dubbelkruis aandrijfas

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Eric

dubbelkruis aandrijfas

Bericht door Eric »

Weet iemand ook waar ik een dubbelkruis aandrijfas kan vinden van een landrover/rangerover, welk type had deze dingen en passen deze ook op een RR classic?
Jurriaan

Re: dubbelkruis aandrijfas

Bericht door Jurriaan »

Disco 2 zit'ie op onder andere.

Jurriaan.
Eric

Bericht door Eric »

Okej,, en heb jij een disco 2 waar ik hem af kan halen ..

of weet je toevallig iemand die wel 1tje heeft?
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Gelukkig niet

Vraag eens bij de bekende onderdelenbedrijven voor een nieuwe, of anders bij de bekende demontagebedrijven voor een gebruikte.

Jurriaan.
Peter

Bericht door Peter »

Hoi,
Er staat er een te koop op E-bay.
LANDROVER DISCOVERY 2 TD5 FRONT PROP PROPSHAFT 99 pound en nog wat verzendkosten
kom je op euro 150.
Even zoeken www.ebay.co.uk.
Passen ook op een RRC, je moet alleen de flens op de tussen bak aanpassen, of een spacer maken.
Tussen bak flens kan je ook zo kopen, kan alleen even niet vinden waar.
Peter

Bericht door Peter »

Gevonden
[www.gwynlewis4x4.co.uk]
Hier is ook alles te koop incl Flens enz.
succes
Eric

Bericht door Eric »

Ja dat is heel mooi allemaal ,, maar ik vind het zonde om voor 140 of 200 pond zo'n ding te kopen. Om vervolgens de flex erin te zetten en hem doormidden te halen omdat er aan de andere kant een patrol kop moet komen omdat ik patrol assen eronder aan het bouwen ben dus ben eigenlijk op zoek naar iets 2e hands
Anton (Rumble)

Bericht door Anton (Rumble) »

Koop je iets tweedehand en ga je de kruisjes vervangen en slijp je hem doormidden.......om erachter te komen dat de splines ook niet helmaal dat zijn
nissan assen onder je landrover (schroeven vind ik helemaal top. )
Eric

Bericht door Eric »

Spline's welke spline's?? zitten die in een dubbelkruis dan?

Ja goed plan hea .. haha het vordert al redelijk goed ben nu met de vooras bezig, die heb ik morgen klaar dan moet ik alleen de stuurstang nog even een plekje geven, das is het enigste probleempje wat je tegen komt samen met de aandrijfassen. Voor de rest zou ik zeggen is het bijna een bout af bout op klusje met hier en daar wat las werkzaamheden.
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

Splines van het schuifstuk,..
Eric

Bericht door Eric »

Mmmz okej, naja ik had ook al bedacht om gewoon 2 adapters te maken en dan gewoon de patrol aandrijfassen te gebruiken deze kunnen een grotere hoek maken en zijn sterker dan landrover. Dus denk dat ik daarvoor ga maar moet het nog even uit denken met een goeie nacht slaap ..
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

EricRR Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mmmz okej, naja ik had ook al bedacht om gewoon 2
> adapters te maken en dan gewoon de patrol
> aandrijfassen te gebruiken deze kunnen een grotere
> hoek maken en zijn sterker dan landrover. Dus denk
> dat ik daarvoor ga maar moet het nog even uit
> denken met een goeie nacht slaap ..

't Wordt zo wel stukje bij beetje* een "Lantrol". * Men leze "stukje bij beetje" liefst letterlijk.
Eric

Bericht door Eric »

Wat moet je anders met die waarloze landrover assen blijven rijden ??

Over de namen had ik inderdaad ook al ff nagedacht:

-Ranrol
-RanSan

Ga maar door ... haha.. Ik zou blij zijn als straks alles werkte ..
Mooie bijkomstigheid is dat er nu ook een sper op de achteras zit ..
Shrek

Bericht door Shrek »

Heb toevallig wat gevonden [www.mm-4x4.com]

Groet Richard
Eric

Bericht door Eric »

Die zijn allemaal nieuw,

Stel je voor ik koop zo'n ding voor redelijk veel geld slijp hem door de midden want aan de andere kant moet ik een patrol kop op lassen die naar de as toe gaat.
Vervolgens kom ik erachter door trail en error dat het toch niet werkt zit ik met een 190 euro dure aandrijf as die in 2 stukken is en waar ik dus niks meer mee kan...

Dus ben gewoon opzoek naar een 2hands niet te duur euro of 50 ofzo .. waar ik zonder last van me hart te krijgen in kan flexen en wanneer het niet lukt ik niet hoef te denken jemig zonde van die 190 euro.

Is voor een studentje als ik redelijk veel geld .. haha
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Waarom laat je er niet gewoon eentje maken bij een aandrijfassenservice? Die kunnen ze ook maken met een grotere hoek dan standaard, heb je misschien niet eens een dubbel kruis nodig. En hoef je er zelf niet aan te bakken.

Jurriaan.
Eric

Bericht door Eric »

Ach ik wou zelf gewoon een bus draaien die erin past en ze dan aan elkaar lassen ,, dan heb je het allemaal vrij recht zitten ,, maar heb nu ook iets anders bedacht patrol kan een grotere hoek hebben dan RR dus ik denk dat ik die assen gewoon neem en 2 passtukken vooor op me tussenbak maak .. ik heb ze vanmiddag even getekend in cadcam systeem en zal der morgen even mee naar een bekende van mij om te vragen wat tie daar voor moet hebben..

Dan is alles opgelost voor weinig met een max resultaat denk ik..

patrol heeft ook dubbelkruisen die zijn ook niet zo prijzig als die van landrover.
Plaats reactie