Gordel bevestiging van stoel, naar B-stijl RRC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Tom_RRC

Gordel bevestiging van stoel, naar B-stijl RRC

Bericht door Tom_RRC »

Ik ben van plan om mijn '82 RRC stoelen opnieuw te bekleden en zit er ook aan te denken om de 2 voorste stoelen te vervangen door wat nieuwere type stoelen ('84-'89 RRC stoelen, die kantelbaar zijn). Alleen zit bij mijn RRC de gordels nog ingebouwd in de stoel zelf en dat is bij de "nieuwere" RRC niet meer het geval. Is het mogelijk om een deugelijke gordelbevestiging aan de B-stijl te maken voor mijn RRC? Het liefst zoals orgineel bij de +'84 uitvoeringen?

Alvast bedankt, Tom
Andrew Colville

Re: Gordel bevestiging van stoel, naar B-stijl RRC

Bericht door Andrew Colville »

als je dit gaat doen dan moet het wel stevig zijn Km/h x jouw gewicht = tel maar uit!

de punten waar je de gordels op bevestigd moeten dus zeer degelijk zijn.

Ik heb hetzelfde gedaan in mijn rangerover van 81 ik heb op mijn Bstijlen twee plaatjes gelast 1 boven en een onder aan de achter kant van de plaatjes zitten moeten gelast en de plaatjes zijn rondom en in twee sleuven midden in vast gelast aan de stijl.

Voor de bevestiging van het rol mechanisme heb ik onder in de hoek van de achter binnen schermen een soort gelijke konstruktie gemaakt aleen deze keer heb ik de achter schermen verwijderd en de verstevigings platen aan de buiten zijde van het binnen scherm gemaakt. de plaat hier is + - 10 cm breed en 15 cm hoog en heb ik vertikaal geplaast , deze zit aan de buiten zijde gelast, de bout van het mechaniek zit door het mechaniekje door de binnen scherm dooer de plaat in een moeer vast.

Ik heb telkens 5 mm dik plaat gebruikt en origineele rangerover gordel bouten de moeren heb ik los besteld ( betje lastig fijne draad)

Ik heb nooit problemen gehad met de keuring ondangs dat je officieel niet mag rommelen met gordel punten.

De gordels die ik heb gebruikt kwamen uit een donor 4 deurs rangerover.

Groetjes Andrew
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Hey Andrew,

Dank je voor je hulp tot zoverre! Heb je hier misschien foto's van? Als (!) ik het wil doen, dan moet het idd wel goed gebeuren. Al kan het waarschijnlijk niet veel slechter dan de gordels die er nu inzitten (in de stoel verwerkt).

Alvast bedankt, Tom
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Ik heb er helaas geen fotos van en de bevestigingen ga ik weer aanpassen , aan fortos van gaten waar deze plaaten hebben gezeten heb je denk ik ook weinig aan.

Maar met een beetje fantasie kun je wel in beelden wat ik gedaan heb voor de gordels.

blijf gewoon aan je veilighied denken bij het kiezen van plaatjes en las alles goed vast.

Ik zal proberen van het weekend fotos te maken van het restant van de gordel plaatsen.

Groetjes Andrew
Plaats reactie