Remmen LW
-
Roy B
Remmen LW
Hallo,
Zijn bezig met het vervangen van de remschoenen van een LW (bj 1977). Aangezien de oude remmen schoenen niet volledig versleten waren en we de stelbout rond konnen blijven draaien zonder dat de schoenen de trommel raakte ook maar besloten om de trommels (4x) te vervangen.
Nu lopen we echter tegen het volgende probleem aan. Remschoenen hebben we gemonteerd (volgens ons op de juiste manier) en de stelbout volledig ingedraaid (kleinste stand). De nieuwe trommel past er maar dan net wel niet over (overgangspassing). Wanneer we de schoenen willen stellen met de band gemonteerd lijken de schoenen meteen te raken en kunnen hem dus ook niet kleiner stellen. Band draait niet vrij rond en ook na een aantal keer flink de rem ingetrapt te hebben zit er geen verschil in.
Wanneer we de schoenen los in de trommel passen lijkt deze overal goed aan te sluiten. Hebben de schoenen ook vergeleken met de oude en dan lijkt de raduis ook hetzelfde.
Nu komt alleen het rare. Wanneer we de oude trommel pakken met de nieuwe remschoenen past deze in 1 keer ook niet meer. Zoals al vermeld lijken de nieuwe schoenen in orde te zijn.
Wat kan hiervan het probleem zijn. zou het kunnen dat het nokje wat op de schoen zit verkeerd tegen de stelbout aanzit? Of zien wij iets anders over het hoofd.
Bvd,
Roy
Zijn bezig met het vervangen van de remschoenen van een LW (bj 1977). Aangezien de oude remmen schoenen niet volledig versleten waren en we de stelbout rond konnen blijven draaien zonder dat de schoenen de trommel raakte ook maar besloten om de trommels (4x) te vervangen.
Nu lopen we echter tegen het volgende probleem aan. Remschoenen hebben we gemonteerd (volgens ons op de juiste manier) en de stelbout volledig ingedraaid (kleinste stand). De nieuwe trommel past er maar dan net wel niet over (overgangspassing). Wanneer we de schoenen willen stellen met de band gemonteerd lijken de schoenen meteen te raken en kunnen hem dus ook niet kleiner stellen. Band draait niet vrij rond en ook na een aantal keer flink de rem ingetrapt te hebben zit er geen verschil in.
Wanneer we de schoenen los in de trommel passen lijkt deze overal goed aan te sluiten. Hebben de schoenen ook vergeleken met de oude en dan lijkt de raduis ook hetzelfde.
Nu komt alleen het rare. Wanneer we de oude trommel pakken met de nieuwe remschoenen past deze in 1 keer ook niet meer. Zoals al vermeld lijken de nieuwe schoenen in orde te zijn.
Wat kan hiervan het probleem zijn. zou het kunnen dat het nokje wat op de schoen zit verkeerd tegen de stelbout aanzit? Of zien wij iets anders over het hoofd.
Bvd,
Roy
-
Roy B
Re: Remmen LW
bas88pickup Schreef:
-------------------------------------------------------
> Merk van de schoenen? (de nieuwe)
Durf het zo niet te zeggen. Auto staat niet bij mij thuis en zit momenteel ziek thuis dus kan even niet gaan kijken. Staat mij wel iets bij van een groen logo met de letters BM?
Gr,
Roy
> Merk van de schoenen? (de nieuwe)
Durf het zo niet te zeggen. Auto staat niet bij mij thuis en zit momenteel ziek thuis dus kan even niet gaan kijken. Staat mij wel iets bij van een groen logo met de letters BM?
Gr,
Roy
-
bas88pickup
Ik stel de vraag mbt de schoenen omdat ik ook eens zoiets heb gehad, slecht tot niet passen in de trommel, en niet stelbaar. Ook die schoenen leken hetzelfde, maar na montage van een paar mintex schoentjes paste alles vlotjes en soepel. (kun je de oude schoenen niet gebruiken in combinatie met de nieuwe trommels?)
Gr, Bas
(Nieuwe trommels origineel, , of imi?)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/10/2009 15:53 door bas88pickup.
