olie druk zender V8
-
Rangie110 'Last Dime'
olie druk zender V8
Ik heb de oliedruk zender stuk (hoop ik) het lampie blijft branden, maar volgens mij er er voeldoende druk.
ne heb ik wel een nieuwe zender, met 1/2" draad, maar in de pomp zit 3/8" draad
lijkt me niet standaard, want kan het nergens terug vinden.
wie weet waar ik een zender kan bestellen met het juiste draad??
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
ne heb ik wel een nieuwe zender, met 1/2" draad, maar in de pomp zit 3/8" draad
lijkt me niet standaard, want kan het nergens terug vinden.
wie weet waar ik een zender kan bestellen met het juiste draad??
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
-
Frans Bonnes
Re: olie druk zender V8
Heb je wel de zender van het oliedruklampje en niet die van de oliedrukmeter.
zijn namelijk wel 2 verschillende.
Oliedrukzender -lampje- zou 586742 kunnen zijn.
fb
zijn namelijk wel 2 verschillende.
Oliedrukzender -lampje- zou 586742 kunnen zijn.
fb
-
Larosaurus
Re: olie druk zender V8
Ik heb er op aanraden van wim janssen een separate manometer ingeschroefd die op mijn dashboard zit, geeft meteen een goed beeld van de waarde die bij mij fluctueerd tussen de 0,35 en de 1,0 en dus veel te laag is, maar dat weet je dan wel exact. Is simpel in de oliepomp te schroeven. Lampje zou ik overigens als backup houden, rood lampje valt toch iets meer op.
-
Rangie110 'Last Dime'
Re: olie druk zender V8
Het is zeker de sensor van het olielampje, en niet van de meter.... die zit er niet op
heb idd ook gekeken naar een oliedruk meter, maar kan ook darvoor geen zender vinden met 3/8" draad
kan wel een std RRC meter plaatsen, maar wil ook gewoon graag dat het olie lampje het gaat doen...
ga morgen even een 3/8" stopje halen, maak daar M10 draad in, en dan draai ik de sensor af en snij daar ook m10 op.
denk dat dit de enige oplossing voor het lampje is...
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
heb idd ook gekeken naar een oliedruk meter, maar kan ook darvoor geen zender vinden met 3/8" draad
kan wel een std RRC meter plaatsen, maar wil ook gewoon graag dat het olie lampje het gaat doen...
ga morgen even een 3/8" stopje halen, maak daar M10 draad in, en dan draai ik de sensor af en snij daar ook m10 op.
denk dat dit de enige oplossing voor het lampje is...
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
-
Larosaurus
Re: olie druk zender V8
Ik heb er een drukslang ingeschroeft die achter op een zgn glycerinegedempte manometer is geschroeft. Op deze manier heb je de exacte waarde. Je hebt nodig een aansluitstuk voor in je oliepomp die dan ook nog ruime heeft voor je sensor met lampje. Op deze wartel wordt een drukslang gemonteerd die naar de manometer in het dashboard gaat. Is echt makkelijk te doen en geeft effectievere info.
-
RoLandrover
Re: olie druk zender V8
Ach ja zo adaptoren we de hele boel aan elkaar
leuk trouwens om eens goed naar de text van DIT liedje te luisteren,
ALLES IS PAS TE MAKEN en lijkt wel heel passelijk bij onze laro's
any way,..wees creatief
Zie ik je zaterdag? ik heb dan alle tijd,...eerste opdracht voor school is over 3 weken ik bel je.
grtn
RoLandRover
leuk trouwens om eens goed naar de text van DIT liedje te luisteren,
ALLES IS PAS TE MAKEN en lijkt wel heel passelijk bij onze laro's
any way,..wees creatief
Zie ik je zaterdag? ik heb dan alle tijd,...eerste opdracht voor school is over 3 weken ik bel je.
grtn
RoLandRover
-
mirza.denhond@hotmail.com
Re: olie druk zender V8
Is er geen verloopstuk 1/2 " naar 3/8 " te vinden in een loodgieterszaak ? Kost daar tweemaal niks.
-
mirza.denhond@hotmail.com
Re: olie druk zender V8
Is eer geen verloopsuk van 1/2 " naar 3/8 " te verkrijgen in een loodgieterszaak? Kost daar tweemaal niks.
-
Rangie110 'Last Dime'
Re: olie druk zender V8
heb vandaag op mijn werk even wat gemeten, blijkt het gat in de oliepomp M14 x 1,5 te zijn.
Deze zenders zijn vast wel ergens te koop.
wanneer dit niet gaat lukken moet er maar een andere distributiehuis op..... maar ja, zit daar niet echt op te wachten
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Deze zenders zijn vast wel ergens te koop.
wanneer dit niet gaat lukken moet er maar een andere distributiehuis op..... maar ja, zit daar niet echt op te wachten
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
-
Rangie110 'Last Dime'
Re: olie druk zender V8
Oh ja Tonk, je ziet me zaterdag ochtend 10 AM?
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
-
Frans Bonnes
Re: olie druk zender V8
In de oudere oliepompen zit een verloopnippel naar de oliedruk zender.
Maatvoering kan ik daar zo snel niet van vinden.
Hopelijk heb je hier iets aan.
fb
Maatvoering kan ik daar zo snel niet van vinden.
Hopelijk heb je hier iets aan.
fb
-
Larosaurus
Re: olie druk zender V8
Ik heb het bij zaak met aandrijftechniek gekocht, die hadden de nippel op vooraad.
-
Rangie110 'Last Dime'
Re: olie druk zender V8
Heb het voor erlkaar!!
Na een tip van Rolandrover een site gevonden met waarop je per automerk kan zoeken.
er zit nu een olie drukschakelaar in van een citroën CX 2.5 diesel
Thank for the tip Tonk!!
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Na een tip van Rolandrover een site gevonden met waarop je per automerk kan zoeken.
er zit nu een olie drukschakelaar in van een citroën CX 2.5 diesel
Thank for the tip Tonk!!
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
-
Larosaurus
Re: olie druk zender V8
Zo zijn we hier natuurlijk niet getrouwd, welke site, kunnen anderen daar wellicht ook nog hun voordeel me doen.
-
RoLandrover
Re: olie druk zender V8
okay okay,....
ik zal met jullie delen
[www.facet.it]
errug handig
grtn
RoLandRover
ik zal met jullie delen
[www.facet.it]
errug handig
grtn
RoLandRover
-
Rangie110 'Last Dime'
Re: olie druk zender V8
oeps.... sorry, in al mijn enthousiasme vergeten werkt als een trein
heb ik nu een Lantroën????
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
heb ik nu een Lantroën????
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
-
Frans Bonnes
Re: olie druk zender V8
Het zou in het in het vervolg wel makkelijker zijn om vooraf te vermelden dat de oliedrukzender, of welk ander onderdeel dan ook, van en ander merk afkomstig is en dus niet bij de auto hoort.
Hoeft een ander niet nodeloos voor je te zoeken.
fb
Hoeft een ander niet nodeloos voor je te zoeken.
fb
-
Rangie110 'Last Dime'
Re: olie druk zender V8
ja is helemaal waar Frans, maar dan had ik het wél moeten weten, toch??
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"