikte aansluiting en 1 voor de bruine draad. Vanaf dit laatste aansluitpunt gaat ook al een bruine draad naar de lichtschakelaar, dus als het goed is sluit je je bungelende draadje gewoon aan bij het al bestaande aangesloten bruine draadje.
Kun je hier iets mee? Succes!
Groet, Ernst.
Bob Nonnekens

Maar eens een tandartsspiegeltje zien te scoren. Geen klap te zien met die gekleurde spagetti ervoor.

Bedankt voor jullie reacties!

Bob
Plaats reactie