37inch banden.... hoe hoog en breed in werkelijkheid????

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
leon

37inch banden.... hoe hoog en breed in werkelijkheid????

Bericht door leon »

Hallo,

Ik ben druk bezig met banden / velgen enz enz..

Ik open maar even een nieuw draadje, omdat ik al meer de richting weet waar ik op ga.
Ik weet waar ik op moet letten ( andere bak 1.4 enz enz )

Wat er nu gedaan is;

- 2inch bodylift
- 2inch verenlift
- 3inch spatbordverbreders paddock
- Spatborden uitgezaagd
- 3cm spoorverbreders gemonteerd
- 7J stalen disco wielen gekocht

Wat er nog gaat gebeuren:

- stalen discowielen verbreden tot 9J of 10J
- wielen laten coaten
- banden bestellen

maar nu over de banden…

welke banden moet ik pakken???????

Ik wil de maxxis creepy crawler bestellen in 1 van de volgende maten;

37x12.5x16

37x14.5 x16

Maar nu weet ik alleen niet hoe hoog en hoe breed deze banden zijn in werkelijke hoogte en breedte?? ( in cm dus ) Dit in verband met aanlopen etc etc..

Ik wil eigelijk zo breed mogelijk, en hier mijn stalen disco velg op aanpassen ( verbreden )

Wie heeft er zelf ook van deze maten onder de auto?

Je zou me erg helpen, omdat ik van niemand een antwoord krijg…
Zal er dan niemand mee rijden????

Leon
leonoudewesselink@hotmail.com
0614475246
Bart van Dessel

Re: 37inch banden.... hoe hoog en breed in werkelijkheid????

Bericht door Bart van Dessel »

Even nieuwsgierigheid, wordt het een auto om alleen op shows te komen of puur voor terrein te rijden? Het lijkt me vrijwel onmogelijk om met een beetje fatsoen (en veiligheid) over de openbare weg te rijden. Ik zou in ieder geval de 37 x 14,5 x 16 pakken. Vanwege die ultrabrede spatbordverbreders heb je een heeeel brede band nodig anders zit ie voor het oog nog in het spatbord verstopt.

gr, bart
leonoudewesselink

Bericht door leonoudewesselink »

Dag Bart,

Ik heb nog een auto voor dagelijks gebruik, dus deze is puur voor de leuk..
Hoeft dus niet volgas het terrein in, of er 10.000km per jaar mee te rijden zeg maar..

mijn voorkeur gaat ook naar de 37x14.5x16, maar ik ben erg benieuwd naar de breedte en hoogte van het wiel in cm..

Ik ga mijn disco velg hier ook op aanpassen.. Nu alleen de vraag hoe ik er mee wegkom ( uitzagen enz )
Ik kan de velg nog wel 3inch naar buiten verbreden als het moet, dus het wieltje mag voor mij zo breed mogelijk..

duss....Wie heeft/ weet wat de maten werkelijk zijn?

leon
jan aart

Bericht door jan aart »

Leon,

Ik heb ook nog een setje 15"" 10 j eight spoke velgen staan is dat niet iets voor jou ?

gr.

Jan Aart
Eric

Bericht door Eric »

De maat is in inches, het is dus redelijk simpel ik heb trouwens dezelfde band als jouw alleen dan de m8080 das de versie met die schubben erop.

maat is: 94cm x 37cm x velgmaat ik zou voor de 15inch gaan omdat je die velgen ook al hebt, velgen kun je laten verbreden ergens in de buurt van Oude Pekela, volgens mij 40euro per/velg

Volgens mij heb ik dit al eens eerder gezegd, maar dit ga je niet lang redden met die wielen op die standaard assen tenzij je alleen een beetje op je gazon gaat rijden..
leonoudewesselink

ja dat weet ik ja.. ahah ik kijk wel ff hoe lang het heel blijft

is die 37x14.5 dus 94cm hoog en 37 cm breed? ( werkelijk gemeten met rolmaat )
Omdat deze maten nog wel eens niet helemaal willen kloppen.. Dat b.v de 37x12.5 weer minder hoog is als de 37x14.5 zeg maar..

heb jij hier toevallig ook een foto'tje van voor me? ( is altijd even leuk om te zien )

hoezo 15inch pakken dan? i.p.v 16inch?

en hoe breed is jou velg dan?

leon
0614475246
leonoudewesselink

Daar mag je me wel eens een foto'tje van sturen. Misschien is het wat, misschien niet..
gaat er ook om welke staat het is, waar je woont, en wat je ervoor wil hebben..

foto'tje mag eventueel naar

gr

leon
Puffino

Bericht door Puffino »

Hoe groter de band, vaak hoe kleiner de velg. Meer ruimte om af te laten lopen, denk ik....

IJslanders weten niet beter, die vinden 37" niet erg groot.

