motorwissel en kenteken keuring

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rik

motorwissel en kenteken keuring

Bericht door Rik »

Hoi,

Er is wel al een en ander over geschreven maar ik lees ook dat er recent een en ander veranderd is.

Als ik een bijna belastingvrije 90/110 in Engeland koop en er staat op kenteken 2495cc Diesel en verder geen motornummer kan ik er dan voor ik keuren ga ook een 200/300tdi inleggen zonder dat dus echt duidelijk is of die er in engeland al in lag?

En als het een benzine is en ik zou die als bezine invoeren. Is die dan achteraf nog gemakkelijk naar diesel om te keuren:
A: als ik er een 2,5 diesel inleg? (dus eigenlijk origineel wat er toen in kon horen)
B: als ik er een 200/300tdi inleg? (dit laatste lijkt me lastiger?)
Rob

Re: motorwissel en kenteken keuring

Bericht door Rob »

Ik heb recent een 110 op kenteken gezet. Daar was in Engeland al een 200Tdi in gemonteerd maar was niet op de V5 vermeld. Ik heb dat, voordat hij als export aangemeld werd, laten veranderen door de vorige eigenaar zodat e.e.a. klopt. Dat lijkt me de meest safe oplossing. Op het NL kenteken kwam in eerste instantie wel 50kW te staan (van een 2.5 N/A) ondanks dat ik tijdens de schouwing het vermogen van 83kW opgegeven heb. Nadat ik hierover gereclameerd heb werd dit zonder problemen veranderd in 83kW van de 200Tdi.

Mijn broer heeft al 2 90's op NL kenteken gezet. Beide voorzien van een 200Tdi motor en in beide gevallen stond er alleen diesel en 2495cc op de V5, dus geen motornummer. Op het NL kenteken kwam gewoon het opgegeven vermogen van 83kW te staan.

Lijkt me dus geen enkel probleem voor de keuring een 200Tdi te monteren. Zorg er dan wel voor dat het er niet uitziet alsof dat net gebeurt is.

Van benzine naar diesel kan maar dan moet je en "dure" keuring bij de RDW in leleystad doen en krijg je een individuele typegoedkeuring. Geeft meestal problemen met het trekgewicht op kenteken (niet aanwezig).
Plaats reactie