toespoor uitspoor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Larosaurus

toespoor uitspoor

Bericht door Larosaurus »

Vandaag geregeld dat mijn wielen in juiste spoor staan, alleen viel me op dat slechts een wiel reageerde op het draaien van de spoorstang, is dat een kwestie van die met de laagste weerstand verschuift en de ander blijft stilstaan of moet ik het verder zoeken? Wielen draaien los gewoon goed, maar dan duw je natuurlijk via de spoorstang natuurlijk altijd aan beide wielen tegelijk. Of ligt het aan de stuurdemper?
plaetje

Re: toespoor uitspoor

Bericht door plaetje »

Zo denk ik dat het is
Ja, het is de laagste weerstand die dat doet.
De spoorstang is alleen om het toe- of uit- spoor te veranderen.
De demper is alleen om het stuur niet te snel te laten draaien (houd het een beetje tegen).
Als je de auto opkrikt dan zul je merken dat ze beiden kunnen draaien maar je kunt dan niet goed zien of het genoeg is.
Je moet een toespoor hebben van 1 a 3cm 2 is het beste volgens mijn test

plaetje
Larosaurus

Pardon!! 1 a 3 cm!!. De manual spreekt over een uitspoor (110) van 0-2 MM (millimeter) Ik had 1 cm uitspoor en dat gaf me toch een turbulentie. Ik neem aan een typefoutje die cm' s
plaetje

Bericht door plaetje »

ja, moet mm zijn maar toe spoor geen uit spoor
op mijn s3 natuurlijk

jo
Larosaurus

Anders was je ook wel een behoorlijke dwarsligger zeg. Interessant item die mogelijkheden allemaal met de wiele, ook de carver instellingen etc, alleen vraag ik me af hoe je zoiets (als het al versteld moet) kan verstellen. Morgen maar eens de autobaan op proberen.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Begin eens met een Workshop Manual open te slaan en de werkelijke waarde daarin te lezen . . . .

Aad Koene

Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"

Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
Larosaurus

0-0,2 aad, volgens mij was dat ook absoluut niet de vraag aan het begin van deze draad. Uit mijn hoofd pagina 17 op een kwart van boven. Dus daar was ik mee begonnen, alleen zag ik dat een wieltje wel reageerde en het andere in ruste bleef en dat riep vervolgens een ? op en onder het motto meer vragen is meer weten etc, stel je dan die vraag. Overigens wel goed om hier op te wijzen, ik ben door Wim janssen hier ook op gewezen, ga steeds terug naar je uitgangswaardes. Dus ik neem beste wel iets aan van de wijze mannen onder ons.
Plaats reactie