Webasto standverwarming tip
-
110
Webasto standverwarming tip
Geen ervaringen met genoemd bedrijf,
wel scherpe prijs !
[e-webasto.eu]
wel scherpe prijs !
[e-webasto.eu]
-
AadG
Re: Webasto standverwarming tip
Zijn allemaal rond de 2 jaar oud.
Komen waarschijnlijk uit lease auto`s
Komen waarschijnlijk uit lease auto`s
-
110
Waar baseer je dat op ?
Of is het zoals je omschrijft een aanname ?
Op ebay:
[cgi.ebay.co.uk]
Groet
Of is het zoals je omschrijft een aanname ?
Op ebay:
[cgi.ebay.co.uk]
Groet
-
AadG
Aan de productiesticker en het feit dat een webasto nieuw nooit zo geleverd wordt.
Ik heb ze hier nieuw in doos staan, maar dat zijn losse onderdelen als uitlaat, inlaat, slangen enzovoort.
Ik heb ze hier nieuw in doos staan, maar dat zijn losse onderdelen als uitlaat, inlaat, slangen enzovoort.
-
110
Zo te zien (ebay advertentie) zijn het toch echt nieuwe units,
en dan is die prijs erg aantrekkelijk.
Groet
en dan is die prijs erg aantrekkelijk.
Groet
-
AadG
Ja de prijs is leuk maar het kan niet voor dat geld.
Proberen kan je het altijd
Proberen kan je het altijd
-
110
Als ik een 12 Volts kachel nodig zou hebben zou ik het altijd proberen/aandurven.
Via Ebay kan je met Paypal betalen, en dat geeft mij meer dan genoeg zekerheid.
Groet
(overigens is iets dat te mooi is om waar te zijn, vaak te mooi om waar te zijn)
Via Ebay kan je met Paypal betalen, en dat geeft mij meer dan genoeg zekerheid.
Groet
(overigens is iets dat te mooi is om waar te zijn, vaak te mooi om waar te zijn)
-
Dirk109
Hallo Aad zo te lezen heb je veel ervaring met de webasto's weet jij of ik een thermotop
c makkelijk kwijt kan onder de kap van mijn serie 3 benzine ?(LHD) Komt de kachel dan rechts voorin tegen het schutbord naast de bestaande kachel zodat aansluiten
eenvoudig is?
Bedankt Dirk109
c makkelijk kwijt kan onder de kap van mijn serie 3 benzine ?(LHD) Komt de kachel dan rechts voorin tegen het schutbord naast de bestaande kachel zodat aansluiten
eenvoudig is?
Bedankt Dirk109
-
Frans Bonnes
Lijken me wel nieuw, maar een partij die ergens overgebleven is.
Bijvoorbeedl van een over de kop gegaan inbouw bedrijf.
En dus ook al enkele jaren oud.
Blijkt ook wel uit de 2 verschillende stikkers die er volgens de foto's op zouden zitten.
fb
Bijvoorbeedl van een over de kop gegaan inbouw bedrijf.
En dus ook al enkele jaren oud.
Blijkt ook wel uit de 2 verschillende stikkers die er volgens de foto's op zouden zitten.
fb
-
AadG
Inderdaad Dirk, dt is de plek.
Soms moet er wel eens wat verhuizen zoals watertank of zo maar dat gaat prima.
Je moet trouwens wel een thermotop C-B hebben, anders gaat het niet goed.
In de C types zijn er 3 soorten.
TT-C-B = benzine
TT-C-D = diesel
TT-C-PME = Biodiesel
Soms moet er wel eens wat verhuizen zoals watertank of zo maar dat gaat prima.
Je moet trouwens wel een thermotop C-B hebben, anders gaat het niet goed.
In de C types zijn er 3 soorten.
TT-C-B = benzine
TT-C-D = diesel
TT-C-PME = Biodiesel
-
AadG
Ben aan het zoeken maar er klopt iets niet.
Het bedrijf levert, zoals zij aangeven, voorgemonteerde kachels die nooit gemonteerd zijn geweest.
