Kloenk bij sturen....
-
Martin88LW
Kloenk bij sturen....
Citeer
Hallo allemaal op deze regenachtige middag,
Sinds een klein poosje heb ik ook last van een bescheiden kloenk-geluid bij sturen. Het is alleen tijdens rijden, stilstaand sturen levert geen geluid op, ook niet met de wielen van de grond. Ook heb ik de indruk dat het pas komt boven een bepaalde snelheid, en dan nog eens zo dat het aan twee kanten zit. Ik bedoel dit: als ik vanuit rechtdoor helemaal naar rechts stuur kloenkt het ergens tegen het einde van de slag, maar niet tijdens het teruggaan naar de rechtuit stand. Het gebeurt dan pas als ik omgekeerd stuur, dus naar links.
Ik heb al gezocht in het archief en die punten nagekeken waarbij ik gevonden heb dat de onderste arm van het stuurrelais loszat, maar dat was niet het probleem. De stuurkogels verdenk ik eigenlijk ook niet, het zijn Lemforders en nog geen 3 jaar oud.
Ook de wiellagerspeling van de voorwielen heb ik al gecontroleerd, maar ook daar geen gekke dingen gevonden. Als leek loop ik nu een beetje uit mijn fantasie. Wie wil mij nog een goede tip aan de hand doen?
Het betreft btw een SIII Ex defensie diesel LightWeight.
Alvast bedankt!
Groeten
Martin
-
Martin88LW
Re: Kloenk bij sturen....
Citeer
Hoi Bram,
Tja, dat zou kunnen en ik zal er zeker even een bandijzertje tussen wringen, maar deze zijn net zo oud als de stuurkogels omdat ik heel de auto heb gerestaureerd. Ook deze delen zijn dus allemaal nagenoeg nieuw en ik rij niet zoveel km's met de LW en al helemaal weinig terrein.
Waar ik nu je dit zegt wel aan moet denken is dat er misschien iets gewoon losgewerkt is.
Kun je de auto trouwens aan de voorkant in 1 keer optillen door gewoon een krik onder het diff te zetten? Is de as daar sterk genoeg voor?
Groeten,
Martin
-
Martin88LW
-
Martin88LW
Kloenk bij sturen....
Citeer
Hallo allemaal op deze regenachtige middag,
Sinds een klein poosje heb ik ook last van een bescheiden kloenk-geluid bij sturen. Het is alleen tijdens rijden, stilstaand sturen levert geen geluid op, ook niet met de wielen van de grond. Ook heb ik de indruk dat het pas komt boven een bepaalde snelheid, en dan nog eens zo dat het aan twee kanten zit. Ik bedoel dit: als ik vanuit rechtdoor helemaal naar rechts stuur kloenkt het ergens tegen het einde van de slag, maar niet tijdens het teruggaan naar de rechtuit stand. Het gebeurt dan pas als ik omgekeerd stuur, dus naar links.
Ik heb al gezocht in het archief en die punten nagekeken waarbij ik gevonden heb dat de onderste arm van het stuurrelais loszat, maar dat was niet het probleem. De stuurkogels verdenk ik eigenlijk ook niet, het zijn Lemforders en nog geen 3 jaar oud.
Ook de wiellagerspeling van de voorwielen heb ik al gecontroleerd, maar ook daar geen gekke dingen gevonden. Als leek loop ik nu een beetje uit mijn fantasie. Wie wil mij nog een goede tip aan de hand doen?
Het betreft btw een SIII Ex defensie diesel LightWeight.
Alvast bedankt!
Groeten
Martin
Sinds een klein poosje heb ik ook last van een bescheiden kloenk-geluid bij sturen. Het is alleen tijdens rijden, stilstaand sturen levert geen geluid op, ook niet met de wielen van de grond. Ook heb ik de indruk dat het pas komt boven een bepaalde snelheid, en dan nog eens zo dat het aan twee kanten zit. Ik bedoel dit: als ik vanuit rechtdoor helemaal naar rechts stuur kloenkt het ergens tegen het einde van de slag, maar niet tijdens het teruggaan naar de rechtuit stand. Het gebeurt dan pas als ik omgekeerd stuur, dus naar links.
Ik heb al gezocht in het archief en die punten nagekeken waarbij ik gevonden heb dat de onderste arm van het stuurrelais loszat, maar dat was niet het probleem. De stuurkogels verdenk ik eigenlijk ook niet, het zijn Lemforders en nog geen 3 jaar oud.
Ook de wiellagerspeling van de voorwielen heb ik al gecontroleerd, maar ook daar geen gekke dingen gevonden. Als leek loop ik nu een beetje uit mijn fantasie. Wie wil mij nog een goede tip aan de hand doen?
Het betreft btw een SIII Ex defensie diesel LightWeight.
Alvast bedankt!
Groeten
Martin
-
Martin88LW
Re: Kloenk bij sturen....
Citeer
Hoi Bram,
Tja, dat zou kunnen en ik zal er zeker even een bandijzertje tussen wringen, maar deze zijn net zo oud als de stuurkogels omdat ik heel de auto heb gerestaureerd. Ook deze delen zijn dus allemaal nagenoeg nieuw en ik rij niet zoveel km's met de LW en al helemaal weinig terrein.
Waar ik nu je dit zegt wel aan moet denken is dat er misschien iets gewoon losgewerkt is.
Kun je de auto trouwens aan de voorkant in 1 keer optillen door gewoon een krik onder het diff te zetten? Is de as daar sterk genoeg voor?
Groeten,
Martin
Tja, dat zou kunnen en ik zal er zeker even een bandijzertje tussen wringen, maar deze zijn net zo oud als de stuurkogels omdat ik heel de auto heb gerestaureerd. Ook deze delen zijn dus allemaal nagenoeg nieuw en ik rij niet zoveel km's met de LW en al helemaal weinig terrein.
Waar ik nu je dit zegt wel aan moet denken is dat er misschien iets gewoon losgewerkt is.
Kun je de auto trouwens aan de voorkant in 1 keer optillen door gewoon een krik onder het diff te zetten? Is de as daar sterk genoeg voor?
Groeten,
Martin
-
Martin88LW