Gr, Bas
(Nieuwe trommels origineel, , of imi?)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/10/2009 15:53 door bas88pickup.
-
Roy B
Oude schoenen zijn te ver versleten om ze nog te fatsoenlijk te kunnen gebruiken (staan dan over 2 maanden met het probleem dat we als nog schoenen moeten wisselen). Zou het eraan kunnen liggen dat het nokje dat tegen de stelbout (schijf) komt af fabriek op de verkeerde plaatst is gemonteerd? (lees te ver van de voering af)
Gr,
Roy
Gr,
Roy
-
Reinoud W
hallo
Dat probleem heb ik ook precies hetzelfde met mijn 88
Ik volg je probleem
Heb trouwens ook nieuwe schoenen en trommels alleen de trommels passen niet ik heb 109 assen eronder met 11 inch trommels ipv 10 inch
wie oh wie wil ze hebben voor vijftig euro
Groet Reinoud
Foto-YIJ8OWIF-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('30cbcb99c3ea817d25a20b574f657119', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YIJ8OWIF-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YIJ8OWIF-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YIJ8OWIF-D.jpg', '', 9954844, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dat probleem heb ik ook precies hetzelfde met mijn 88
Ik volg je probleem
Heb trouwens ook nieuwe schoenen en trommels alleen de trommels passen niet ik heb 109 assen eronder met 11 inch trommels ipv 10 inch
wie oh wie wil ze hebben voor vijftig euro
Groet Reinoud
Foto-YIJ8OWIF-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('30cbcb99c3ea817d25a20b574f657119', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YIJ8OWIF-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YIJ8OWIF-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YIJ8OWIF-D.jpg', '', 9954844, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Exfietser
Even met een grove vijl de scherpe kopse randjes van de schoenen even afschuinen. Dan hapt de schoen niet meer zo erg. De radius van de schoen kan iets groter zijn als de nieuwe trommels. Nieuwe schoenen en remmen moeten daarom even inremmen. Dat ze een beetje aanlopen met nieuwe trommels en schoenen is niet heel ongewoon. En dan bedoel ik een klein beetje een slepend geluid als je het wiel met de hand draait. Je moet de trommel wel (met de hand.) kunnen ronddraaien natuurlijk.
Je moet de boel monteren met de halve maantjes helemaal terug gesteld. Even voorzichtige een rondje rijden en daarbij stevige remmen. Dan de halve maantjes instellen.
De maantjes doen voor de remkracht niet terzake. Die zijn alleen maar voor de parkeerstand (En dus de grote van je pedaalslag.) van belang. En mintex of delphi remmen zijn inderdaad de beter keuze.
Arnold.
Je moet de boel monteren met de halve maantjes helemaal terug gesteld. Even voorzichtige een rondje rijden en daarbij stevige remmen. Dan de halve maantjes instellen.
De maantjes doen voor de remkracht niet terzake. Die zijn alleen maar voor de parkeerstand (En dus de grote van je pedaalslag.) van belang. En mintex of delphi remmen zijn inderdaad de beter keuze.
Arnold.
-
Roy B
Exfietser Schreef:
> Even met een grove vijl de scherpe kopse randjes
> van de schoenen even afschuinen. Dan hapt de
> schoen niet meer zo erg. De radius van de schoen
> kan iets groter zijn als de nieuwe trommels.
> Nieuwe schoenen en remmen moeten daarom even
> inremmen. Dat ze een beetje aanlopen met nieuwe
> trommels en schoenen is niet heel ongewoon. En dan
> bedoel ik een klein beetje een slepend geluid als
> je het wiel met de hand draait. Je moet de trommel
> wel (met de hand.) kunnen ronddraaien natuurlijk.
> Je moet de boel monteren met de halve maantjes
> helemaal terug gesteld. Even voorzichtige een
> rondje rijden en daarbij stevige remmen. Dan de
> halve maantjes instellen.
>
> De maantjes doen voor de remkracht niet terzake.
> Die zijn alleen maar voor de parkeerstand (En dus
> de grote van je pedaalslag.) van belang. En mintex
> of delphi remmen zijn inderdaad de beter keuze.
