waar vind ik een goede oldtimer range rover?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
danie

waar vind ik een goede oldtimer range rover?

Bericht door danie »

Al jaren ben ik fan van landrovers en nu heb ik besloten dat ik er een ga kopen. Maar ik weet er eigenlijk niks van. Waar moet ik letten, wat is een goede prijs etc. Weet iemand waar ik moet zoeken, is er misschien een website voor 'nieuwkomers' zoals ik waar je deze info kan opzoeken? Heel graag jullie tips.
bertil

Re: waar vind ik een goede oldtimer range rover?

Bericht door bertil »

hoi,

voor vragen en adviezen moet je bart van Dessel eens benaderen, weet heeel veel van de rrc en volgens mij heeft ie ook e.e.a. te koop.

gr berti
Danie

Bericht door Danie »

Bedankt Berti. Weet je misschien waar k Bart kan bereiken?
Danie
Rob

Bericht door Rob »

FF in het smoelenboek kijken of hij reageert zelf
bertil

Bericht door bertil »

hoi,

info@bartsautoservice.nl

succes
niels 110 dcpu

Bericht door niels 110 dcpu »

Je kan ook eens kijken bij rangeroverclassics in Nederhorst den berg. Die heeft er een heleboel staan.

Gr Niels 110dcpu
TheoV

Bericht door TheoV »

niels 110 dcpu Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je kan ook eens kijken bij rangeroverclassics in
> Nederhorst den berg. Die heeft er een heleboel
> staan.
>
> Gr Niels 110dcpu

Daar zou ik zeer beslist niks kopen. Door die gast ben ik opgelicht met een super rotte RRC. Heeft me duizenden euro's gekocht.
Enige voordeel daarvan is dat ik nu precies weet waar een RRC rot kan zijn.
larolady

Bericht door larolady »

Prijs is afhankelijk van de staat van de auto. Op marktplaats en andere auto verkoop sites staan er diverse aangeboden. Laat altijd wel een aankoopkeuring doen als je er weinig van weet zodat je weet wat je te wachten staat. Bij Jansen Range Rover Parts in Oisterwijk hebben ze een aantal RR staan, waarvan 1 in in concours staat. Daar doen ze ook aankoopkeuringen.
Groeten Angel
danie

Bericht door danie »

goeie tips. dank allemaal. ik ga aan de slag
Danie
die zijn onderweg

Bericht door die zijn onderweg »

Dag Danie, nog een duit in/uit 't zakje, op de LRCH site (nr.4 rechts in gele vakje) is een boekje: LRCH Boekje Aanschaf 2e hands Land Rover (LBK0001) voor 5,- te koop, staat ook RR in. (aandelen, ja we hebben de vormgevenin verzorgd )
grt Martijn en Caroline
Danny van Leeuwen

Bericht door Danny van Leeuwen »

[www.rangerovertrust.nl]

Succes,
Danny.
Sytze_RR1970

Bericht door Sytze_RR1970 »

de heren hebben al veel info gegeven. Ook lezenswaardige info op www.r5o.nl.
Het is ook wat je wilt; er zijn er die alle luxe en comfort willen hebben op een oud chassis. Dat kan ellende geven zoals omkatten. Waar je ook rekening mee moet houden is dat RDW strenger wordt; er is zoveel gerotzooid met die RR. Dus, bij 2 chassisnummers (of meer, in ergste geval verschillende) eerst RDW bellen; anders gewoon mijden.
Als je een beetje hebt verdiept in de details van de jaren dan zie je gelijk op de foto's dat er ergens in de historie nieuwe koetsen zijn geplaatst ter vervanging van bijv. verrotte oude, Niks ergs, tenminste afhankelijk van je doel.
Daarnaast weet je na een tijdje alle roest plekken (zie de eerdere links), maar is het ook goed om eens te kijken naar olielekkages, speling op de assen, krakende sturing of gierende assen. Daar is dan "aandacht" nodig.
Als je er weinig van weet is de sleutelcursus bij Hendrik Swane zeeeer aanbevelenswaardig!
Succes!
niels 110 dcpu

@ Theo: Ik heb bij rangeroverclassics een 110 gekocht en geen problemen gehad die ik niet verwachten. Misschien heb ik geluk of jij pech.

Gr Niels
niels 110 dcpu

@ Theo: Ik heb bij rangeroverclassics een 110 gekocht en geen problemen gehad die ik niet verwachten. Misschien heb ik geluk of jij pech.

Gr Niels
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Hoi Danie, je mag me altijd mailen voor tips en vragen en voor m'n evt. aanbod.

Groetjes, Bart van Dessel
info@bartsautoservice punt nl
Robb

Bericht door Robb »

ter horst 4x4 in De Krim heeft nu een prachtige rrc lse (verlengde uitvoering) staan in werkelijk perfecte staat> ben er zelf namelijk voor wezen kijken (4.2 literblok 200 pk.....)
Nipper 90

Bericht door Nipper 90 »

Ojee
Nipper 90

Bericht door Nipper 90 »

Hoi Bart
Nog een goeie tip voor een nieuw midden console en evt dashboard

Er staan er trouwens momenteel wel een paar mooie op Marktplaats Danie maar bel Bart nou maar ff die weet vast wel iets mijn RRC komt ook bij hem vandaan en rij er al 3 jaar met heeeel veel plezier mee zonder grote problemen
bram-rrc

Bericht door bram-rrc »

en belastingvrij......
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Dat dus niet........ tel 's uit wat dat per jaar scheelt. belasting betalen en benzine....
Plaats reactie