Kan zijn dat een order niet door gegaan is.
Maar bij full kits koop ik dezelfde kachel voor 450 pond.
Dan zit er een timer bij die eigenlijk niet bij deze kachel hoort, want dat is dat ovale klokje en de opvoerpomp
heeft al gemonteerd gezeten, dat is duidelijk.
Ook dat slangetje met die S bocht komt van die voorgemonteerde set.
Dus is dit gewoon die set van 330 pond maar nu uit elkaar gehaald en een montageplaatje bijgeleverd.
Dit bedrijf noemt zich e-webasto, maar dit is niet webasto zelf.
Een adres ........... niet te vinden en een telefoonnummer wat je alleen via skype, dus internet kan bereiken.
Ik kan er naast zitten maar ik ben bang dat als je hier geld naar overmaakt ergens in Kenia iemand met een laptop in een hutje een hele leuke kerst heeft.
Het bedrijf levert, zoals zij aangeven, voorgemonteerde kachels die nooit gemonteerd zijn geweest.
Kan zijn dat een order niet door gegaan is.
Maar bij full kits koop ik dezelfde kachel voor 450 pond.
Dan zit er een timer bij die eigenlijk niet bij deze kachel hoort, want dat is dat ovale klokje en de opvoerpomp
heeft al gemonteerd gezeten, dat is duidelijk.
Ook dat slangetje met die S bocht komt van die voorgemonteerde set.
Dus is dit gewoon die set van 330 pond maar nu uit elkaar gehaald en een montageplaatje bijgeleverd.
Dit bedrijf noemt zich e-webasto, maar dit is niet webasto zelf.
Een adres ........... niet te vinden en een telefoonnummer wat je alleen via skype, dus internet kan bereiken.
Ik kan er naast zitten maar ik ben bang dat als je hier geld naar overmaakt ergens in Kenia iemand met een laptop in een hutje een hele leuke kerst heeft.
-
Dirk109
Aad op marktplaats staat ook een nieuwe kit voor 595 is dit een reele prijs dan daarvoor?
Of kan ik dan toch beter voor zekerheid gaan en bij een 'echt' bedrijf kopen.
Verkoop jij ook complete kids voor in mijn 109?Zelf kies ik altijd voor liever wat meer betalen maar dan wel zekerheid en service.
Dirk 109
Of kan ik dan toch beter voor zekerheid gaan en bij een 'echt' bedrijf kopen.
Verkoop jij ook complete kids voor in mijn 109?Zelf kies ik altijd voor liever wat meer betalen maar dan wel zekerheid en service.
Dirk 109
-
AadG
Tja, de verkoopprijs van 1050 euro klopt ongeveer wel, maar waarom verkoop je hem dan voor € 595,00 ?
Dat is onder de inkoopprijs.
Je zou eens kunnen gaan kijken.
Je kan het zien aan de montage op de kachel. Er zitten links en rechts 3 gladde bussen.
Als hij een keer gemonteerd is geweest hebben ze daar 3 soort zelftappers in moeten draaien.
Laat altijd sporen na.
Wil je op zeker, ik verkoop gewoon kachels bij de officiele dealer vandaan met 2 jaar garantie.
Prijs is net onder de € 1000,00
Dat is onder de inkoopprijs.
Je zou eens kunnen gaan kijken.
Je kan het zien aan de montage op de kachel. Er zitten links en rechts 3 gladde bussen.
Als hij een keer gemonteerd is geweest hebben ze daar 3 soort zelftappers in moeten draaien.
Laat altijd sporen na.
Wil je op zeker, ik verkoop gewoon kachels bij de officiele dealer vandaan met 2 jaar garantie.
Prijs is net onder de € 1000,00
-
Marc van Aperen
Heren,
Dit zijn komplete kachels uit inbouw sets voor een Peugeot 807, Fiat Ulysse, Lancia Phedra of een Citroen C8.
