Schakelen gaat lastig tot niet ....??
-
Pamela
Schakelen gaat lastig tot niet ....??
Hallo,
Sinds vanmiddag kan ik moeilijk tot niet schakelen.
Als ik weg wil rijden krijg ik hem moeilijk tot niet in zijn 1 (2 ook geprobeerd zelfde probleem) als ik eenmaal rijd krijg ik hem redelijk makkelijk (voor zover dit ooit ging) in zijn hogere versnellingen, terugschakelen lukt gewoon weg niet of met een HELE hoop "gedoe".
Het koppelingspedaal lijkt ook geen tegendruk meer te hebben zoals vanmorgen en gisteren nog wel het geval was, (lijkt alsof je in een "loos gat" trapt en alleen de spanning van het veretje aan het pedaal voelt)
Als ik afrem en het koppelingspedaal in duw, lijkt het alsof hij nog door wil rijden.
Iemand enig idee wat dit kan zijn, of hoe ik kan testen wat het zou kunnen zijn?
Kun je me aangeven op welke plaatsen/locaties ik dan zou moeten kijken en doen, ben nog maar een "beginneling" en weet nog niet exact waar ik alles zoeken moet.
Alvast bedankt voor het meedenken !!
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Sinds vanmiddag kan ik moeilijk tot niet schakelen.
Als ik weg wil rijden krijg ik hem moeilijk tot niet in zijn 1 (2 ook geprobeerd zelfde probleem) als ik eenmaal rijd krijg ik hem redelijk makkelijk (voor zover dit ooit ging) in zijn hogere versnellingen, terugschakelen lukt gewoon weg niet of met een HELE hoop "gedoe".
Het koppelingspedaal lijkt ook geen tegendruk meer te hebben zoals vanmorgen en gisteren nog wel het geval was, (lijkt alsof je in een "loos gat" trapt en alleen de spanning van het veretje aan het pedaal voelt)
Als ik afrem en het koppelingspedaal in duw, lijkt het alsof hij nog door wil rijden.
Iemand enig idee wat dit kan zijn, of hoe ik kan testen wat het zou kunnen zijn?
Kun je me aangeven op welke plaatsen/locaties ik dan zou moeten kijken en doen, ben nog maar een "beginneling" en weet nog niet exact waar ik alles zoeken moet.
Alvast bedankt voor het meedenken !!
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
-
Michiel
Re: Schakelen gaat lastig tot niet ....??
Ik zou eens beginnen met de koppelingsvloeistof niveau te checken.
Ik ben niet zo bekend met de 88, maar als het je 110 is dan zit het reservoir helemaal rechtsachterin de motorruimte (als je voor de auto staat).
Oh ja, voor bijvullen kun je Remvloeistof DOT 3 gebruiken.
Ik ben niet zo bekend met de 88, maar als het je 110 is dan zit het reservoir helemaal rechtsachterin de motorruimte (als je voor de auto staat).
Oh ja, voor bijvullen kun je Remvloeistof DOT 3 gebruiken.
-
Pamela
Re: Schakelen gaat lastig tot niet ....??
ja sorry het gaat om de 110 !
Thanks loop meteen even naar buiten
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Thanks loop meteen even naar buiten
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
-
Pamela
Re: Schakelen gaat lastig tot niet ....??
Misschien een domme vraag, maar de mijne is rechtsgestuurd, kan het dan zijn dat ie van vooraf gezien niet rechts, maar links zit, zo een beetje rechts naast de stuurbekrachtiging, bijna tegen de voorruit, zeg maar?
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
-
Pamela
Re: Schakelen gaat lastig tot niet ....??
en dan nog een vraag, ik heb hier niet die remvloeistof dot 4 zoals hierboven omschreven staan, maar wel "Automatic Transmission Fluid II-D" van Kroon oil staan (A.T.F. Dexron II-D) of gaat het dan fout?
Probleem is namelijk dat hier geen automaterialen handel binne loop of fiets afstand in de buurt zit en ik dus niks kan halen......
