Hi allemaal,
Ik wil het stuur van mijn series eraf halen om het van een nieuwe laklaag te voorzien i.v.m. het plakken van het stuur bij nat weer. Ik krijg echter na het losdraaien van de moer het stuur niet los of ervan af. Wie weet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Alvast bedankt!
Groet,
Martijn Hagenaars
Stuur seris loskrijgen
-
88Cees
Re: Stuur seris loskrijgen
Een stuurtrekker maken of lenen.
In de naaf van het stuur (naast de moer) zitten twee gaten met schtoefdraad.
Zet een stuk strip oid op de as van het stuurhuis met hierin 2 gaten voor de bouten die in je stuur passen.
De beide bouten gelijkmatig aandraaien en plop daar is je stuur.
Gr Cees
In de naaf van het stuur (naast de moer) zitten twee gaten met schtoefdraad.
Zet een stuk strip oid op de as van het stuurhuis met hierin 2 gaten voor de bouten die in je stuur passen.
De beide bouten gelijkmatig aandraaien en plop daar is je stuur.
Gr Cees
-
roderiquez
Als je goed kijkt, is het stuur op de stuuras bevestigd met een spiebaan. Ik meen dat deze conisch is, dus hij kan soms behoorlijk vast zitten.
Wat je het beste kan doen; moer 2 of 3 slagen erop draaien, wat zeer belangrijk is voor je eigen veiligeid. Dit voorkomt namelijk dat je stuur tegen je aan klapt bij het aanbrengen van kracht.
Het aanbrengen van kracht kan dmv hard trekken, en iemand anders geeft tikjes met hamer tegen de achterkant vh stuur. Of je maakt ff een poelie trekker met een stukje plaatstaal waar 2 L klemmetjes aan vast komen, en een m10 of 12 in het midden. Door de bout aan te draaien, zet hij zichzelf af tegen de as.
Wat je het beste kan doen; moer 2 of 3 slagen erop draaien, wat zeer belangrijk is voor je eigen veiligeid. Dit voorkomt namelijk dat je stuur tegen je aan klapt bij het aanbrengen van kracht.
Het aanbrengen van kracht kan dmv hard trekken, en iemand anders geeft tikjes met hamer tegen de achterkant vh stuur. Of je maakt ff een poelie trekker met een stukje plaatstaal waar 2 L klemmetjes aan vast komen, en een m10 of 12 in het midden. Door de bout aan te draaien, zet hij zichzelf af tegen de as.
-
mksIII
Dit karweitje heb ik een week of drie geleden gedaan, zat ook vast maar kwam met een paar goede tikken los, vooraf wel even markeren in welke positie hij nu zit ivm terugplaatsen.
Mijn stuur ziet er nu werkelijk als nieuw uit, is alleen wel wat gladder geworden, was even wennen. De lak lijkt t goed te houden.
gr Mischa
Mijn stuur ziet er nu werkelijk als nieuw uit, is alleen wel wat gladder geworden, was even wennen. De lak lijkt t goed te houden.
gr Mischa
-
Frank
Voor mij hielp het toen ik een goeie ruk gaf aan het stuur. Even het gewicht in de strijd gooien...
Succes!
Gr Frank
Succes!
Gr Frank