Ze zijn wel normaal te gebruiken dus het is geen Can-Bus uitvoering.
Groeten,
Marc
Dit zijn komplete kachels uit inbouw sets voor een Peugeot 807, Fiat Ulysse, Lancia Phedra of een Citroen C8.
Ze zijn wel normaal te gebruiken dus het is geen Can-Bus uitvoering.
Groeten,
Marc
-
paul honderdtien
We hebben pas zo'n kachel besteld en gemonteerd, prima set, doet het uistekend, duidelijk nieuw maar in merkloze verpakking.
-
Dirk109
Hebben jullie echt deze blind besteld?Dus geld overgemaakt en dan maar wachten?
Ik vindt het wel een beetje vreemd enkel een skype adres en geen andere verwijzing.
Zijn er soms meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Dirk 109
Ik vindt het wel een beetje vreemd enkel een skype adres en geen andere verwijzing.
Zijn er soms meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Dirk 109
-
AadG
Reactie van Webasto Nederland, doe uw voordeel er mee.
Hiermede bevestigen wij de ontvangst van uw mail waarin u uw verbazing uitspreekt over de Webasto prijzen op de door u gevonden Web site. Behalve dat u er niets van begrijpt hebben wij ook met verbazing kennis genomen van de aanbiedingen op deze site en een en ander nader onderzocht:
- in eerste instantie denk je te maken te hebben met een bedrijf in de UK, echter het betreft een Web site eigenaar die in Polen gevestigd is
- eventuele bestellingen worden dan ook vanuit Polen afgestuurd
- dit bedrijf gebruikt een internetsite naam (E - Webasto )waardoor een consument het gevoel krijgt met een officieel Webasto bedrijf zaken te doen
- het bedrijf is echter geen Webasto dealer
- Webasto AG heeft ook nooit toestemming gegeven om de naam Webasto te mogen gebruiken
- onze rechtsafdeling heeft daarom beslist om maatregelen te nemen tegen de manier waarop dit bedrijf met onze goede naam omgaat
Betreft de aangeboden kachels:
- het betreft hier om een uitvoering die specifiek voor een bepaald model/type auto, bestemd geweest voor een auto producent
- wij proberen dan ook verder uit te zoeken hoe zo'n 1e montage product op de markt gebracht wordt
- consument loopt het gevaar zo'n kachel aan te schaffen die incompleet is voor een universele inbouw, geen kabelboom en geen bediening heeft, tevens kan
zo'n kachel een can-bus besturingssysteem hebben waardoor die niet inschakelbaar is.
- in het kort: niet aan te bevelen!
Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet
Cees Berkhof
Vice President International Sales
Webasto Product International NL BV
Global Comfort Solutions
P.O. Box; Postbus 41, 8260 AA Kampen
Constructieweg 47, 8263 BC Kampen
Hiermede bevestigen wij de ontvangst van uw mail waarin u uw verbazing uitspreekt over de Webasto prijzen op de door u gevonden Web site. Behalve dat u er niets van begrijpt hebben wij ook met verbazing kennis genomen van de aanbiedingen op deze site en een en ander nader onderzocht:
- in eerste instantie denk je te maken te hebben met een bedrijf in de UK, echter het betreft een Web site eigenaar die in Polen gevestigd is
- eventuele bestellingen worden dan ook vanuit Polen afgestuurd
- dit bedrijf gebruikt een internetsite naam (E - Webasto )waardoor een consument het gevoel krijgt met een officieel Webasto bedrijf zaken te doen
- het bedrijf is echter geen Webasto dealer
- Webasto AG heeft ook nooit toestemming gegeven om de naam Webasto te mogen gebruiken
- onze rechtsafdeling heeft daarom beslist om maatregelen te nemen tegen de manier waarop dit bedrijf met onze goede naam omgaat
Betreft de aangeboden kachels:
- het betreft hier om een uitvoering die specifiek voor een bepaald model/type auto, bestemd geweest voor een auto producent
- wij proberen dan ook verder uit te zoeken hoe zo'n 1e montage product op de markt gebracht wordt
- consument loopt het gevaar zo'n kachel aan te schaffen die incompleet is voor een universele inbouw, geen kabelboom en geen bediening heeft, tevens kan
zo'n kachel een can-bus besturingssysteem hebben waardoor die niet inschakelbaar is.