Dom he....!?!?
P.s. in de haynes staat overigens dat er DOT 4 in moet, wat is het verschil hierin allemaal???
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2009 16:17 door Pamela.
Probleem is namelijk dat hier geen automaterialen handel binne loop of fiets afstand in de buurt zit en ik dus niks kan halen......
Dom he....!?!?
P.s. in de haynes staat overigens dat er DOT 4 in moet, wat is het verschil hierin allemaal???
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2009 16:17 door Pamela.
-
Marco 109
Re: Schakelen gaat lastig tot niet ....??
Hoi,
ATF is echt iets anders als DOT3(4) dus dat zou ik niet doen.
DOT 3 is een remvloeistof die "ouder" is dan DOT4. 3 is minder schadelijk voor rubbers e.d. Is samengesteld op oudere specs.
Ik heb geen idee welke er in je 110 moet, maar zou afgaan op wat de boeken zeggen.
ATF is echt iets anders als DOT3(4) dus dat zou ik niet doen.
DOT 3 is een remvloeistof die "ouder" is dan DOT4. 3 is minder schadelijk voor rubbers e.d. Is samengesteld op oudere specs.
Ik heb geen idee welke er in je 110 moet, maar zou afgaan op wat de boeken zeggen.
-
bram-rrc
Re: Schakelen gaat lastig tot niet ....??
Dot 4 (is goed) hebben ze gewoon bij een tankstation
-
Eric&Betty Boop
Re: Schakelen gaat lastig tot niet ....??
Dot 4 is inderdaad goed voor een 110,maar bij de meeste tankstations verkopen ze tegenwoordig alleen nog maar Dot 5.1
Tenminste dat is mijn ervaring bij de grote merken zoals Shell enzo.
Groet Eric.
--> mod_embed_images_loadimage('a0a6fb17570d4c462ffc3587f297c6df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=PDZCVM86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', '', 10021002, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('9dbf949c4170dc64bc53fcd892361a26', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto=JR4NBGBE', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', '', 10021002, 600, 600, 'Loading image ...', false);
MiniFoto-C37WISQS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fdf2bd9a29571728ddb8420397d8ea65', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', '', 10021002, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-U3QEX83E.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8739a059939643228a128bdc313649d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3QEX83E.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', '', 10021002, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tenminste dat is mijn ervaring bij de grote merken zoals Shell enzo.
Groet Eric.
--> mod_embed_images_loadimage('a0a6fb17570d4c462ffc3587f297c6df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=PDZCVM86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', '', 10021002, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('9dbf949c4170dc64bc53fcd892361a26', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto=JR4NBGBE', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', '', 10021002, 600, 600, 'Loading image ...', false);
MiniFoto-C37WISQS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fdf2bd9a29571728ddb8420397d8ea65', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', '', 10021002, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-U3QEX83E.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8739a059939643228a128bdc313649d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3QEX83E.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', '', 10021002, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Michiel
Re: Schakelen gaat lastig tot niet ....??
Bijna tegen de voorruit klopt wel, daar zit 'ie bij mij ook, 't is een klein, iets schuinstaand, metalen potje met een plastieke schroefdop erop. Hij zit boven je koppelingspedaal.
Dot 4 kan ook, ik zou Dot 3 aanraden bij een wagen uit '83, maar als je met een acuut probleem zit pak je gewoon degene die je kan krijgen (en dat zal eerder Dot 4 zijn).
Michiel
110 CSW 1985 2.25 benzine 200Tdi
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2009 16:51 door Michiel.
Dot 4 kan ook, ik zou Dot 3 aanraden bij een wagen uit '83, maar als je met een acuut probleem zit pak je gewoon degene die je kan krijgen (en dat zal eerder Dot 4 zijn).
Michiel
110 CSW 1985 2.25 benzine 200Tdi
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2009 16:51 door Michiel.
-
Marijn & Simba
Re: Schakelen gaat lastig tot niet ....??