>
> Arnold.
Zal het niet mee opgelost zijn. Heb al bij diverse auto's (verschillende merken) remmen vervangen en dit nog nooit meegemaakt. Ik weet dat ze iets of wat kunnen slepen maar dat ik toch aardig wat kracht moet zetten om het wiel rond te krijgen lijkt mijn normaal. Zoals jij ook al zegt hebben we een stukje met de auto gereden en zowel vooruit als in de achteruit flink geremd en de remmen te laten zetten.
Bij testrijden kwam de auto ook niet boven de 50km/h puur door de vertraging van de remmen.
Wat betreft de maantjes. Zoals vermeld staan deze al op de kleinste maat ingesteld. Wanneer we de trommel niet monteren kunnen we die ook gewoon stellen en dus goed controleren of hij helemaal instond.
Gr,
Roy
> Even met een grove vijl de scherpe kopse randjes
> van de schoenen even afschuinen. Dan hapt de
> schoen niet meer zo erg. De radius van de schoen
> kan iets groter zijn als de nieuwe trommels.
> Nieuwe schoenen en remmen moeten daarom even
> inremmen. Dat ze een beetje aanlopen met nieuwe
> trommels en schoenen is niet heel ongewoon. En dan
> bedoel ik een klein beetje een slepend geluid als
> je het wiel met de hand draait. Je moet de trommel
> wel (met de hand.) kunnen ronddraaien natuurlijk.
> Je moet de boel monteren met de halve maantjes
> helemaal terug gesteld. Even voorzichtige een
> rondje rijden en daarbij stevige remmen. Dan de
> halve maantjes instellen.
>
> De maantjes doen voor de remkracht niet terzake.
> Die zijn alleen maar voor de parkeerstand (En dus
> de grote van je pedaalslag.) van belang. En mintex
> of delphi remmen zijn inderdaad de beter keuze.
>
> Arnold.
Zal het niet mee opgelost zijn. Heb al bij diverse auto's (verschillende merken) remmen vervangen en dit nog nooit meegemaakt. Ik weet dat ze iets of wat kunnen slepen maar dat ik toch aardig wat kracht moet zetten om het wiel rond te krijgen lijkt mijn normaal. Zoals jij ook al zegt hebben we een stukje met de auto gereden en zowel vooruit als in de achteruit flink geremd en de remmen te laten zetten.
Bij testrijden kwam de auto ook niet boven de 50km/h puur door de vertraging van de remmen.
Wat betreft de maantjes. Zoals vermeld staan deze al op de kleinste maat ingesteld. Wanneer we de trommel niet monteren kunnen we die ook gewoon stellen en dus goed controleren of hij helemaal instond.
Gr,
Roy
-
Exfietser
Hmm, Dat is wel extreem. Als ik het zo lees lijkt het er op dat de maatvoering van jou onderdelen niet in orde is. Toen ik alles verving ging het zoals zoals ik net beschreven heb. Over Britpart remmen heb ik slechte verhalen gehoort. Maar gelukkig niet zelf ervaren. Zo te horen ben jij iemand met het zoveelste slechte verhaal. Zijn de stalen punten die op de remcilinder rusten evenlang als die bij jouw oude remmen. Probeer ze eens op te meten en te vergelijken met je oude remmen. Mischien kun je ze passend maken door de banaan iets korter te vijlen ofzo. Probeer ze anders terug te sturen. want dit is natuurlijk gewoon
Doen je oude remschoenen het eigenlijk wel met je nieuwe trommels?
Arnold.
Arnold.
Doen je oude remschoenen het eigenlijk wel met je nieuwe trommels?
Arnold.
Arnold.
