Doortops

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
The Dream

Doortops

Bericht door The Dream »

Hallo.
Ik ga nieuwe doortops monteren op mijn 109deuren ,de oude zijn toch behoorlijk aangetast nadat ik een jaar of wat terug alleen de gootjes van de ramen had vernieuwd,
Die zijn inmiddels weer helemaal verrot en dus dacht ik eerst alleen nieuwe geleiders van vol kunststof maar na de boel uit elkaar te hebben gepeuterd blijkt toch de deurtop ook aan vernieuwen toe is.
Vraag! , Wat is een goede manier om voor een goede afwatering te zorgen ik dacht aan de voor en achterkant van de onderste geleider een gaatje te boren en daar een koper pijpje in te kitten ,wat dan uitkomt in het afwaterings gat aan de onderkant van de doortop.
Het gat voor de raamborging wil ik niet meer maken want daar loopt ook veel regenwater in.
Het raam op slot doen wilde ik met een borg pennetje aan de zij kant doen.
Alles verder lekker in de Sita kit en voor altijd mooie doortops.
Graag een reactie van mensen die hier ook al eens over nagedacht hebben of andere goede oplossingen.
Alvast bedankt
Willem
Symon

Re: Doortops

Bericht door Symon »

Een paar mooie doortops zoeken van een vroege 110, of voor nieuwe wat meer uit geven.
The Dream

Re: Doortops afwatering raamgeleiders

Bericht door The Dream »

Het probleem is dat in nieuwe doortop ook de geleiders zitten met het vilt laagje en blik van binnen en dat is ook weer weg met een paar jaar
Erik One-ten+LW

Bericht door Erik One-ten+LW »

Vroege 110 tops zijn vol alu en hebben kunststof geleiders. Nadeel is dat ze vaal scheuren op de voorste hoeken en daarom redelijk schaars zijn.

Andere opties;
-gewoon standaard tops, goed lakken en tectyleren,kunststof geleiders en ze gaan jaaaaren mee.
-alu tops van Rocky montain. Met kunststof geleiders.

Erik ( van de laatste heb ik een set te koop, compleet beglaast)
The Dream

Bericht door The Dream »

Precies daar had ik ook voor gekozen ff kijken of er nog anderen zijn met goede ideeën.
Willem
Erik One-ten+LW

Bericht door Erik One-ten+LW »

De gewone tops voldoen best. Gewoon goed behandelen en kunststof geleiders erin (heeft mos minder kans). Dan kan je er weer effe tegenaan. Alu tops met kunststof geleiders is helemaal mooi.

Erik
Plaats reactie