- in het kort: niet aan te bevelen!
Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet
Cees Berkhof
Vice President International Sales
Webasto Product International NL BV
Global Comfort Solutions
P.O. Box; Postbus 41, 8260 AA Kampen
Constructieweg 47, 8263 BC Kampen
-
Marc-my-Words
Aha. Polen. Daar wil nog wel eens wat van de vrachtwagen vallen, soms hele containers.
Het schijnt zo erg te zijn dat containertreinen met antidiefstal-beveiliging (met balken die het openen van geplaatste containers voorkomen) "pech" onderweg krijgen. De enige manier om een vlotte doortocht te garanderen: één of enkele wagons met onbeveiligde containers met "goodies".
Marc
Het schijnt zo erg te zijn dat containertreinen met antidiefstal-beveiliging (met balken die het openen van geplaatste containers voorkomen) "pech" onderweg krijgen. De enige manier om een vlotte doortocht te garanderen: één of enkele wagons met onbeveiligde containers met "goodies".
Marc
-
Dirk109
Mag ik dit draadje nog even gebruiken?
Wat betekent de bewusteCan Bus besturing?
Is kachel dan enkel door de electronica van de auto die er bij hoort aan te sturen?
En Can bus vrij si dus met een gewoon algemeen klokje?
Dirk 109
Wat betekent de bewusteCan Bus besturing?
Is kachel dan enkel door de electronica van de auto die er bij hoort aan te sturen?
En Can bus vrij si dus met een gewoon algemeen klokje?
Dirk 109
-
Exfietser
De canbus is een electronische computernetwerk voor in de auto. Elke verbruiker krijgt alleen een voedingspanning en een telefoondraadje(=netwerk kabel). Een achterlicht module krijgt dus van de centrale computer in de auto het commando om aan of uit te gaan.
De bewuste standkachel kan dus uitgerust zijn met een canbus netwerkinterface voor het centrale computersysteem in de auto. Die kun je dan niet meer besturen met een thermostaatklokje.
De reden dat dit bedacht is, is om het aantal kabeltjes in de grote draadboom te reduceren. Ik heb wel eens vernomen dat de kabelboom bij auto's die zijn voorzien van alle moderne leuke electronische frutsels 1/3 van de kostprijs van de wagen bedraagt en ook een aanzienlijk gewicht heeft. Een telefoondraadje en een paar voedingsdraden is dan een een stuk makkelijker en goedkoper.
Het storingzoeken wordt alleen wel een stuk lastiger. De canbus commando's kunnen overigens ook over de voedingsdraden zelf verstuurd worden. Er is dan dus niet eens een telefoondraadje meer nodig. Een paar voedingsdraden zijn dan genoeg.
Zie ook:
[users.telenet.be]
[www.carlight.nl]
[www.tckwadraat.nl]
Arnold.
De bewuste standkachel kan dus uitgerust zijn met een canbus netwerkinterface voor het centrale computersysteem in de auto. Die kun je dan niet meer besturen met een thermostaatklokje.
De reden dat dit bedacht is, is om het aantal kabeltjes in de grote draadboom te reduceren. Ik heb wel eens vernomen dat de kabelboom bij auto's die zijn voorzien van alle moderne leuke electronische frutsels 1/3 van de kostprijs van de wagen bedraagt en ook een aanzienlijk gewicht heeft. Een telefoondraadje en een paar voedingsdraden is dan een een stuk makkelijker en goedkoper.
Het storingzoeken wordt alleen wel een stuk lastiger. De canbus commando's kunnen overigens ook over de voedingsdraden zelf verstuurd worden. Er is dan dus niet eens een telefoondraadje meer nodig. Een paar voedingsdraden zijn dan genoeg.
