Laatst een posting gedaan over dat ik twijfelde over het feit dat meijn voorwielen wel aangedreven werden. Vandaag bij de AKS Hilversum de auto op de brug gezet, poten eronder en de wielen los.
Ik kom tot de conclusie dat ofwel mijn vrijloopnaven ofwel mijn voor differentieel niet functioneren. Van die twee sluit ik het differentieel eigenlijk uit omdat je dan toch wel wat moet horen als je aan de wielen draait.
Wie kan mij vertellen wat er fout kan zitten in die naven. Even gezocht of er al iets in het forum stond en ik vond daar een reactie van H3K (of zoiets) die het had over drukveren die verkeerd om erin zaten.
Is er iemand die met mij de naven eens uit elkaar wil trekken om te kijken wat er mis is in de buurt van Hilversum?
Alvast bedankt maar weer!
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
Geen aandrijving op de voorwielen: Probleem vrijloopnaaf?
-
Frans Bonnes
Re: Geen aandrijving op de voorwielen: Probleem vrijloopnaaf?
Natuurlijk had je hem in 4x4 gezet, maar heb je ook gekeken of de voorste cardanas wel werd aangedreven.
Even proberen tegen te houden.
fb
Even proberen tegen te houden.
fb
-
D&G
Yep! Ik had een heldere dag vandaag (vrij zeldzaam)
gerard
gerard
-
D&G
Ondertussen een handleiding gevonden voor de Fairey Freewheeling Hubs:
http://public.me.com/debbie.gerard
Maar ik kan nergens iets vinden over de revisie/onderhouds delen. Als ik het kapje verwijder, komt er dan meteen olie uit, lijkt mij niet.
Is het uberhaupt wel een noodzakelijk iets, die vrijloopnaven? Wat moet ik doen om ze gewoon eraf te halen en het terug naar origineel te maken?
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
http://public.me.com/debbie.gerard
Maar ik kan nergens iets vinden over de revisie/onderhouds delen. Als ik het kapje verwijder, komt er dan meteen olie uit, lijkt mij niet.
Is het uberhaupt wel een noodzakelijk iets, die vrijloopnaven? Wat moet ik doen om ze gewoon eraf te halen en het terug naar origineel te maken?
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
-
Exfietser
Je hebt dus fairy naven. Het uit elkaar halen is een peace of cake. En er kan een beetje olie uitlopen inderdaad. Maar dat is maar weinig. Voor de fairy zijn geen revisiesets (meer) te koop zo ver ik weet. Wees met demonteren voorzichtig met de pees. De is niet meer te krijgen. Dus als die stuk is!
Het is mogelijk dat de naaf niet meer schakeld en dat de krans blijft hangen. Als je hem gewoon uit elkaar haalt en goed schoonmaakt, invet en weer samen bouwt is waarschijnlijk je probleem verholpen.
Vrijloopnaven zijn niet noodzakelijk en waren optioneel op de landrovers.
Arnold.
Het is mogelijk dat de naaf niet meer schakeld en dat de krans blijft hangen. Als je hem gewoon uit elkaar haalt en goed schoonmaakt, invet en weer samen bouwt is waarschijnlijk je probleem verholpen.
Vrijloopnaven zijn niet noodzakelijk en waren optioneel op de landrovers.
Arnold.
-
D&G
thanks!
Ik ga het gewoon proberen..... Als het niet lukt gewoon andere erop of terug naar niets.
Neem aan dat de originele kapjes nog te krijgen zijn.
Gerard
Ik ga het gewoon proberen..... Als het niet lukt gewoon andere erop of terug naar niets.
Neem aan dat de originele kapjes nog te krijgen zijn.
Gerard