Dat zou Bart toch ook moeten weten, en de IJslanders, met alle respect, die rijden toch ook voornamelijk op "normale wegen", ookal zijn die niet te vergelijken met die van hier. (met inderdaad wel mindere wegligging hoor)

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/11/2009 15:43 door Puffino.
Bart van Dessel

Ik ga nooit verder dan bandenmaten waar je dagelijks normaal mee kunt rijden en dan hoef je niet naar 15" te gaan. Ik rij met m'n offroader met 265/75-16 en is een maat waar je probleemloos mee op de snelweg kunt maar ook in het terrein goed mee vooruit komt. Die hele grote maten met spatbordverbreders is prachtig, echt waar, maar niet voor daily-use. Zoals Leon als 2e auto voor fun en in het terrein is het wat anders.

Gr, Bart
Eric

Bericht door Eric »

Werkelijk gemeten jah,, wel onbelast omdat ze er nu even af liggen. maar dat scheelt niet heel erg veel ik heb ze op een 10j velg zitten, wel zijn mijn spatborden helemaal uitgeflekst iets waar je misschien nog rekening mee moet houden.

Ooh ik meende dat jij 15 inch velgen had dus dat leek mij dan makkelijker, maar als je 16 hebt zou ik 16 laten verbreden, ik heb nog een paar 10j velgen liggen van laro hoe heten die dingen modulair ofzo ?? mag je eventueel wel overnemen ik heb ze over omdat ik op patrol assen ben overgestapt.

Groeten,
Eric
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

ik denk dat je rustig,(en zelfs beter ) en 1.6:1 tussenbak kan gaan zoeken,...

doodzonde om een 1.4:1 te gaan gebruiken met zulke enorme banden,..
dan kan iemand die lekker op 255/85 of 285/75 gaat rijden, die 1.4 bak onder zijn of haar LR schroeven.

Maar goed,... .. .. . that's me ... .. .

Grtn

RoLandRover
Paul Verrips

Bericht door Paul Verrips »

Voor liefhebbers van balonbanden onder een LR

[picasaweb.google.nl]#

[picasaweb.google.nl]#
Maarten van Lenthe

Bericht door Maarten van Lenthe »

De hoogte van de band hangt ook af van de breedte van de velg waar je ze opzet. Hoe smaller de velg hoe boller de band komt te staan en hoe minder hoog deze wordt. Ik rijd met 37x13,5 op mijn defender en deze zijn 92cm hoog ik kan even niet nameten hoe breed ze zijn aangezien ik de auto niet thuis heb :-(. Je hebt vaak bij de banden staan hoe hoog ze werkelijk zijn.

Groeten,

Maarten

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/11/2009 18:09 door Maarten van Lenthe.
leonoudewesselink

Zijn dit de wielen met de gaatjes? Of die 5 spaakswielen?

welke ET-Waarde hebben deze eigelijk? En ten opzichte van een disco wiel?

gr

leon
leonoudewesselink

oke, dus een 37inch wieltje is over het algemeen wel de werkelijke maat in cm ( +- 94 cm hoog )

maar nu de breedte..

leon
Eric

Bericht door Eric »

zelfde zoals ik verteld heb ligt aan de velg 10j velg is ideaal
leonoudewesselink

ik had je hierboven ook ff een reactie neergezet.. over de stalen wielen.. ( heb je dat gezien? )

mag ook wel via mail of zo anders hoor.

groet

leon
Bart van Dessel

Volgens mij zijn de stalen 15" (Mangels en de Modulars, gaatjes en de 8 spoke....) wielen altijd ET 0, dus ze komen al 3,3 cm meer naar buiten dan orig. Land Rover wielen.

Gr, Bart
Puffino

Bericht door Puffino »

Gaaf, die Isak's kom je vaak tegen (In IJsland dan), verhuurd dan dus.

Toffe karren.

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
leonoudewesselink

dus mangels is ET 0 met gaatjes... ?

en Modulars is ET 0, met de 8 spoke's.. ?

leon
Scratch

Bericht door Scratch »

Wel leuk die grote banden, maar hoe wil je dat nu kwijt onder een standaard Defender of Range Rover ???

Gaat in geen enkele spatbord passen

Maar natuurlijk is daar wel een oplossing voor:

challenge_trialer_13.jpg --> mod_embed_images_loadimage('03452c4192ef19eb4b30374214faeafa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.whitbread-offroad.co.uk%2Froll_cages%2Fchallenge_trialer_13.jpg', 'http://www.whitbread-offroad.co.uk/roll_cages/challenge_trialer_13.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.whitbread-offroad.co.uk%2Froll_cages%2Fchallenge_trialer_13.jpg', '', 10218627, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Prijs staat op de auto, dus dat valt wel mee

Voor meer Info
Eric

Bericht door Eric »

Ik heb je ook gemailt,, dit zijn het type met alle gaatjes .. ET waarde weet ik niet maar ik weet wel alles wat er extra opkomt naar 7j gaat zowat allemaal naar buiten dus neem een standaard disco velg ofzo en prop alle overige J's naar buiten toe en je bent er .. ongeveer hoor ..
Bart van Dessel

