wat is het verschil?
-
john
wat is het verschil?
Hallo,
Ik zie defenders type 130 met een in de cabine doorlopende achterbak en met een losse achterbak (er zit iets ruimte tussen de cabine en de bak) Wat is nu eigenlijk precies het verschil?
Ik zie defenders type 130 met een in de cabine doorlopende achterbak en met een losse achterbak (er zit iets ruimte tussen de cabine en de bak) Wat is nu eigenlijk precies het verschil?
-
Jurriaan
Re: wat is het verschil?
Waarbij het bodywork doorloopt is een speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkelde versie. Dankzij de grijs kenteken regelgeving maakte Land Rover Special Vehicles deze voor Nederland.
Tegenwoordig past men de High Capacity Pick Up versie aan voor de Nederlandse markt, met onder andere een rare doos op de achterklep en spacers tussen de reactiestangen van de achteras.
Jurriaan.
Tegenwoordig past men de High Capacity Pick Up versie aan voor de Nederlandse markt, met onder andere een rare doos op de achterklep en spacers tussen de reactiestangen van de achteras.
Jurriaan.
-
Jurriaan
Re: wat is het verschil?
Recent is er op het LRCH forum ook nog over gesproken:
[www.lrch.nl]
Jurriaan.
[www.lrch.nl]
Jurriaan.
-
Def130 Traveling in Style
Re: wat is het verschil?
Hallo,
Wat ik er van gehoord heb klopt het verhaal over het grijs kenteken; het zou gaan om de Nederlandse en Portugese markt. Ze zijn gebouwd door Land Rover Special Vehicles (Stickertjes zie je er ook altijd op zitten). Wat mij nog meer verteld is dat het gaat om een 110, waarvan het chassis is doorgezaagd en verlengd is. Bij mij kun je de twee lassen goed zien die dit verhaal moeten bevestigen. De bak van de Nederlandse en Portugese uitvoering is ook aanzienlijk kleiner dan de zgn High Capacity-bak. Je kunt dit zien zgn. eye-brows die er bij mij op zitten. Bij de HCPU is dit niet nodig; die breed genoeg om de wielen met banden te bedekken. De bak van de HCPU is ook langer; hij steekt over de achterbalk heen. Een kennis heeft het laatste overstekende gedeelte er gewoon afgezaagd en vervolgens de achterkant er weer op gebouwd, zodat hij vlak met de achterbalk loopt. Tot zover...
Vriendelijke groet,
Tsjip
05092010189.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6cf6c6a3d517f39d472228d3d963d516', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-NouK9NhrWRM/TIdWI0uqUoI/AAAAAAAAAI8/5jN2Ca2kb54/s800/05092010189.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', '', 10140324, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wat ik er van gehoord heb klopt het verhaal over het grijs kenteken; het zou gaan om de Nederlandse en Portugese markt. Ze zijn gebouwd door Land Rover Special Vehicles (Stickertjes zie je er ook altijd op zitten). Wat mij nog meer verteld is dat het gaat om een 110, waarvan het chassis is doorgezaagd en verlengd is. Bij mij kun je de twee lassen goed zien die dit verhaal moeten bevestigen. De bak van de Nederlandse en Portugese uitvoering is ook aanzienlijk kleiner dan de zgn High Capacity-bak. Je kunt dit zien zgn. eye-brows die er bij mij op zitten. Bij de HCPU is dit niet nodig; die breed genoeg om de wielen met banden te bedekken. De bak van de HCPU is ook langer; hij steekt over de achterbalk heen. Een kennis heeft het laatste overstekende gedeelte er gewoon afgezaagd en vervolgens de achterkant er weer op gebouwd, zodat hij vlak met de achterbalk loopt. Tot zover...
Vriendelijke groet,
Tsjip
05092010189.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6cf6c6a3d517f39d472228d3d963d516', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-NouK9NhrWRM/TIdWI0uqUoI/AAAAAAAAAI8/5jN2Ca2kb54/s800/05092010189.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', '', 10140324, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Cadarn
Re: wat is het verschil?
Waarbij dat afzagen er weer voor zorgt, dat 40% van het laadvermogen voor de achteras zit. Mijn 130 is door Terberg verbouwd bij binnenkomst in Nederland. Het chassis is ongeveer 3 inch verlengd. Hierdoor zit de achteras een beetje raar ver naar achteren in de wielkasten. Voordeel is dat de HCPU bak onaangepast is.
Jaap
Jaap
-
Marc-my-Words
Re: wat is het verschil?
