problemen met toeter.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
AndréMak

problemen met toeter.

Bericht door AndréMak »

Beste prikkers!

Ik had al een tijdje geen toeter in de Def TD5 uit 2001 dus vanochtend besloten dat maar eens te verhelpen.

-Alle zekeringen zijn goed en doorgemeten.
-Toeter eruit gehaald en getest, die werkt ook.

Ik krijg alleen geen stroom bij de toeter. Dus mijn vermoeden is dat iets in die schakelaar in het knipperlicht hendeltje aan het stuur niet in orde is. Aan de andere kant, de schakelaar van de ruitensproeier is een +. Dat is een zelfde schakelaar als die van de toeter. Moet de schakelaar van de toeter op het stuur ook plus zijn of niet?

Iemand suggesties? Ik loop een beetje vast..

André
AndréMak

Re: problemen met toeter.

Bericht door AndréMak »

Niemand enig idee???
Edwin Koole

Bericht door Edwin Koole »

Andre,

Heb het zelfde gehad, waarschijnlijk de draad in de schakelaar gebroken is buigt in de schakelaar namelijk nogal scherp, even prutsen maar te maken.

gr

Edwin
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De claxon krijgt een +12 volt vanaf de schakelaar, dus nu is het zaak om te kijken of de +12 volt wel bij de schakelaar komt.
De claxon zelf kun je eventueel testen met het alarm.

Dennis B
AndréMak

Bericht door AndréMak »

Het probleem zit hem inderdaad dat er geen 12 volt bij de schakelaar aankomt, dus ook niet bij de toeter..
Kun je die hendel of het schakelaartje die erop zit makkelijk demonteren??

André
paul, be

Bericht door paul, be »

misschien kun je de draad volgen naar de schakelaar toe, kijken of die 12 Volt krijgt? Als daar spanning op staat zit het probleem inderdaad in de schakelaar, anders kun je er op die draad spanning zetten zodat alles weer werkt zonder dat je in de schakelaar moet zijn.
Heb hem wel eens bij een serie gerepareerd, het was wel te doen.

Defender 110 300Tdi 1998
Discovery 200 Tdi 1992
Plaats reactie