Zie ook:
[users.telenet.be]
[www.carlight.nl]
[www.tckwadraat.nl]
Arnold.
-
andrek
Heb het afgelopen jaar met een aantal compressoren gewerkt die met een dubbele canbus aan elkaar geknoopt waren.
Als ik daar een storing in had (wat dus een aantal keren is voorgekomen) kun je alle logica voor storing zoeken aan de kant gooien
Storing in een Can bus is een ramp.
Als ik daar een storing in had (wat dus een aantal keren is voorgekomen) kun je alle logica voor storing zoeken aan de kant gooien
Storing in een Can bus is een ramp.
-
AadG
Lang leve de klapperrelais en aanverwante antieke schakelmethodes
-
Dirk109
Ok bedankt voor de info dat verklaard alweer een hoop.
Ik zag op marktplaats een thermotop benz staan die uit een mercedes kwam(vrij nieuw)zonder aansluitingen etc met mercedes opdruk en nrs. eerst voor 300 en nu zelfs
voor 150!
Blijkbaar dus enkel aansturen met Canbus uit de auto dus waardeloos.......
Ga denk toch maar iets degelijker zoeken voor iets meer.
Dirk 109
Ik zag op marktplaats een thermotop benz staan die uit een mercedes kwam(vrij nieuw)zonder aansluitingen etc met mercedes opdruk en nrs. eerst voor 300 en nu zelfs
voor 150!
Blijkbaar dus enkel aansturen met Canbus uit de auto dus waardeloos.......
Ga denk toch maar iets degelijker zoeken voor iets meer.
Dirk 109
-
AadG
Ik lever nieuw in de doos met 2 jaar garantie van de Nederlandse importeur en niet van de vachtwagen en zeker niet uit Polen.
-
Exfietser
Kom, Kom zo lastig is nu ook weer niet en met logica kun je ook dat probleem oplossen. Je moet alleen even weten hoe. En je moet mischien iets meer gereedschappen hebben dan simpel multimetertje van de Aldi
Arnold.
Arnold.
-
110
Vooralsnog heb ik geen bewijs dat de genoemde kachels van een vrachtwagen gevallen zijn,
ook al zouden ze verkocht worden uit Polen.
Als je vindt dat niets uit Polen deugt is je wereld wel erg klein.
(dat je je eigen handel wilt beschermen is wel weer begrijpelijk).
Wees niet alleen welkom in de EU,
wees er ook trots op !
Sterkte
ook al zouden ze verkocht worden uit Polen.
Als je vindt dat niets uit Polen deugt is je wereld wel erg klein.
(dat je je eigen handel wilt beschermen is wel weer begrijpelijk).
Wees niet alleen welkom in de EU,
wees er ook trots op !
Sterkte
-
AadG
Nou ik kan m`n geluk niet op.
Ik wil alleen maar mensen beschermen tegen dit soort "voordeeltjes".
Wat doe je als die kachel er na een tijdje mee stopt, naar de leverancier ?
Ik wil alleen maar mensen beschermen tegen dit soort "voordeeltjes".
Wat doe je als die kachel er na een tijdje mee stopt, naar de leverancier ?
-
Marc-my-Words
110 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vooralsnog heb ik geen bewijs dat de genoemde
> kachels van een vrachtwagen gevallen zijn,
> ook al zouden ze verkocht worden uit Polen.
>
> Als je vindt dat niets uit Polen deugt is je
> wereld wel erg klein.
> (dat je je eigen handel wilt beschermen is wel
> weer begrijpelijk).
>
> Wees niet alleen welkom in de EU,
> wees er ook trots op !
>
> Sterkte
Er zijn heel veel dingen uit Polen die deugen, dat klopt, maar wee je gebeente als het niet deugt.
Ik heb o.a. ervaring met een op het eerste gezicht keurige reparatie bij een op het eerste gezicht keurige dealer, tevens "diesel-center".