Cadarn Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarbij dat afzagen er weer voor zorgt, dat 40%
> van het laadvermogen voor de achteras zit. Mijn
> 130 is door Terberg verbouwd bij binnenkomst in
> Nederland. Het chassis is ongeveer 3 inch
> verlengd. Hierdoor zit de achteras een beetje raar
> ver naar achteren in de wielkasten. Voordeel is
> dat de HCPU bak onaangepast is.
> Jaap
Precies, en dat is dan variant nr 3.
Waarbij dan de vraag is wat de productiedatum en wie de fabrikant is.
Pas na de Terberg verbouwing was er nl de definitieve auto met de typische kenmerken.
Een beetje purist zou kunnen zeggen dat dit een Terberg 130 betreft.
Marc
-------------------------------------------------------
> Waarbij dat afzagen er weer voor zorgt, dat 40%
> van het laadvermogen voor de achteras zit. Mijn
> 130 is door Terberg verbouwd bij binnenkomst in
> Nederland. Het chassis is ongeveer 3 inch
> verlengd. Hierdoor zit de achteras een beetje raar
> ver naar achteren in de wielkasten. Voordeel is
> dat de HCPU bak onaangepast is.
> Jaap
Precies, en dat is dan variant nr 3.
Waarbij dan de vraag is wat de productiedatum en wie de fabrikant is.
Pas na de Terberg verbouwing was er nl de definitieve auto met de typische kenmerken.
Een beetje purist zou kunnen zeggen dat dit een Terberg 130 betreft.
Marc
-
Aad Koene
Re: wat is het verschil?
Daarmee heb je gelijk de de 3 verschillende uitvoeringen:
- 127"
- 130"
- 133"
Allen herkenbaar aan de plaatsing van de achteras t.o.v. de wielkas.
Aad Koene
Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
- 127"
- 130"
- 133"
Allen herkenbaar aan de plaatsing van de achteras t.o.v. de wielkas.
Aad Koene
Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
-
Def130 Traveling in Style
Re: wat is het verschil?
Hoi Aad,
Jij bent de kenner blijkbaar... Die van mij is er eentje van LRSV en dat is dan een 127? Ik heb eigenlijk nog nooit de wielbasis opgemeten en zit nu op zee, dus gaat nu even niet. Voor onderdelen zoals kruisjes, uitlaatonderdelen en zo kijk ik altijd bij de 110 uitvoering. Tot nu toe ging dat goed... Puur geluk of klopt mijn denkwijze van de doorgezaagde 110? Ben benieuwd.
Groeten,
Tsjip
05092010189.jpg --> mod_embed_images_loadimage('61eeaf98156550561590dbf83d14e459', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-NouK9NhrWRM/TIdWI0uqUoI/AAAAAAAAAI8/5jN2Ca2kb54/s800/05092010189.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', '', 10141791, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Jij bent de kenner blijkbaar... Die van mij is er eentje van LRSV en dat is dan een 127? Ik heb eigenlijk nog nooit de wielbasis opgemeten en zit nu op zee, dus gaat nu even niet. Voor onderdelen zoals kruisjes, uitlaatonderdelen en zo kijk ik altijd bij de 110 uitvoering. Tot nu toe ging dat goed... Puur geluk of klopt mijn denkwijze van de doorgezaagde 110? Ben benieuwd.
Groeten,
Tsjip
05092010189.jpg --> mod_embed_images_loadimage('61eeaf98156550561590dbf83d14e459', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-NouK9NhrWRM/TIdWI0uqUoI/AAAAAAAAAI8/5jN2Ca2kb54/s800/05092010189.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', '', 10141791, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Marc-my-Words
Re: wat is het verschil?
Dag Tsjip,
Ik zie op jouw plaatje duidelijk een "streched limo" ofwel een doorgezaagde 110, dus de meeste zaken zullen met een 110 overeenkomen.
Bij deze variant zitten de wielen overigens netjes waar ze horen, of eigenlijk: de "LowCapicity" laadbak is passend gemaakt bij de voor de wet minimaal benodigde wielbasis.
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/11/2009 09:43 door Marc-my-Words.
Ik zie op jouw plaatje duidelijk een "streched limo" ofwel een doorgezaagde 110, dus de meeste zaken zullen met een 110 overeenkomen.
Bij deze variant zitten de wielen overigens netjes waar ze horen, of eigenlijk: de "LowCapicity" laadbak is passend gemaakt bij de voor de wet minimaal benodigde wielbasis.
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/11/2009 09:43 door Marc-my-Words.