Ja, weet ik voor 99,9 % zekerheid. Allemaal ET 0, ook de 16" uitvoeringen. Nadeel van de 15" is dat in zware blubber de binnenkant van je wielen snel verstopt raken. De remklauwen zitten bijna tegen de binnenkant van de velgen aan.
Eric

Bericht door Eric »

volgens mij heb je gelijk bart .. alle extra breedte komt er aan de buitenkant bij ..
leonoudewesselink

ja indd, daar had ik nog niet over nagedacht ja.. maar ze heel vaak kom ik er niet mee in de dikke drek..

leon
Eric

Bericht door Eric »

Ik vind dat probleem met die modder wel een beetje meevallen hoor persoonlijk ..
Maarten van Lenthe

Hee....mijn nieuwe auto!?

Scratch Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel leuk die grote banden, maar hoe wil je dat nu
> kwijt onder een standaard Defender of Range Rover
> ???
>
> Gaat in geen enkele spatbord passen
>
> Maar natuurlijk is daar wel een oplossing voor:
>
> [www.whitbread-offroad.co.uk]
> lenge_trialer_13.jpg
> Prijs staat op de auto, dus dat valt wel mee
>
> Voor meer Info
Eric

Bericht door Eric »

Zonde van al die tijd en energie van die disco
RoLandrover

zonde van 37"ers als je niet inde modder komt
Eric

Bericht door Eric »

Tevens wou ik ook geen diff of steekas zijn in die assen, alhoewel ik wel denk dat je niet heel veel stuk gaat rijden zolang je niet van de weg afkomt ..
leonoudewesselink

Ja ik ook niet die gaan er wel vanlangs krijgen ja ben ik bang..
Maar ik denk dat wanneer je nier te gek doet het allemaal nog best mee gaan vallen

Zit dus nu ff te denken of ik voor 15inch of 16 inch moet gaan..
Kwa bandenprijs zit er niet veel in, dus daar hoef je het niet voor te doen..

kiek'n wat wot

gr

leon
Eric

Bericht door Eric »

Je moet gewoon kijken waar je de beste velg prijs bij kan krijgen daar moet je voor kiezen, want de banden 15 of 16 inch maken weinig uit op die grote lijkt mij?
CamperChris

Bericht door CamperChris »

Kijk: Dán heeft het zin om 35 of 37 inch te monteren. Prachtig ook, die winterse watervallen!! dat wil ik ook wel eens in 't eggie zien..

gr, CamperChris

2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0037c7fb2194d3577e72828c0ac1743d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 10220182, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('454264bc5cd612c5a566e9a0b495f275', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 10220182, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
Scratch

Bericht door Scratch »

Maarten van Lenthe Schreef:
> Hee....mijn nieuwe auto!?

Een witbrood regen pakkie aan en gaaaaaaaan

Heb je al foto's Maarten !?
leonoudewesselink

het hoeft niet altijd zin te hebben he.. Het oog wil ook wat

gr
leon
Maarten van Lenthe

Ik ben nog niet bezig...zondag laatste wedstrijd gehad en er zijn geinteresseerden voor de disco dus heb de slijptol nog even niet ter hand genomen...... Ik zal het denk ik wel weer op de site gaan zetten dus daar zal het straks wel te volgen zijn.

Maarten dat is wel het frame waar ik mee bezig ben om aan te schaffen met wat aanpassingen.....

Gr Maarten
RoLandrover

Als je zulke projecten aan gaat zou ik me niet een s meer druk maken om LandRover onderdelen te gaan gebruiken

Aan assen motoren en bakken zijn dan best andere leuke opties als je van niets iets moet maken

grtn

RoLandRover
Eric

Bericht door Eric »

nissan asjes .. met een portaal setje uit australie onverwoestbaar ! dikke diesel erin en gaan met die banaan
Maarten van Lenthe

Beetje jammer dat je met nissan asjes minder bodemvrijheid heb. En de portaalsetjes uit australie rijd ik al 3 jaar mee......en natuurlijk een V8, ook dikke diesels kunnen namelijk niet tegen op de kop liggen.....een benzine zet je rechtop en dan rijd je gewoon weer verder in de proef.

De huidige assen houd ik, die hebben hun dienst wel bewezen namelijk....! Voordeel van LR producten is dat het wel redelijk low budget kan.

Gr. Maarten

EricRR Schreef:
> nissan asjes .. met een portaal setje uit
> australie onverwoestbaar ! dikke diesel erin en
> gaan met die banaan
Eric

Bericht door Eric »

ja ik heb jouw bouwverhaal over je auto wel eens gelezen mooie assen inderdaad,,

Ik dacht je zult het wel weer bij diesel houden ivm water/vocht en dat soort dingen, voordeel van landrover is inderdaad low budget ..
Succes en ben benieuwd
Plaats reactie