-
Roy B
Exfietser Schreef:
> Hmm, Dat is wel extreem. Als ik het zo lees lijkt
> het er op dat de maatvoering van jou onderdelen
> niet in orde is. Toen ik alles verving ging het
> zoals zoals ik net beschreven heb. Over Britpart
> remmen heb ik slechte verhalen gehoort. Maar
> gelukkig niet zelf ervaren. Zo te horen ben jij
> iemand met het zoveelste slechte verhaal. Zijn de
> stalen punten die op de remcilinder rusten
> evenlang als die bij jouw oude remmen. Probeer ze
> eens op te meten en te vergelijken met je oude
> remmen. Mischien kun je ze passend maken door de
> banaan iets korter te vijlen ofzo. Probeer ze
> anders terug te sturen. want dit is natuurlijk
> gewoon
> Doen je oude remschoenen het eigenlijk wel met je
> nieuwe trommels?
>
> Arnold.
>
> Arnold.
De kanten die in de cilinder zitten hebben we ook al aangepast (aantal mm hiervan afgehaald) meer erafhalen kan niet omdat het nokje op schoen al tegen het maantje aankomt. Auto is van een maat van mij. Heb op het moment alleen telefonisch contact met hem aangezien ik ziek thuis zit en kan dus niet gaan kijken.
Heb overigens nog geen slechte ervaringen met britpart gehad en toch al verschillende onderdelen op mijn defender vervangen door britpart. (remmen niet zijn vervangen door ferodo).
Zoals ik al eerder vermelde heb ik sterk het idee dat het nokje te ver van de remvoering kant is geplaatst (lees te dicht bij de cilinderkant). Probleem is dat we zondag een rit hebben en hij dan eigenlijk moet rijden. Als noodoplossing willen we inderdaad proberen om de oude schoenen tijdelijk terug te plaatsen icm de nieuwe trommels.
Gr,
Roy
> Hmm, Dat is wel extreem. Als ik het zo lees lijkt
> het er op dat de maatvoering van jou onderdelen
> niet in orde is. Toen ik alles verving ging het
> zoals zoals ik net beschreven heb. Over Britpart
> remmen heb ik slechte verhalen gehoort. Maar
> gelukkig niet zelf ervaren. Zo te horen ben jij
> iemand met het zoveelste slechte verhaal. Zijn de
> stalen punten die op de remcilinder rusten
> evenlang als die bij jouw oude remmen. Probeer ze
> eens op te meten en te vergelijken met je oude
> remmen. Mischien kun je ze passend maken door de
> banaan iets korter te vijlen ofzo. Probeer ze
> anders terug te sturen. want dit is natuurlijk
> gewoon
> Doen je oude remschoenen het eigenlijk wel met je
> nieuwe trommels?
>
> Arnold.
>
> Arnold.
De kanten die in de cilinder zitten hebben we ook al aangepast (aantal mm hiervan afgehaald) meer erafhalen kan niet omdat het nokje op schoen al tegen het maantje aankomt. Auto is van een maat van mij. Heb op het moment alleen telefonisch contact met hem aangezien ik ziek thuis zit en kan dus niet gaan kijken.
Heb overigens nog geen slechte ervaringen met britpart gehad en toch al verschillende onderdelen op mijn defender vervangen door britpart. (remmen niet zijn vervangen door ferodo).
Zoals ik al eerder vermelde heb ik sterk het idee dat het nokje te ver van de remvoering kant is geplaatst (lees te dicht bij de cilinderkant). Probleem is dat we zondag een rit hebben en hij dan eigenlijk moet rijden. Als noodoplossing willen we inderdaad proberen om de oude schoenen tijdelijk terug te plaatsen icm de nieuwe trommels.
Gr,
Roy
-
Roy B
Jaja ze doen het zoals het horen te doen.
Na nog is goed vergeleken te hebben erachter gekomen dat de remvoering niet helemaal indentiek was. Hebben vervolgens 10 a 15mm van de remvoering afgehaald (qua lengte vanaf de bovenkant gezien) en alles past goed in elkaar, dus niks aan de dikte van de voering gedaan.
Alles gesteld en klaar was klara.
Gr,
Roy
Na nog is goed vergeleken te hebben erachter gekomen dat de remvoering niet helemaal indentiek was. Hebben vervolgens 10 a 15mm van de remvoering afgehaald (qua lengte vanaf de bovenkant gezien) en alles past goed in elkaar, dus niks aan de dikte van de voering gedaan.
Alles gesteld en klaar was klara.
Gr,
Roy