Zat ook een "keurig" prijskaartje aan, maar Berlijn-NL ging alleen nog maar dankzij een permanent bijvullen van enkele essentiele vloeistoffen (en dan doel ik niet op de diesel).
Is al wel even geleden, maar je treft dit gewoonweg iets te vaak daar. En versta me goed, ik ken ook uiterst betrouwbare Polen, zo betrouwbaar dat ze met grote vasthoudendheid blijven waarschuwen voor de minder eerlijke landgenoten.
Marc
-------------------------------------------------------
> Vooralsnog heb ik geen bewijs dat de genoemde
> kachels van een vrachtwagen gevallen zijn,
> ook al zouden ze verkocht worden uit Polen.
>
> Als je vindt dat niets uit Polen deugt is je
> wereld wel erg klein.
> (dat je je eigen handel wilt beschermen is wel
> weer begrijpelijk).
>
> Wees niet alleen welkom in de EU,
> wees er ook trots op !
>
> Sterkte
Er zijn heel veel dingen uit Polen die deugen, dat klopt, maar wee je gebeente als het niet deugt.
Ik heb o.a. ervaring met een op het eerste gezicht keurige reparatie bij een op het eerste gezicht keurige dealer, tevens "diesel-center".
Zat ook een "keurig" prijskaartje aan, maar Berlijn-NL ging alleen nog maar dankzij een permanent bijvullen van enkele essentiele vloeistoffen (en dan doel ik niet op de diesel).
Is al wel even geleden, maar je treft dit gewoonweg iets te vaak daar. En versta me goed, ik ken ook uiterst betrouwbare Polen, zo betrouwbaar dat ze met grote vasthoudendheid blijven waarschuwen voor de minder eerlijke landgenoten.
Marc
-
Exfietser
Uithuilen en een nieuwe kopen. Het is een risico dat je bewust neemt. En het is natuurlijk mogelijk dat het en opgekochte partij uit een fallisement is. Ik ken iemand die ongezien scheepscontainers opkoopt die zijn blijven staan en waarvan niet echt meer bekend is wat er inzit. De ene keer gaat het om een scheeps container met blikken doperwten een ander keer weer knuffelberen. Maar hij heeft er ook wel eens classieke auto uit gehaald of meubels.
Hij verkoopt alles in gedeelten aan allerlei kleine winkels en handelaars. De man is er steen rijk mee geworden. Dus dit soort dingen kunnen wel degelijk op een legale manier. Maar om garantie hoef je niet te komen natuurlijk.
Dat is ook een van de reden dat het een stuk goedkoper kan. Het zou wel zo billijk zijn als dat tijdens de verkoop van de Webasto kachels vermeld zou zijn. En dat is wel iets dat ik op die website miste. Evenal de vermelding of het wel of geen can_bus uitvoering is en voor welke wagen. Dus dat geeft wel te denken.
Arnold.
Hij verkoopt alles in gedeelten aan allerlei kleine winkels en handelaars. De man is er steen rijk mee geworden. Dus dit soort dingen kunnen wel degelijk op een legale manier. Maar om garantie hoef je niet te komen natuurlijk.
Dat is ook een van de reden dat het een stuk goedkoper kan. Het zou wel zo billijk zijn als dat tijdens de verkoop van de Webasto kachels vermeld zou zijn. En dat is wel iets dat ik op die website miste. Evenal de vermelding of het wel of geen can_bus uitvoering is en voor welke wagen. Dus dat geeft wel te denken.
Arnold.
-
110
Zijn die dingen van Webasto dan zo slecht dat ze vaak stuk gaan ?
Maar er komt ook "gewoon" garantie bij die kachels hoor:
-For the heaters we give 12 months warranty. If within that period, heater the break, we fix it for free.-
En voor het prijsverschil......
Succes
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2009 01:41 door 110.
Maar er komt ook "gewoon" garantie bij die kachels hoor:
-For the heaters we give 12 months warranty. If within that period, heater the break, we fix it for free.-
En voor het prijsverschil......
Succes
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2009 01:41 door 110.