Heb nog wel een liter staan voor je, alleen of je in de buurt woont?? (Papenburg, Duitsland)
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fec08e79ccef658926b08f684d22f45e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10021407, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fec08e79ccef658926b08f684d22f45e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10021407, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Pamela
Re: Schakelen gaat lastig tot niet ....??
Tussen maasbracht en weert, dus eindje fietsen voor me denk ik..... thanks !
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
-
Exfietser
Re: Schakelen gaat lastig tot niet ....??
Ik weet niet wat dat spul, waar je het over hebt is. Maar onthoud dat remvloeistof en smeermiddelen als olien en vetten absoluut niet samen gaan. Het vreet elkaar op. Dat is ook een van de redenen dat je voor je remcilinders geen olieen en vetten mag gebruiken, maar alleen speciaal remmenvet.
Als je overigens te weinig vloeistof in je koppelingssysteem hebt zitten, heb je waarschijn iets lek. Bij het koppelings systeem kunnen dat drie dingen zijn als je geen doorgeroeste leidingen hebt tenminste.
1) Slave cilinder.
2) Masterciliinder.
3) Flexibele slang.
Slave cilinder:
Bevind zich tegen de linkerzijde van het belhouse net achter de crossmember dat onder het belhouse doorloopt. Als je onder de wagen kruipt zie je hem. Als deze lekt loopt de vloeistof meestal het belhouse in door het gat van de waadplug naar buiten.
Mastercilinder:
Bevindt zich boven op het koppelings pedaal. Het reservoir zit hier aan vast. Als deze lekt hangen er meestal druppels aan je koppelings pedaal.
Flexibele slang:
Bevind zich aan de pasagierskant van de wagen onder de motorkap tegen het schutbord. Het slangetje is ongeveer 20cm lang. Het ziet er soms van buiten goed uit maar kan een ballon worden als de pedaal wordt ingetrapt. Kost weinig. Als je dingen gaat vervangen neem dit dan gelijk mee.
Gebruik voor cilinders alleen delphi of oem cilinders. Ze zijn een stuk duurder als britpart maar doen het wel langer als een paar weken.
succes:
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2009 19:10 door Exfietser.
Als je overigens te weinig vloeistof in je koppelingssysteem hebt zitten, heb je waarschijn iets lek. Bij het koppelings systeem kunnen dat drie dingen zijn als je geen doorgeroeste leidingen hebt tenminste.
1) Slave cilinder.
2) Masterciliinder.
3) Flexibele slang.
Slave cilinder:
Bevind zich tegen de linkerzijde van het belhouse net achter de crossmember dat onder het belhouse doorloopt. Als je onder de wagen kruipt zie je hem. Als deze lekt loopt de vloeistof meestal het belhouse in door het gat van de waadplug naar buiten.
Mastercilinder:
Bevindt zich boven op het koppelings pedaal. Het reservoir zit hier aan vast. Als deze lekt hangen er meestal druppels aan je koppelings pedaal.
Flexibele slang:
Bevind zich aan de pasagierskant van de wagen onder de motorkap tegen het schutbord. Het slangetje is ongeveer 20cm lang. Het ziet er soms van buiten goed uit maar kan een ballon worden als de pedaal wordt ingetrapt. Kost weinig. Als je dingen gaat vervangen neem dit dan gelijk mee.
Gebruik voor cilinders alleen delphi of oem cilinders. Ze zijn een stuk duurder als britpart maar doen het wel langer als een paar weken.
succes:
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2009 19:10 door Exfietser.
-
Pamela
Re: Schakelen gaat lastig tot niet ....?? NU weer wel yes
Het was dus idd de vloeistof, heb tot toenet moeten wachten om het e rin te kunnen doen (had het niet eerder voorhanden) maar zal idd de boel in de gaten houden de komende tijd of er ergens een lek zit of wat dan ook.....
Thanks all !! Inclusief de buurman die het me kwam brengen !!
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Thanks all !! Inclusief de buurman die het me kwam brengen !!
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]