Hallo,
Weet iemand van jullie misschien waar onze Laro last van heeft?
Sinds vanmorgen slaat de temp meter naar het rode gebied tijdens het rijden.
Bij het stoppen voor bv stoplichten zakt de temperatuur weer onmiddelijk naar normaal.
Ik kan mijn hand gewoon op de radiator houden zonder ze te verbranden, beetje heet is die wel natuurlijk.
Ook draait de fan iedergeval nog rond tijdens stationair lopen.
Ik heb veel koelvloeistof, tot van de rand van de vuldop.
Wel zag ik net voor het eerst, nog nooit gebeurd, koelvloeistof rondom de vul dop.
Dit waren kleine spetters die ook wat verspreid waren door de motor.
Ter plaatse van overige slangen en de waterpomp is geen lekkage te zien.
Ben benieuwd....Groeten Erik
temperatuurprobleem seriesIII , 2.5NA
-
richard78
Re: temperatuurprobleem seriesIII , 2.5NA
Slecht contact naar de temperatuur meter of kapotte temperatuur meter?
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1938c14363fd5e465b24c84fbf69d366', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 9815040, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1938c14363fd5e465b24c84fbf69d366', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 9815040, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Exfietser
Re: temperatuurprobleem seriesIII , 2.5NA
Je zegt dat je veel koelvloestof hebt. Is het meer geworden? Ik bedoel meer dan je er hebt ingegooit?
Arnold.
Arnold.
-
erik08
Re: temperatuurprobleem seriesIII , 2.5NA
Nee het niveau heeft altijd tot de rand gezeten.
Altijd is het droog gebleven.
Ik hield dit in de gaten ivm een kapot gedraaide bout van de waterpomp.
Nu liggen er wel spetters rond de vuldop en doorgewaaid op t blok en schutbord.
Altijd is het droog gebleven.
Ik hield dit in de gaten ivm een kapot gedraaide bout van de waterpomp.
Nu liggen er wel spetters rond de vuldop en doorgewaaid op t blok en schutbord.
-
Maarten
had hetzelfde is nu opgelost.
He Erik,
Ik heb eindelijk mijn probleem gevonden (had namelijk de zelfde storing) ik had eerst de draden doorgemeten om er zeker van te zijn dat deze geen massa maakten en dezen bleken goed. Vervolgens had ik een nieuwe tempsensor aangeschaft en die geplaatst dat bleek (dacht ik toen) niet de oorzaak te zijn dus had ik een nieuwe spanningsregelaar gemonteerd (zit achterop de snelheidsmeter) toe kreeg ik een beetje verbetering dwz hij stond niet meer in het rood maar iets daaronden zeg maar op driekwart. Toen schoot mij te binnen dat er mij verteld was dat een nieuwe sensor niet altijd goed is (bedankt exfietser!!) ik heb dus de oude sensor terug geplaatst en had daarmee het probleem definitief opgelost de naald staat weer mooi in het midden. Moraal: het lag dus aan de spanningsregelaar.
Ik heb eindelijk mijn probleem gevonden (had namelijk de zelfde storing) ik had eerst de draden doorgemeten om er zeker van te zijn dat deze geen massa maakten en dezen bleken goed. Vervolgens had ik een nieuwe tempsensor aangeschaft en die geplaatst dat bleek (dacht ik toen) niet de oorzaak te zijn dus had ik een nieuwe spanningsregelaar gemonteerd (zit achterop de snelheidsmeter) toe kreeg ik een beetje verbetering dwz hij stond niet meer in het rood maar iets daaronden zeg maar op driekwart. Toen schoot mij te binnen dat er mij verteld was dat een nieuwe sensor niet altijd goed is (bedankt exfietser!!) ik heb dus de oude sensor terug geplaatst en had daarmee het probleem definitief opgelost de naald staat weer mooi in het midden. Moraal: het lag dus aan de spanningsregelaar.
-
mark
Re: had hetzelfde is nu opgelost.
dat zou kunnn echter echter erik geeft aan dat de auto vloeistof spuugt, dit heeft toch niets te maken met een sensor. Waarschijnlijk is de auto echt heet geworden.